Slimme vraag: waarom is er een rijstrook vervallen vanaf de oostelijke ringweg richting Hoogezand?
Bij knooppunt Euvelgunne is de aansluiting met de zuidelijke ringweg opnieuw ingericht. Het autoverkeer dat vanaf de zuidelijke ringweg richting Hoogezand gaat, voegt nu met twee rijstroken op de A7 in. In het verleden had deze aansluiting één rijstrook. De extra rijstrook is ten koste gegaan van de aansluiting vanaf de oostelijke ringweg (N46). Voor dit autoverkeer is er nu nog één rijstrook over. Waarom is dit gedaan?

De belangrijkste reden voor deze aanpassing is de verwachte hoeveelheid verkeer. Tussen knooppunt Euvelgunne en Westerbroek is ruimte voor drie rijstroken. De verwachting is dat er in de toekomst meer verkeer via de zuidelijke ringweg op dit stuk weg terecht komt. Voor deze grote hoeveelheid verkeer zijn twee rijstroken nodig. Voor het verkeer vanaf de oostelijke ringweg (N46) is één rijstrook voldoende.
Aan de nieuwe situatie zit nog wel een minpuntje. Het verkeer dat vanaf de oostelijke ringweg (N46) komt, moet vanaf de plek waarop de wegen samenkomen, twee rijstroken opschuiven om in de rechterbaan te komen. Vooral voor het vrachtverkeer is dit even goed opletten.
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:

Voordat de werkzaamheden van Aanpak Ring Zuid begonnen, heeft fotograaf Jeroen van Kooten foto’s gemaakt van de oude situatie. Nu de bouwwerkzaamheden afgerond zijn, is Jeroen langs dezelfde plekken gegaan om deze foto’s nogmaals te maken.
ProRail gaat aan de slag bij het spoor ter hoogte van de Esperantotunnel. In november vorig jaar was bij de bouw van de tunnel het spoor verzakt en daarna tijdelijk weer opgebouwd. Nu wordt het spoor hier opnieuw afgegraven en definitief opgebouwd.

Voordat de werkzaamheden van Aanpak Ring Zuid begonnen, heeft fotograaf Jeroen van Kooten foto’s gemaakt van de oude situatie. Nu de bouwwerkzaamheden afgerond zijn, is Jeroen langs dezelfde plekken gegaan om deze foto’s nogmaals te maken, maar nu in de nieuwe situatie. Zo is goed te zien wat het resultaat van Aanpak Ring Zuid is. Soms moet je echt even twee keer kijken…