18 februari 2019
Voor de scheepvaart verandert er iets door de ombouw van de zuidelijke ringweg op één punt, namelijk bij het Noord-Willemskanaal. Het Noord-Willemskanaal kruist de zuidelijke ringweg bij de Julianabrug. De nu bestaande Julianabrug is een lage, beweegbare brug. Bij de ombouw van de zuidelijke ringweg wordt deze brug verbreed en wordt de brug vervangen door een hooggelegen vaste brug. Hierdoor verbetert de doorstroming van de scheepvaart, er is namelijk geen brugbediening meer nodig. De vaarweg is altijd bevaarbaar. Hoge schepen, waarvoor in de huidige situatie de brug moet worden geopend, hoeven niet meer te wachten.
18 februari 2019
Dank voor de informatie. Ik heb het mogelijk niet goed gezien dan, want ik dacht dat ook veld 2 in het geheel (uiteraard in aparte stroken) is uitgehezen.
18 februari 2019
van alle velden zijn de randliggers weggehesen (om te controleren op asbest). Alleen voor veld 3 zijn de overige liggers ook weggehesen ivm het spoor. deze worden vervolgens naast het spoor gesloopt.
18 februari 2019
Ik vraag mij af waarom voor veld 4 ook niet is gekozen voor uithijsen in plaats van slopen. Voor veld 2 en 3 is uithijsen toegepast. Heeft de beweegreden om het anders te doen iets te maken met logistiek of wellicht toch het drukken van de kosten? Als je ziet hoe snel het vorige week is gegaan met uithijsen en hoe weinig rommel (en stof!) het geeft, dan maakt mij dat toch wel benieuwd naar de beweegreden om het anders te doen.
17 februari 2019
Heeft dit alles nog gevolgen voor de scheepsvaart?
16 februari 2019
Inmiddels is de oprit kempkensberg dicht, een helperzoomtunnel is nog in geen velden of wegen te bekennen, en is het dagelijks een grote puinhoop op de Hereweg, is dat nu jullie visie van Groningen bereikbaar? Word het niet eens tijd voor capabele mensen op de juiste plaatsen?
14 februari 2019
Wim, het gedeeltelijk slopen van het viaduct bij de Esperantokruising is een grote en complexe klus. Om te voorkomen dat fietsers ver moeten omrijden, hebben we voor één week een tijdelijke fietstunnel aangelegd onder het viaduct door. Fietsers moeten hier voor de veiligheid afstappen. Ook voetgangers kunnen er doorheen. Op drukke momenten ontstaan er wachtrijen. Deze situatie is inderdaad niet optimaal, maar met een beetje begrip en geduld komen we een heel eind. Maandag hebben we enkele vragen en klachten over de verkeerssituatie bij het tunneltje ontvangen. Op basis daarvan hebben we dinsdag enkele aanpassingen gedaan om de situatie duidelijker en veiliger te maken. Ook zijn de verkeersregelaars beter geïnstrueerd. Het grondonderzoek bij de Helperzoomtunnel is afgerond. De resultaten hiervan worden gebruikt bij het maken van een nieuw plan van aanpak voor het inschuiven van de tunnelmoot.
14 februari 2019
Mss kan er een extra bord 70 bijgeplaatst worden. er zijn mensen die nu boven op de rem gaan als ze die aanhanger zien, terwijl ze 70 rijden, dit veroorzaakt onveilige situaties. Zo bereikt het flitsen juist het tegenovergestelde n.l. onveiligheid
14 februari 2019
Goed gedaan. Het is een mooie plek. Ik hoop dat de klas van mijn kind dit jaar ook weer een tuintje krijgt, net als vorig jaar. Wat een plezier voor de kids en we hebben kennisgemaakt met heerlijke nieuwe groenten. Was echt een succes. Leuke mensen ook, ik ken ze verder niet maar heb er nog nooit iemand getroffen die niet enthousiast en aardig was.
14 februari 2019
Paul, de maximumsnelheid is hier 70 km/uur, net als op de rest van de ringweg. Ik heb het aan het artikel toegevoegd.