7 februari 2019
John, jammer, dat was mooi geweest! Maar als de weg daar straks tijdelijk dicht is nemen we het er even van met rechts afslaan. ;)
7 februari 2019
John, nee, ik snap dat er weinig aan te passen valt. Ik hoop echt dat de fietsers zich wel een beetje zullen aanpassen... zag het vandaag bijna weer misgaan met een fietser die vanuit de Lodewijkstraat op topsnelheid zonder op of om te kijken doorvloog de Verlengde Lodewijkstraat in, waarbij een auto die voorrang had van de Helperzoom zeg maar, gelukkig net op tijd remde. Ik hoop echt dat het allemaal goed blijft gaan. Vind het zelf zeker niet erg om wat langzamer aan te doen maar het zou allemaal wel wat gemakkelijker gaan als iedereen (ahem, fietsers) zich aan de verkeersregels hield (en dan vooral omdat ik net als iedereen liever geen aanrijdingen voor m'n neus zie, ongeacht wie er fout zit). :( Maar dat krijgen jullie vast ook niet voor elkaar. ;)
7 februari 2019
Nu de spoorovergang Esperantolaan de komende twee weken ook dicht gaan wordt het gemis van de Helperzoomtunnel nog pijnlijker duidelijk. In het artikel van 16 november wordt gesteld dat de uitslagen van het extra bodemonderzoek zo goed als klaar zijn (https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/slimme-vraag/slimme-vraag-waarom-duren-de-aanvullende-bodemonderzoeken-bij-de). Inmiddels zijn we weer 3 maanden verder, lijkt me tijd om de resultaten te publiseren en uit te leggen waarom het misging vorig jaar en wat het plan is om het nu wel goed te laten gaan. Het in de schoenen schuiven van de NS en ProRail lijkt me een beetje flauw, ik krijg het gevoel dat jullie nog werkelijk geen idee hebben hoe die tunnel erin te krijgen. Proof me wrong zou ik zeggen.....
7 februari 2019
Waarom is de rechter uitvoeg strook op de zuidelijkere ringweg die naar het Euriborg station gaat ingekort? Nu moet het rechtsgaand verkeer wachten op het verkeer wat rechtdoor en linksaf gaat op de euroweg. Vroeg kon je er langs rijden omdat de uitvoegstrook tot het begin liep. Nu is deze veel korter. Hierdoor wordt de file op de zuidelijker ringweg alleen maar groter. Kortom heeft weer iemand bedacht die nooit in de file er rijdt.
6 februari 2019
Hallo Petra, vervelend dat je last had van het achteruitrijdend verkeer. Tijdens werkzaamheden proberen wij altijd zo min mogelijk achteruit te rijden. Het piepgeluid bij het achteruitrijden kan helaas niet zachter worden afgesteld. Dit in verband met de veiligheid van onze medewerkers op het bouwterrein. Ik heb je melding doorgegeven zodat er wel extra aandacht aan geschonken kan worden.
6 februari 2019
Dag Lucca, 1. Voor jou lijkt ons de route via de westelijke en noordelijke ringweg (optie C) de beste oplossing. 2. De afrit naar de Hereweg vanuit het oosten gaat op termijn verdwijnen. Deze wordt vervangen door een nieuwe verbindingsweg tussen de Brailleweg en de Hereweg. Je kunt deze weg dan zowel op de heen- als de terugweg gebruiken. 3. De oprit Kempkensberg is voorgoed dicht gegaan.
6 februari 2019
Erwin en Tim: Edwin, dinsdag na de ochtendspits hebben we de verkeerslichten bij de kruising Kempkensberg-Hereweg aangepast. Het rechtsafslaande verkeer krijgt nu langer groen. Dat moet de doorstroming verbeteren.
6 februari 2019
Mee eens, Ingrid! Inderdaad is het ook hier voor iedereen van belang goed op te letten. Er is helaas geen ruimte voor een strook voor het verkeer dat rechtsaf slaat.
6 februari 2019
Voor de volledigheid: voor het linksafslaande verkeer is voorlopig niets veranderd. We willen eerst bekijken wat de effecten van de aanpassing zijn voor het rechtsafslaande verkeer.
6 februari 2019
Hans, dinsdag na de ochtendspits hebben we de verkeerslichten bij de kruising Kempkensberg-Hereweg aangepast. Het rechtsafslaande verkeer krijgt nu langer groen. Dat moet de doorstroming verbeteren. Op dit punt zullen verkeersopstoppingen blijven voorkomen. Het fietspad langs de Zuiderbegraafplaats zou worden afgesloten voor werkzaamheden bij de vijvers. Deze werkzaamheden zijn voorlopig uitgesteld.