19 april 2023
Leuk verhaal, en mooi om wat beelden van binnen te zien!
18 april 2023
Joshi, dank voor de verdere toelichting. Voor mij blijft nog één ding: tussen Merwede- en Scheldestraat staat nu GEEN boom meer. Beide moesten opgeofferd. Dit kan je o.a. goed op Streetview zien, en ter plekke natuurlijk. Op de plantekening hierboven is er één te zien. Graag zorgen (niet jij persoonlijk, maar ARZ natuurlijk) voor het herplanten van het liefst twee bomen, maar toch echt minimaal één.
18 april 2023
Maarten, het klopt dat er geen opvolgend artikel is verschenen. Begin mei publiceren we een artikel waarin we antwoord geven op de vragen.
18 april 2023
Maarten, het Hoornsediep OZ blijft tweerichtingsverkeer direct na de herinrichting. De andere straten krijgen hun oorspronkelijke rijrichting terug. Dus de Merwedestraat en Amstelstraat zijn alleen naar het zuiden toe voor autoverkeer. De huidige bomen op het trottoir langs de Maaslaan blijven staan. Tussen de Merwedestraat en de Scheldestraat staat nu een boom. Deze blijft staan. Maar er komen geen bomen bij. In de nieuwe situatie komen er aan de overzijde van de Maaslaan extra bomen bij. Dat is te zien op de impressies en op de tekening in dit artikel.
18 april 2023
In de tekst wordt gesteld dat vragen worden beantwoord in een apart artikel. Veel van de vragen in de reacties zijn NIET beantwoord. 1) Is er al een apart artikel verschenen? Ik heb het niet gezien. 2) Zo ja, waar kan ik dit vinden? Zo nee, wanneer komt dit? Twee heel heldere en duidelijke vragen lijkt me, dus aub niet eromheen draaien zoals bij het antwoord op de eerste vraag van John V op 28 november
17 april 2023
Graag ontvang ik (en met mij vele anderen vermoed ik) nog een reactie op mijn eerder gestelde vraag.
17 april 2023
Joshi, dank voor je reactie. Wel wat beknopt... Punt 3: graag wat uitgebreider beantwoorden; er zijn drie deelvragen die je niet beantwoord. Punt 4: in de trottoirs staan nu bomen. Wil je zeggen dat deze verdwijnen? En in het stuk tussen Merwede- en Scheldestraat zijn er twee weggehaald ivm de werkzaamheden. Komt hier niets voor terug? Als dat zo is, is dat een héél slechte zaak, zeker ook met de behoefte aan bomen die er is met ons heter wordende klimaat.
17 april 2023
Harry, bij de opritten worden de betonwanden aan de kant van de weg voorzien van steenstrips. Bij de openingen worden de betonwanden aan kant van de weg voorzien van geluidsabsorberende bekleding.
17 april 2023
Maarten, de zijstraten van de Maaslaan hebben de brief ook gekregen. We nemen op dit moment geen maatregelen met betrekking tot het tijdelijke tweerichtingsverkeer. We houden de situatie wel in de gaten. In het trottoirs komen geen bomen wel aan de overkant van de straat achter en naast de parkeervakken. De zuidkant van het Hoornsediep is in de eindsituatie inderdaad tweerichtingsverkeer.
17 april 2023
Kees, als er kabels en leidingen onder de weg door liggen, zitten deze in een mantelbuis en kunnen we daar indien nodig vanaf de zijkant van de weg bij. Het gebruik van EPS zorgt er ook voor dat de weg stabiel blijft liggen. EPS blijft zijn vorm behouden en kan heel veel druk aan. De bodem ligt daarom stevig en de eventuele instabiele ondergrond wordt door EPS ontlast.