16 december 2022
Nog steeds niet dus. Ik snap dat het de bedoeling is, maar zoals wel vaker, duurt het wel weer...
16 december 2022
Kees, de beantwoording van de vragen heeft inderdaad lang op zich laten wachten. Intussen hebben we alle vragen beantwoord. Het reuzenrad is gesponsord door onderaannemers en relaties van Combinatie Herepoort en Aanpak Ring Zuid. Combinatie Herepoort stelt de bouwplaats ter beschikking en zorgt ervoor dat het reuzenrad er komt te staan. Gastvrij Groningen en Groningen Bereikbaar maken het initiatief mogelijk door middel van de aankleding, medewerkers, en facilitaire zaken.
16 december 2022
Marc, dit is geen uitrit, maar gewoon een openbare weg (Bergenweg). Voor de eenduidigheid is de voorrang op deze rotonde overal gelijk, dus ook aan de noordzijde van de N7.
15 december 2022
Peter, het idee voor het Parkway-concept is zo’n tien jaar geleden ontstaan. Toen speelde het thema biodiversiteit veel minder. Destijds is de afweging gemaakt dat langs de ringweg de beeldkwaliteit belangrijker was. De zuiliepen zorgen voor een uniforme, herkenbare uitstraling. In de taluds is juist wel gekozen voor meerdere bomensoorten. Daar is de variatie gezocht, met ook inheemse soorten. Op deze manier levert het project ook een bijdrage aan het verbeteren van de biodiversiteit. Verder worden er veel knelpunten in de ecologische structuren opgelost met de aanleg van faunapassages.
15 december 2022
N.a.v. reactie John. Dat begrijp ik, maar past e.e.a. nog binnen de uitmeet- en flexibiliteitbepaling uit artikel 13 van het Tracébesluit?
15 december 2022
Dion, bedankt, we hebben hier ook al over nagedacht. We gaan dit doen, maar weten nog niet precies hoe.
15 december 2022
Pim, op plaatsen waar nu geen vangrail staat, komt ook geen vangrail. Dit is nu ingericht zoals in het ontwerp aangegeven. Op dit stuk mogen de automobilisten niet harder dan 50 km/uur. We gaan nog wel een deel van de barriers vervangen door definitieve barriers, maar dat zal pas aan het eind van het project (2024) gebeuren.
15 december 2022
Hans, de kleur zegt niks over de belastbaarheid of de samenstelling van een blok. De kleurverschillen komen door verschillen in grondstoffen. Er zijn overigens wel verschillende EPS-blokken, bijvoorbeeld qua dikte van de korrel, maar dat is op het oog niet te zien.
15 december 2022
Beste John, Ik snap best dat je je in allerlei bochten probeert te wringen om de nieuwe situatie mooier te laten lijken dan die in werkelijkheid zal zijn, maar je bent ontzettend inconsequent. Het argument "Voordat de werkzaamheden begonnen maakte de afrit voor het autoverkeer op het Hoornsediep geen onderdeel uit van de tunnel. " slaat de plank volledig mis. De afrit heeft veel minder verkeer dan de stroom die over het Emma viaduct gaat (in de order van een paar duizend auto's per dag tegenover 25000-30000 per dag). Het is dus echt een nonsens argument. Bottom line: een tunnel (zoals die er nu is) is voor fietsers veruit de veiligste en snelste manier om een drukke weg te kruisen. Jullie willen daar geen geld aan uitgeven, terwijl jullie wel kosten nog moeite besparen om het voor de automobilist veiliger en sneller te maken. Conclusie: de fiets is sluitpost - zeer teleurstellend.
14 december 2022
Maarten, het is de bedoeling dat de ticketverkoop start op donderdag 15 december.