25 oktober 2021
Ja, dat vroeg ik mij ook af. Dat scheelt dan toch ook weer verkeer op het verkeersplein ten noorden van het (toekomstige) Julianaplein?
24 oktober 2021
Waarom is het straks niet mogelijk om na het nemen van de afrit naar de Brailleweg rechts af te slaan richting Vondellaan?
23 oktober 2021
Ik zie toch echt in de nieuwe situatieschets (de uiteindelijke situatie ) als je vanaf assen komt, afslag centrum, links onder t nieuwe viaduct door, via brailleweg , een paar stoplichten , een paar rontondes en dan kun je uiteindelijk richting centrum (via emmaviaduct) of vlak daarvoor rivierenbuurt. Of zie ik dat verkeerd?
23 oktober 2021
Hoi John. Waarom is er voor gekozen dit niet te doen? Mbt 3 baans naar en van Haren? Richting Hoogkerk rijden 69.800 auto's per dag en dit word wel 3 baans en richting Haren 66.000. Ik zie het als een klein verschil. Ik snap dat dit misschien buiten jullie gebied ligt maar ben toch benieuwd. En waarom is er niet gekozen voor bijvoorbeeld een spitsstrook op de vluchtstrook? In de spits is het vaak erg druk en kom je moeiljk op gang.
23 oktober 2021
Over de nieuwe inrichting van het verkeersplein Brailleweg. Is het niet handiger om het verkeer dat vanaf de hereweg komt (richting verkeersplein Brailleweg) direct samen te voegen met het verkeer dat vanuit het oosten vanaf de N7 komt en naar Assen gaat. Als je dan van de Hereweg naar Assen wilt hoef je niet via het verkeersplein Brailleweg. Dat zou het verkeersplein brailleweg, waar nu een nieuw ontwerp voor wordt gemaakt, behoorlijk ontlasten denk ik. En bovendien wordt het een stuk eenvoudiger om de stad uit te komen richting Assen vanaf de Hereweg.
22 oktober 2021
Dick, nee, de afrit langs de Vondellaan richting Rivierenbuurt keert niet terug. Op de impressie zie je op die plek de nieuwe verbinding vanaf de Vondellaan met de zuidelijke ringweg, richting Hoogezand. Verkeer vanaf de A28 richting de Rivierenbuurt rijdt via de nieuwe A28-afrit centrum, de Brailleweg en dan de nieuwe verbindingsweg van Brailleweg naar Hereweg. En excuus voor mijn late reactie.
22 oktober 2021
Aron, de A28 in zuidelijke richting wordt inderdaad driebaans. De grens van het project Aanpak Ring Zuid ligt iets voorbij Groningen-Zuid. Ten zuiden daarvan verandert ons project de situatie niet.
22 oktober 2021
Jan Willem, wat goed dat je meedenkt over een oplossing hiervoor. Een aansluiting voor bussen vanaf de Brailleweg richting het nieuwe busstation aan de zuidzijde maakt geen onderdeel uit van ons project Aanpak Ring Zuid. De afrit komt er wel, maar dan als onderdeel van het project Groningen Spoorzone: https://www.groningenspoorzone.nl/deelgebieden/station-groningen/busonderdoorgang
22 oktober 2021
Bert, die vraag krijgen we inderdaad vaker. Hier komt inderdaad een pompkelder. Zie ook onze Slimme Vraag van gisteren: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-vierkante-bak-brailleweg/
22 oktober 2021
John, klopt, dat antwoord was ik je nog schuldig. Ik heb je vraag voorgelegd aan onze verkeerskundige Joris. Hij zegt: 'We monitoren de verkeersituatie op de Hereweg. Het klopt dat het druk is, maar hoe druk ligt ook erg aan de afsluitingen elders in de stad. De indeling gaat de komende tijd niet veranderen. Er is een aparte rijstrook voor verkeer vanaf het centrum richting het Julianaplein en die blijft. De busstrook is nodig voor de doorstroming van de bus. Wat wel binnenkort verandert, is dat het verkeer op de Hereweg bij de onderdoorgang wordt omgezet naar het westen. Hier is een deel van de verdiepte ligging gerealiseerd. De Hereweg slingert dan tijdelijk in westelijke richting zodat het andere gedeelte van de verdiepte ligging gebouwd kan worden.'