28 november 2022
Mee eens dat hier de fietsers weer de dupe worden van een verkeersonveilige situatie. Voorheen alleen eenrichting voor autoverkeer op de Hoornsediep nu wordt dat voor de fietsers (scholieren voornamelijk) twee richting met inparkerende en vertrekkende auto's? Dat is vragen om ongelukken. Ook de doorstroom van die ovonde heb ik weinig vertrouwen. Dat zie je nu al op de rotonde bij Laan Corpus Den Hoorn die is nu altijd super druk in de ochtend en eind van de middag. Dit zijn trechterpunten en los je dus niet op met dit soort besluiten. Verder wordt er gesproken over meer groen. Dat zie ik in elk geval niet terug in de nieuwe situatie, juist veel minder and in de oude situatie.
27 november 2022
Ik deel je mening, alsnog een tunnel had dit plan net het laatste zetje gegeven van prima naar top. De doorstroom vanuit de Rivierenbuurt richting het Overwinningsplein blijft (naar mijn idee) zo matig. Een tunnel zodat je zonder onderbreking daar heen kunt maakt het een stuk aantrekkelijker. Verder lijkt mij dit een logisch plan en voor mij als leek ziet het er een stuk beter uit dan het oude plan. Hopelijk pak de gemeente de handschoen op en komt er nu ook meer groen.
26 november 2022
De ellende die ervaren werd bij het vrijheidsplein wordt hier nieuw leven ingeblazen. Al het verkeer komt hier samen. Als de boel hier vastloopt, dan loopt het toch ook vast op de andere wegen? De kosten zullen vast een rol spelen, maar het heeft toch al veel gekost. Dit wordt een knelpunt.
26 november 2022
Past het nog wel binnen het bestaande tracebesluit vraag ik me af
26 november 2022
Jammer dat de gemeente geen geld beschikbaar wil stellen om de fietstunnel te handhaven. Dit is een stap terug voor iedereen die van deze route gebruik maakt. Vergelijk het maar met een veilige spoortunnel die wordt vervangen door een gelijkvloerse spoorwegovergang. Een gelijkvloerse oversteek met verkeerslichten op zo'n drukke plek kent grotere risico's op ongelukken en is slecht voor de doorstroming. Vergeet daarbij niet dat van de route veel jongeren gebruik maken. Er liggen immers diverse scholen, een zwembad en een roeiclub rondom deze locatie. Ik kan me voorstellen dat een tunnel duurder is, maar de extra kosten kan je over tientallen jaren uitsmeren. In veel gevallen heeft deze extreem linkse gemeenteraad een enorme hekel aan de auto en wordt alles uit de kast getrokken om fietsen en lopen aantrekkelijker te maken. Maar hier dus niet. Nu het handhaven van een tunnel technisch gewoon mogelijk is vind ik dit een gemiste kans. Hopelijk wordt er alsnog geld gevonden om de tunnel te realiseren of te laten bestaan. Overigens, in de technische tekening is de bushalte in zuidelijke richting ingetekend ten noorden van de oversteekplaats. Maar in de impressies (goed te zien op de 360 graden-beelden) bevindt deze bushalte zich aan de zuidkant van de oversteekplaats. Ik weet dat er nog niets officieel is vastgesteld, maar kunnen jullie aangeven waar deze bushalte nu echt gepland is?
25 november 2022
Het kabelkanaal ligt veel minder diep dan de rest van de tunnel.
23 november 2022
Ruim twee maanden later blijkt waarom een reactie even mocht duren. Massief verkeersplein voor de deur en nog altijd maar de vraag of je al dat verkeer kunt afhandelen op zo'n postzegel.
23 november 2022
Ik vroeg me af waarom het kabelkanaal niet tegelijk is uitgegraven met de rest van de verdiepte ligging. Ik zie dat men nu vlak langs de damwanden opnieuw aan het uitgraven is /beton aan het storten is en dat lijkt best krap allemaal
23 november 2022
Dit is een slecht ontwerp: Verkeer vanaf de oostelijke ringweg moet hierdoor twee maal ritsen, vlak achter elkaar. Het verkeer gaat van 2 rijstroken naar 0. Veel beter was geweest om zowel de oostelijke als de zuidelijke ringweg één keer te laten ritsen, om dit vervolgens samen te voegen.
21 november 2022
Mee eens. Fietspad/straat bij de papiermolen aan de rivierenbuurtkant ligt er al maanden uit zonder dat er wat gebeurt. Er word wel heel makkelijk wat dichtgegooid voor lange tijd zonder dat er wat gebeurt. Slechte zaak!