4 november 2025
Mathijs, bedankt, fijn om te horen!
4 november 2025
Bedankt, Chris!
21 oktober 2025
Bedankt, Jan! En je hebt formeel gelijk, Combinatie Herepoort heeft de architecten ingeschakeld.
8 september 2025
H. Hendriks, ja, inderdaad, dat is erg jammer. We zijn blij dat DUO/Belastingdienst zaterdag deze mogelijkheid biedt. Maar meer mensen toelaten lukt helaas niet. De ruimte bovenin is niet zo groot en de mensen moeten er met de lift naartoe.
26 augustus 2025
Ineke, ja, dat is mogelijk. Ik stuur je een mail met meer informatie.
29 juli 2025
John Havinga, fijn om te lezen hoe jullie vanuit Ten Boer met het project hebben meegeleefd. Hopelijk wordt het rondje op de fiets net zo'n positieve ervaring als de autoritjes. En hopelijk kunnen jullie en jullie kleinkinderen nog heel lang gebruik maken van de nieuwe ringweg voordat de tijdscapsule weer tevoorschijn wordt gehaald!
29 juli 2025
Dick, we hebben je vraag uitgezet, maar vanwege de vakanties duurt het wat langer voor we antwoord hebben. We komen er nog op terug!
25 juli 2025
WNH Evenhuis, het onderhoud van Rijkswaterstaat aan de ringweg is niet anders dan in het verleden. Deze werkzaamheden, ongeveer eens per kwartaal, zijn noodzakelijk voor een veilige weg. Van bovenaf gezien, zie je in het Zuiderplantsoen inderdaad twee openingen, waarin de ringweg zichtbaar is. Dat was precies de bedoeling en dat blijft ook zo. Uit berekeningen die we voorafgaand aan de werkzaamheden hebben uitgevoerd, blijkt dat de luchtkwaliteit ook op deze plekken voldoet aan de wettelijke normen. Door de komst van elektrische auto's is het wagenpark schoner geworden en daardoor is de algemene luchtkwaliteit langs autowegen in Nederland verbeterd.
25 juli 2025
Annemarie, de gemeente gaat bij de fietsoversteek Brailleweg aanpassingen doen om de verkeerslichten beter zichtbaar te maken. Het hoge groen belemmert het zicht inderdaad ook. Dat is bij de gemeente gemeld.
25 juli 2025
Bastiaan, het meeste groen is nu geplaatst. Zoals gezegd komt er nog extra groen rond de Brailleweg en er zijn nog bomen uit het 'bomenhotel' die een plekje moeten krijgen. Ik weet niet waar die precies komen. Bij de Maaslaan zijn de eerste impressies aangepast vanwege de inpassing van de Papiermolentunnel. Deze tunnel kon alleen worden aangelegd door het kruispunt van de Maaslaan en de Merwedestraat te verlagen. Daardoor was er minder ruimte beschikbaar aan de Maaslaan voor parkeerplekken. In het ontwerp zijn toen de langsparkeerplekken vervangen door haaksparkeerplekken. Dit ging helaas wel ten koste van ruimte voor groen.
