2 september 2022
Wat zijn natte knopen?
2 september 2022
Wat is het effect van de afsluiting voor fietsers en hoe ziet de eindsituatie er uit?
1 september 2022
Hallo, beste mensen. Volgens mij klopt er toch veel nog niet aan deze kaart (vanaf het begin al). Ten eerste zijn er al 3 vloerplaten extra geplaatst aan de westelijke kant van de donker groene moot over de Herenweg. Die zouden dus licht groen moeten zijn. En volgens mij is de vloerplaat van moot 3 ook al gestort. Dus zou ook lichtgroen moeten zijn. Het meest oostelijke donkergroene stukje is misschien iets te optimistisch ingetekend, maar sois. Of interpreteer ik de kaart nu verkeerd?
31 augustus 2022
Kees, de Piccardthoftunnel is sinds vanochtend inderdaad weer gesloten tot 4 november. Bij de oversteek bij de rotondes bij Corpus den Hoorn/Stadspark staan geen verkeersregelaars meer. In de praktijk bleek dat het oversteken meestal geen problemen opleverde. De zuidelijke rotonde is bovendien iets rustiger geworden nu verkeer vanaf Hoogkerk/Drachten richting de westelijke ringweg een nieuwe afrit heeft gekregen. Dit verkeer hoeft niet meer via deze rotonde. Toch blijft het inderdaad een drukke rotonde met veel auto’s, veel jeugd en veel werkzaamheden op een klein stukje grond. Voor iedereen betekent dat dus extra opletten. Ik heb je melding van de bijna-ongelukken doorgegeven aan het verkeersteam, bedankt daarvoor.
31 augustus 2022
Willem, we werken de kaart bij als er weer belangrijke veranderingen zijn. Tot nu toe is er geen nieuwere versie. Je vindt de meest actuele kaart steeds op de projectpagina van Bouw verdiepte ligging: https://www.aanpakringzuid.nl/werkzaamheden/zuiderplantsoen/bouw-verdiepte-ligging/
31 augustus 2022
Hoe vaak wordt deze kaart bijgewerkt? Komt er hiervoor een aparte pagina zoals met het intrillen van de damwanden of worden de updates op deze pagina getoond?
30 augustus 2022
Goedenavond, De rotondes bij Laan Corpus den Hoorn zijn buitengewoon onoverzichtelijk. Deze worden door (jeugdige) fietsers veel gebruikt, helemaal nu de Piccardhoftunnel tot november dicht is. Op de website wordt gesteld dat vanaf maandag op de meest drukke momenten verkeersregelaars ingezet worden, die fietsers helpen bij het oversteken van de op- en afrit. Ik heb ze nog niet gezien, wel 2 bijna-ongelukken die ernstig hadden kunnen aflopen. Moet die situatie aldaar ook niet zónder verkeersregelaars voldoende overzichtelijk en veilig zijn??
30 augustus 2022
Kees, op het nieuwe wegdek tussen Europaplein en Euvelgunne ligt nog niet het definitieve asfalt. Hier ligt nu een tijdelijke deklaag op. Het definitieve asfalt brengen we aan nadat we ook de Euvelgunnerbrug hebben vervangen, dat is de brug over het Winschoterdiep.
29 augustus 2022
Maarten, excuus voor het steeds laat of niet reageren op je reacties. We proberen iedereen in de omgeving zo goed mogelijk te informeren, dus jouw vragen hadden (sneller) een antwoord moeten krijgen. Ik heb intern nagevraagd of er mogelijkheden zijn om de kruising Maaslaan-Merwedestraat tijdelijk weer open te zetten als er weinig of geen werkzaamheden zijn. Dat blijkt niet mogelijk, omdat de straat al helemaal weggehaald is. Over twee weken beginnen we hier met rioleringswerkzaamheden. In de voorbereidende werkzaamheden hiervoor is de weg weggehaald en de kruising afgegraven. Het zand ligt hier nu zo'n anderhalf meter lager dan het maaiveld. Daarom kunnen we hier geen tijdelijke doorgang maken voor voetgangers en fietsers. We begrijpen dat dit voor omwonenden een vervelende situatie is, maar we kunnen hier helaas geen oplossing voor bieden.
29 augustus 2022
Peter en Michel, het verkeer dat de nieuwe oprit vanaf de Brailleweg oprijdt, moet inderdaad eerst voorbij een verkeerslicht. Als het verkeer vanuit Drachten groen licht heeft, blijft het verkeerslicht bij de nieuwe oprit op rood. Daarom doet de situatie die je beschrijft, zich in de praktijk niet voor. Het verkeer bij de oprit vanaf de Brailleweg krijgt wel tegelijk groen met het verkeer afkomstig van de A28. Het weefvak, het vak waarin de auto's kunnen invoegen en uitvoegen, is met 220m niet erg lang, maar de snelheid van dit verkeer is ook laag. Bovendien verwachten we vooral de eerste tijd niet veel verkeer vanaf de nieuwe oprit.