29 oktober 2023
Het is geen Lego, voor het segmenteren van de Betonnen onderdelen moet er een 'diamant cirkelzaag' komen met een doorsnede van 7 meter. Deze komen alleen in steengroeves voor, is minder tijdrovend en kostbaar om het geheel om te zetten in puinbrokken op deze wijze wordt het ook voor 100 % gerecycled als cradle to cradle een upcycled heet het dan!
27 oktober 2023
Hallo, Is er al meer bekend over hoe het Zuiderplantsoen er straks uit gaat zien? En dan natuurlijk het liefst duidelijk gemaakt met mooie plaatjes. Als ik nu bij de impressies kijk zie ik bijvoorbeeld een soort gebouwtje staan vlak bij de Verlengde Hereweg? Klopt dat?
27 oktober 2023
Inderdaad Harry, waar een wil is is een weg. Dit antwoord van de wegenbouwers klinkt wel erg gemakkelijk. Natuurlijk, veiligheid staat voorop maar dat is in een situatie dat er dan ook met het aangegeven materieel wordt gewerkt. En dat laat zich natuurlijk gemakkelijk raden voor het komende jaar (tot september 2024): dat zal niet echt heel vaak gaan gebeuren. Een beetje meer dan alleen "We begrijpen dat dit vervelend kan zijn" mag dan ook wel verwacht worden van de wegenbouwers.
26 oktober 2023
Tussen het Winschoterdiep en het spoor, is de bak dicht. Nieuwe Wichersstraat moet nog geasfalteerd en bomen geplant, maar het lijkt me niet dat daarvoor nu nog 1,5 jaar zwaar materieel gebruikt hoeft te worden Er waren veel werkzaamheden, maar die zijn klaar. Bovendien zouden 15 hekken 5 meter van de oever van de oever van het Winschoterdiep voldoende zijn voor ruimte voor een voet of fietspad, zonder dat op het werktrein gekomen kan worden.
26 oktober 2023
Ik begrijp dat dit vragen kan oproepen. Mijn collega heeft al per e-mail op je vraag gereageerd, maar ik geef hier graag ook nog een beknopt antwoord. Dan krijgen andere geïnteresseerden de informatie ook mee. Er is uitgebreid onderzoek gedaan om de verbinding voor fietsers en voetgangers open te houden, maar er bleek geen andere optie dan afsluiting. De omvangrijke werkzaamheden rondom het Oude Winschoterdiep worden uitgevoerd met zwaar materieel. Dit brengt risico's met zich mee voor fietsers en voetgangers als zij van deze route gebruik zouden maken. We kunnen de veiligheid niet voldoende garanderen, dus is afsluiting de enige optie. Voor voetgangers en fietsers zijn er alternatieve routes beschikbaar, waardoor de locatie gemeden kan worden. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn. Veiligheid staat voorop.
26 oktober 2023
Ja, ik heb begrepen dat dit voor Operatie Ring Zuid is, dus voor april 2024.
26 oktober 2023
Ik heb je vraag hierop beantwoord op een andere plek. Voor de volledigheid ook nog een reactie op je vraag hier: De ovonde komt er sowieso, alleen is het nog afwachten in welke uitvoering. Dat is afhankelijk van de vergunningsaanvraag waar we nu middenin zitten. Er zijn enkele wijzigingen doorgevoerd op het oorspronkelijke plan waardoor we verplicht zijn een nieuwe vergunningsaanvraag te doen. De ovonde wordt momenteel als tijdelijke weg gezien, en vanaf 30 oktober kunnen we daarom een deel ervan in gebruik nemen. We proberen een definitieve vergunning te krijgen, zodat we de ovonde kunnen behouden. Maar, als de vergunning onverhoopt niet wordt goedgekeurd moeten we de boel weghalen. Dan moeten we de geplande ovonde bouwen volgens het tracébesluit.
26 oktober 2023
Hoi Thomas, dit gebeurt na september 2024.
26 oktober 2023
Maarten, je hebt gelijk hoor. Door enkele wijzigingen in het ontwerp waren we verplicht een nieuwe vergunningsaanvraag te doen. Daar zitten we nu middenin zoals je ook al aangeeft via de link. Dank voor het delen. Ik begrijp dat je daaruit concludeert dat de ovonde eerst af moet zijn en de vergunning definitief moet zijn goedgekeurd voordat deze in gebruik kan worden genomen. Dat zit alleen net iets anders in elkaar: De ovonde wordt momenteel als tijdelijke weg gebruikt, en vanaf 30 oktober kunnen we daarom een deel ervan in gebruik nemen. Dit mag volgens de regels. We proberen een definitieve vergunning te krijgen, zodat we de ovonde kunnen behouden. Pas als die vergunning er is wordt de ovonde gezien als een definitieve weg. Maar, als de vergunning onverhoopt niet wordt goedgekeurd moeten we de ovonde weghalen. En moeten we de geplande ovonde bouwen volgens het tracébesluit. Dit is het risico dat we nu nemen. Ik hoop dat dit het duidelijker maakt. Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.
26 oktober 2023
Ik begrijp je gedachte, Maarten. De reden dat rechtsaf slaan richting de Brailleweg niet is toegestaan is om te voorkomen dat er teveel verkeer door de Vondellaan stroomt. De nieuwe ringweg zal de verkeersdrukte hier namelijk aanzienlijk verhogen. De wijk heeft het momenteel ook zwaar te verduren met alle huidige werkzaamheden. Om verdere toename te voorkomen, wordt daarom zowel nu als in de toekomst alleen linksaf afslaan toegestaan. Ik hoop dat dit antwoord meer duidelijkheid schept.