14 mei 2023
De nieuwe aansluitingen tussen Bornholmstraat en de Ring Zuid /Europaweg / oude A7 zijn prachtig geworden. Alleen de uitvoering van de driesprong Herningweg - Bornholmstraat niet, in het kader van de veiligheid. Zeker nu de IKEA- en Bauhausbezoekers hier langs worden geleid. Het is nu een punt waar regelmatig lange wachttijden zijn om de Bornholmstraat linksaf op te kunnen rijden. Er is slecht overzicht van de verkeerssituatie en daarmee risico op meer ongevallen. Zeker ook met niet goed oplettende snelfietsende e-bikers, al hebben die daar voorrang. Komen daar stoplichten om de veiligheid te vergroten?
14 mei 2023
Wat een kortzichtige opmerking.. Daar waar de bredere ringweg komt, kunnen natuurlijk geen bomen staan. Maar voor elke boom die gekapt wordt, komt er een nieuwe. Misschien niet op dezelfde plek, maar wel ergens anders. Kijk naar het Zuiderplantsoen, daar konden geen bomen staan vanwege de ringweg. Nu met de verdiepte ligging kan er een park komen. Met bomen... https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/woord/vragen-expert-dirk/
13 mei 2023
Wat een geweldig plaatje om te kunnen zien hoe ongelooflijk veel groen er verdwijnt door dit project...
10 mei 2023
Klaas, de buispalen worden als het ware ruw gemaakt, er komen een soort richels op. Het betonijzer is ook ruw, daardoor hecht het aan elkaar.
10 mei 2023
René, het fietspad langs de busbaan is alleen dicht geweest voor fietsers van 17 april tot 26 april. Dat was vanwege de veiligheid noodzakelijk. De werkzaamheden zijn nog niet afgerond, maar fietsers kunnen er weer langs. We hebben hier juist ons best gedaan om fietsers zo snel mogelijk weer doorgang te geven.
10 mei 2023
Hoe worden de buispalen met het betonijzer en dergelijk een geheel met het beton, wordt er daarvoor eerst betonijzer aan de buispalen gelast of zo.
10 mei 2023
Mag ik weten waarom jullie fietsers ontmoedigen . Met deze omleiding zal ik snelle voor de auto kiezen dan de fiets. Is het niet beter om de bussen met verkeerslicht of een met verkeersregelaars over 1 baan te laten gaan. zo kan er ook 1 rijstrook worden gebruikt voor de fietsers en hoeven ze niet om te fietsen of als alternatief de auto kiezen. Het valt mij persoonlijk vaker op dat jullie openbaar vervoer wel erg vaak voorrang geven zie ook emmaviaduct. Misschien is het beter om rekening te houden met alle verkeersdeelnemers en ik wil ook vaker met de fiets maar met deze omleiding kies ik voor de auto. groet
5 mei 2023
@John: Ik vind je antwoord over de versmalling in de Verlengde Lodewijkstraat nogal merkwaardig. Jullie zullen toch wel een planning hebben? Of is er geen planning meer? Waarom heb je in mei 2021 gezegd dat het een half jaar tot een jaar zou duren? Was er toen wel een planning? Wat is er daarna misgegaan? Hebben jullie misschien de ruimte niet goed ingemeten, en zal het nooit meer passen om de versmalling weg te halen? Het zou fijn zijn als je concrete antwoorden kunt geven.
5 mei 2023
Harold, dat klopt, de weg is zo ingericht dat de automobilist als het ware naar links wordt geleid.
5 mei 2023
Arend, rechts afslaan is hier in elk geval niet toegestaan. De route via Groningen-Zuid is voor veel automobilisten in de wijk ongeveer even snel. Voor de duidelijkheid: deze situatie bestaat nu al.