18 februari 2019
Hans, de meeste liggers worden gewoon stukje voor stukje gesloopt, want dat maakt het afvoeren een stuk gemakkelijker. Het slopen kan inderdaad stof geven. Als dat gebeurt, houden we het materiaal nat om de stofvorming te beperken. Sommige liggers zijn er in hun geheel uit gehesen. Dat zijn ten eerste de liggers boven het spoor. Deze moesten van bovenaf worden verwijderd in verband met de bovenleiding voor het treinverkeer. Twee van deze liggers gaan naar de TU Delft voor onderzoek. Enkele randliggers zijn er in hun geheel uit gehesen omdat er asbest in voorkomt. Deze worden elders gesloopt.
14 februari 2019
Wim, het gedeeltelijk slopen van het viaduct bij de Esperantokruising is een grote en complexe klus. Om te voorkomen dat fietsers ver moeten omrijden, hebben we voor één week een tijdelijke fietstunnel aangelegd onder het viaduct door. Fietsers moeten hier voor de veiligheid afstappen. Ook voetgangers kunnen er doorheen. Op drukke momenten ontstaan er wachtrijen. Deze situatie is inderdaad niet optimaal, maar met een beetje begrip en geduld komen we een heel eind. Maandag hebben we enkele vragen en klachten over de verkeerssituatie bij het tunneltje ontvangen. Op basis daarvan hebben we dinsdag enkele aanpassingen gedaan om de situatie duidelijker en veiliger te maken. Ook zijn de verkeersregelaars beter geïnstrueerd. Het grondonderzoek bij de Helperzoomtunnel is afgerond. De resultaten hiervan worden gebruikt bij het maken van een nieuw plan van aanpak voor het inschuiven van de tunnelmoot.
14 februari 2019
Paul, de maximumsnelheid is hier 70 km/uur, net als op de rest van de ringweg. Ik heb het aan het artikel toegevoegd.
11 februari 2019
Wim, ik snap je irritatie. Het streven is de tunnelmoot in 2019 op zijn plek onder het spoor te schuiven. Zodra hiervoor een datum is vastgesteld, maken we die bekend. Daarna zijn er nog enkele maanden nodig om de tunnel af te werken.
11 februari 2019
Rik en Hans, we snappen dat het vervelend is voor de bewoners van Helpman dat de Helperzoomtunnel nog niet in gebruik is. De uitkomsten van de bodemonderzoeken worden gebruikt voor een nieuw plan van aanpak. Het streven is de tunnelmoot in 2019 op zijn plek onder het spoor te schuiven. Zodra hiervoor een datum is vastgesteld, maken we die bekend. Daarna zijn er nog enkele maanden nodig om de tunnel af te werken.
8 februari 2019
Je zult toch nog even geduld moeten hebben, Jan. De uitkomsten van de bodemonderzoeken worden gebruikt om een nieuw plan van aanpak te maken. Het streven is om de tunnelmoot in 2019 op zijn plek onder het spoor te schuiven. Een definitieve datum is hiervoor nog niet bekend. Daarna zijn er nog enkele maanden nodig voordat de Helperzoomtunnel kan worden opengesteld voor verkeer.
8 februari 2019
Alex, het streven is om de tunnelmoot in 2019 op zijn plek onder het spoor te schuiven. Een definitieve datum is hiervoor nog niet bekend. Daarna zijn er nog enkele maanden nodig voordat de Helperzoomtunnel kan worden opengesteld voor verkeer.
6 februari 2019
Dag Lucca, 1. Voor jou lijkt ons de route via de westelijke en noordelijke ringweg (optie C) de beste oplossing. 2. De afrit naar de Hereweg vanuit het oosten gaat op termijn verdwijnen. Deze wordt vervangen door een nieuwe verbindingsweg tussen de Brailleweg en de Hereweg. Je kunt deze weg dan zowel op de heen- als de terugweg gebruiken. 3. De oprit Kempkensberg is voorgoed dicht gegaan.
6 februari 2019
Erwin en Tim: Edwin, dinsdag na de ochtendspits hebben we de verkeerslichten bij de kruising Kempkensberg-Hereweg aangepast. Het rechtsafslaande verkeer krijgt nu langer groen. Dat moet de doorstroming verbeteren.
6 februari 2019
Mee eens, Ingrid! Inderdaad is het ook hier voor iedereen van belang goed op te letten. Er is helaas geen ruimte voor een strook voor het verkeer dat rechtsaf slaat.