7 juni 2019
Goedemiddag, we vinden het erg vervelend te merken dat het geluidsoverlast groter is dan we vooraf hadden gedacht. Het geluid wordt veroorzaakt door boringen voor ondergronds onderzoek naar de aanwezigheid van zwerfkeien in de bodem op de plek waar vanaf medio juli de damwandplanken worden geplaatst. Ik heb nu geen pasklare oplossing, maar we gaan gezien de verschillende meldingen wel onderzoeken of het mogelijk is het geluid te dempen door de geluidsbron te isoleren. Via de volgende link kun je meer lezen over de werkzaamheden: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/radaronderzoek-naar-zwerfkeien-bij-zuidelijke-ringweg
7 juni 2019
Hallo Embo, bedankt voor je melding! Ik heb het doorgezet naar het verkeersteam zodat ze zo nodig maatregelen kunnen nemen.
7 juni 2019
Dat geluid is afkomstig van het onderzoek naar zwerfkeien. Wij horen het hier al twee weken. Duurt nog tot 5 juli, elke doordeweekse avond.
7 juni 2019
Goedenacht, het is nu kwart voor één en er is een continu zagend/borend geluid in de buurt. Heeft dit met de bouwwerkzaamheden te maken? Vriendelijke groeten, bewoner van Sijsenstraat.
6 juni 2019
Beste John, De situatie onder het Hereviaduct is nu echt onveilig voor fietsers en voetgangers. Als je op de fiets vanuit het zuiden komt sta je eerst erg lang te wachten voor het stoplicht, zo lang dat er soms 20-30 fietsers staan. Vervolgens wordt het stoplicht eventjes groen, steken de fietsers over, en stuiten ze meteen op een bottleneck in de vorm van een tunneltje, waar ze moeten afstappen. Dat geeft grote opstoppingem, en daardoor staan de fietsers midden op de weg stil als de auto's alweer gaan rijden. Dit kan echt niet. Welle wegbeheeerder heeft hiervoor toestemming gegeven? Het is op wegen niet toegestaan om aan de overzijde van een weg met stoplicht een bottleneck te creeren. Volgens mij moeten jullie de busbaan afzetten en voor fietsers reserveren. Daarbij komt ook nog eens dat niet alle fietsers afstappen, wat extra gevaarlijke situaties oplevert, ook voor die arme voetgangers die door hetzelfde tunneltje worden gestuurd. Doe hier snel iets aan.
5 juni 2019
Ja, het ziet er straks heel anders uit. Bedankt!
5 juni 2019
Op je verzoek maak ik de gang van zaken graag transparant. Degene die hierboven heeft gereageerd ('Waterloolaan'), nam aan dat de geluidsoverlast die ze dinsdagavond ervoer, te maken had met de voorbereidende werkzaamheden van de sloop van het zuidelijke deel van het Herewegviaduct. Daarover had ze een brief van ons ontvangen. In de brief stond dat er o.a. op maandagavond gewerkt zou worden. Dinsdag werd daarin niet gemeld. Vandaar haar reactie. We hebben uitgezocht wat er aan de hand was. Op dinsdagavond is er niet gewerkt bij het Herewegviaduct. Wel was er die avond bij de ringweg een radaronderzoek naar zwerfkeien. We hebben niet goed ingeschat dat dit geluidshinder zou geven in de omgeving. We hebben telefonisch contact opgenomen met 'Waterloolaan', haar de situatie uitgelegd en onze excuses aangeboden. Deze heeft ze geaccepteerd. Voor de volledigheid hebben we daarna op de website ook op haar reactie gereageerd.
5 juni 2019
Geen probleem hoor John dat het wat langer duurde. Inmiddels had ik het artikel al wel gezien en gelezen. Het zal even wennen worden dat in plaats van een fietspad er straks een tijdelijke autoafrit ligt. Succes met de werkzaamheden!
5 juni 2019
Excuus voor onze late reactie. Indirect wel, want we gaan op deze plek eerst damwandplanken opslaan. Maar het fietspad moet worden afgesloten omdat op deze plek na de zomer een tijdelijke afrit komt vanaf de zuidelijke ringweg naar de Hereweg. Hier het https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/fietspad-hereweg-papiermolen-op-5-juni-definitief-dicht (artikel) dat we hierover gisteren op deze website hebben geplaatst.
5 juni 2019
Filip, voor het maken van de bouwkuip van de verdiepte ligging is trillen de enige geschikte methode. Op de plaats waar de verdiepte ligging komt, zit in de bodem namelijk een dikke laag leem en een vaste zandlaag. We kunnen de planken daar niet doorheen drukken. Verder houden wij juist wel rekening met de lokale situatie, zoals je kunt lezen in dit https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/aan-het-woord/intrillen-van-damwanden-voor-bouwkuip-verdiepte-ligging-gaat-voor-forse-hinder-zorgen (artikel). Daarin staat o.a. “Van tevoren kunnen we vrij precies bepalen hoe groot de trillingen zijn, ook in dit specifieke gebied. In 2017 al hebben we bij de H.L. Wichersstraat proeven gedaan met het intrillen van damwandplanken. Ook hebben we al damwandplanken ingetrild onder het spoor bij de Esperantostraat. Zo hebben we lokale praktijkervaring opgedaan.”