27 maart 2023
Het oude ontwerp bevatte maar liefst 11 stoplichten. En dan komen de verkeerskundigen later ineens tot de verrassende ontdekking dat de doorstroming onvoldoende blijkt. Dit hadden ze van te voren kunnen weten. Net zo goed als ze nu al kunnen weten dat de fietsoversteek uiteindelijk zal sneuvelen met exact hetzelfde argument: de doorstroming van het autoverkeer. Het gaat hier feitelijk om een stuk snelweg – met ovonde – in wording. En dat wordt op deze manier stukje bij beetje gerealiseerd. En een fietsoversteek past daar niet in. Er is destijds bewust een volstrekt onrealistische beeld geschetst – en dat vindt men blijkbaar geoorloofd. Enig andere geloofwaardige verklaring is dat deze verkeerskundigen hun fröbelopleiding hebben gevolgd bij de volksuniversiteit. Ingepland tussen 'Frans op vakantie' en 'Kleuterdans 4+ korte cursus'.
27 maart 2023
Dag Durk, vanwege de veiligheid van onze harde werkers en automobilisten moesten we inderdaad aan beide kanten van de werkzaamheden één rijstrook afsluiten. Vanaf maandag 17 april 22.00 uur tot vrijdag 12 mei 22.00 uur en van vrijdag 11 augustus 22.00 uur tot vrijdag 1 september 22.00 uur is er richting de stad weer één rijstrook beschikbaar. De afsluitingen zijn nodig omdat we hier de weg verbreden. Na de zomer zijn er de stad in en uit drie rijstroken beschikbaar.
25 maart 2023
@Anja: Ik ben bang dat de drukte toch enorm zal toenemen en dat de auto/fiets&voetgangers-kruising met verkeerslichten een plek gaat worden waar veel file zal ontstaan. Je moet je bedenken dat de 'Nieuwe Maaslaan', Ovonde en Brailleweg/Emmaviaduct een onderdeel worden van wat vroeger de Diepenring was. Over een tijdje kan je namelijk niet meer voor het Hoofdstation langs met de auto en er komt nog het nieuwe cultuurcentrum met parkeergarage aan de Zuidwestkant van het station, waarschijnlijk met eigen op & afritten.
25 maart 2023
De lichtmasten zijn geplaatst. Er zijn nu weer twee rijstroken beschikbaar. Maar was het echt nodig om het verkeer maar over één rijstrook te laten rijden? Was het nodig om aan beide zijden van de vangrail een rijstrook vrij te houden? Waarom werd er niet 24/7 gewerkt? Natuurlijk weet ik ook dat er regels zijn om de veiligheid voor een ieder te waarborgen en ok dat het van A naar Beter gaat. Maar wanneer ik dan in de file sta, komen deze gedachten/vragen bij mij op. Daarnaast kan ik nergens lezen wat de verdere werkzaamheden zijn. Er staat mij iets bij dat we straks voor bijna een maand weer over slechts één rijstrook moeten rijden. Waar kan ik de juiste informatie vinden?
25 maart 2023
Hoi John, Er is hier al meerdere keren direct of indirect naar gevraagd, maar waarom zijn precies die sleuven in de betonvloer gemaakt in de opening bij de DUO. Had dit te maken met de haarscheurtjes of heeft dit een volledig andere reden? Was dit gepland of ongepland? We weten nu iig dat de wanden niet afgemaakt worden voordat hier de vloer is gestort. Groetjes, Anja
25 maart 2023
@Tom, heb je de foto's gezien van de sloop van de Amaliatunnel? Het was een blok van beton en staal dus hergebruiken is niet te doen. Je praat in alle gevallen over sloop en herbouw. Een tunnel zou vele malen beter zijn voor fietsers maar ik vraag me af of het echt heel erg veel invloed op de afhandeling van het verkeer gaat hebben op deze plek. Op dit moment is het verkeer op het Emmaviaduct relatief beperkt en het eindigt ook bij stoplichten. Zal vast toenemen in de toekomst maar dat is niet anders dan op zoveel andere plekken in de stad waar stoplichten ook prima functioneren.
23 maart 2023
Ja, pennywise poundfoolish. Idee was toch doorstrooming? Ga je toch stoplicht aanleggen. Waarbij stadjers belangen het met deze ringweg duidelijk weer verloren hebben van rijkswaterstaat droom om met 80km door Groningen te kunnen rijden zonder stoplichten.
23 maart 2023
Oscar, mijn antwoord was onjuist, met dank aan Anja-1. Ik was in de war met een andere locatie. Bij DUO maken we de wanden af zodra de vloeren gestort zijn. Ook gaan we daar het trappenhuis voor de vluchtwegen bouwen.
20 maart 2023
John het stuk waarover het hier gaat (evenals in een eerder onbeantwoorde vraag) komt goeddeels onder de grond te zitten
20 maart 2023
Henk B., alle drie deksels krijgen een groene inrichting. Later dit jaar hopen we het definitieve ontwerp van de deksels te kunnen laten zien.