Slimme vraag: waarom is er een rijstrook vervallen vanaf de oostelijke ringweg richting Hoogezand?
Bij knooppunt Euvelgunne is de aansluiting met de zuidelijke ringweg opnieuw ingericht. Het autoverkeer dat vanaf de zuidelijke ringweg richting Hoogezand gaat, voegt nu met twee rijstroken op de A7 in. In het verleden had deze aansluiting één rijstrook. De extra rijstrook is ten koste gegaan van de aansluiting vanaf de oostelijke ringweg (N46). Voor dit autoverkeer is er nu nog één rijstrook over. Waarom is dit gedaan?

De belangrijkste reden voor deze aanpassing is de verwachte hoeveelheid verkeer. Tussen knooppunt Euvelgunne en Westerbroek is ruimte voor drie rijstroken. De verwachting is dat er in de toekomst meer verkeer via de zuidelijke ringweg op dit stuk weg terecht komt. Voor deze grote hoeveelheid verkeer zijn twee rijstroken nodig. Voor het verkeer vanaf de oostelijke ringweg (N46) is één rijstrook voldoende.
Aan de nieuwe situatie zit nog wel een minpuntje. Het verkeer dat vanaf de oostelijke ringweg (N46) komt, moet vanaf de plek waarop de wegen samenkomen, twee rijstroken opschuiven om in de rechterbaan te komen. Vooral voor het vrachtverkeer is dit even goed opletten.
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:
Rijkswaterstaat voert regelmatig inspectievluchten uit, wat mooie luchtfoto's oplevert. In dit album zie je de meest recente beelden van het Julianaplein, het Vrijheidsplein en het Zuiderplantsoen.
Woensdag 12 maart tussen 9.00 uur en 15.00 uur voeren we een energietest uit in de verdiepte ligging van de zuidelijke ringweg. Tijdens de test zijn de buitenste rijstroken van de verdiepte ligging dicht, net als de opritten vanaf de Europaweg en de Brailleweg.
Op dinsdag 25 februari is onze fotograaf Raymond Bos op pad gegaan om de voortgang van de werkzaamheden bij de Esperantotunnel en de Helperzoom vast te leggen.