30 november 2018
Mijn collega is langs het kruispunt gefietst om te kijken hoe de kruising er nu bij ligt. We hebben de kruising zo goed als mogelijk ingericht voor tijdelijk gebruik. Zoals op de foto in deze https://www.aanpakringzuid.nl/uploads/fckconnector/9bc433da-c642-4a5e-8fb3-3cecf33dd47a/3043457334 (link) te zien is, hebben we voor fietsers met grijze stenen een tijdelijke route gemaakt. Hierdoor komen fietsers niet aan de verkeerde kant van de weg terecht.
29 november 2018
Nick, we zijn niet verdwaald. Het poten van bloembollen is het sluitstuk van de https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/op-8-mei-inloopbijeenkomst-voor-bewoners-oosterpoortde-meeuwen-ov# (herinrichting van de Griffeweg en de Veemarktstraat). Deze aanpassing hebben we in 2017 gedaan met als doel een betere doorstroming tijdens en na de ombouw van de zuidelijke ringweg.
29 november 2018
Mijn vorige reactie was bedoeld voor de verdwaalde bloembollenactie op de Griffeweg. Maar doordat het gebruik van de pijl naar rechts mij verplaatst naar een andere werkzaamheid raakte ik ook de weg kwijt!
29 november 2018
Mijn vorige reactie was bedoeld voor de verdwaalde bloembollenactie op de Griffeweg. Maar doordat het gebruik van de pijl naar rechts mij verplaatst naar een andere werkzaamheid raakte ik ook de weg kwijt!
29 november 2018
Ah, dan is de oplossing van alle problemen boven water: Combinatie Herepoort weet niet wat wij in Groningen met Ring Zuid bedoelen! Gewoon de weg kwijt! Kunnen we de ondertunneling van de Zuiderhaven nog tegenhouden? En wij ons maar afvragen waar ze een omgevingsmanager voor nodig hadden . . .
29 november 2018
Ah, dan is de oplossing van alle problemen boven water: Combinatie Herepoort weet niet wat wij in Groningen met Ring Zuid bedoelen! Gewoon de weg kwijt! Kunnen we de ondertunneling van de Zuiderhaven nog tegenhouden? En wij ons maar afvragen waar ze een omgevingsmanager voor nodig hadden . . .
29 november 2018
In de berekeningen van de toename vh verkeer op de Helperzoom is uitgegaan van oude gegevens. Dus nog geen groot appartementencomplex op Europapark, geen sportcomplex op Europapark, geen woningbouw op Europapark. Worden er nieuwe berekeningen gemaakt over de toename van het verkeer? Want het zal drukker worden dan eerst is berekend. Dat kan betekenen dat er extra verkeersmaatregelen nodig zijn. Met name over de aansluiting vd tunnel op de Helperzoom/fietspad maak ik mij zorgen. Nu de tunnel er niet is rijdt het nog wel door. Als de tunnel er ligt (met meer verkeersbewegingen dan eerst berekend) staat het fietsverkeer volledig stil. Zoiets als op de Eikenlaan (gevaarlijk). Komen er extra maatregelen? Stoplichten?
27 november 2018
En vinden jullie dat die “economisch meest voordelige inschrijving” goed heeft uitgepakt?
27 november 2018
Het is onjuist dat een van de gegadigden zich heeft teruggetrokken uit de aanbesteding. Er hebben drie gegadigden meegedaan aan de aanbestedingsprocedure: • Combinatie BAVO, bestaande uit KWS Infra BV, Van Hattum en Blankevoort BV en BAM Infra BV; • Combinatie Strukton - Mobilis VOF, bestaande uit Strukton Civiel Projecten BV en Mobilis BV; • Combinatie Herepoort i.o., bestaande uit Max Bögl Nederland BV, Züblin Nederland BV, Oosterhof Holman Infra BV, Koninklijke Sjouke Dijkstra BV, Roelofs Wegenbouw BV en Jansma Drachten BV. Na het indienen van de aanbiedingen heeft een beoordeling plaatsgevonden op basis van het principe Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI). Resultaat van de beoordeling was dat Combinatie Herepoort de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan.
27 november 2018
Thomas, om de werkzaamheden uit te kunnen voeren, zijn op verschillende plekken bij de ringweg bomen en houtopstanden gekapt. We proberen de leefbaarheid van de omgeving in de uitvoeringsperiode zo veel mogelijk op peil te houden. De verplaatsing van het verkeer naar de tijdelijke weg kan inderdaad leiden tot een beperkte toename van uitstoot, maar de luchtkwaliteit blijft aan de normen voldoen.