9 juli 2019
@Pieter C.J. Muijzert: Wat betreft uw inhoudelijke vragen met betrekking tot de bouwkuip wil ik u en de andere geïnteresseerden doorverwijzen naar https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/aan-het-woord/samen-voorbereiden-op-bijzonder-pittige-klus (dit artikel van 4 juni) op onze website. Daarin leggen we uit dat de damwanden voor de bouwkuip geschikt zijn voor verschillende bouwmethoden van de verdiepte ligging. Ook staat hierin dat dit najaar besloten wordt hoe de verdiepte ligging gebouwd gaat worden. Hierover is nog geen beslissing genomen. Veel van uw vragen zijn daarom nog niet te beantwoorden. Verder klopt uw opmerking over de wegas niet. In het Tracébesluit 2014 (deel II Kaarten) is vastgelegd wat de nieuwe as van de zuidelijke ringweg is ter hoogte van de verdiepte ligging. In de toelichting op het Tracébesluit 2014 (deel III, p33) staat een uitmeetbepaling. Die zegt dat de aannemer onder voorwaarden tot maximaal 4 meter mag afwijken van de maatvoering zoals opgenomen in het Tracébesluit. Uw bewering dat deze afwijking geldt ten opzichte van de oude wegas is onjuist. We wijken niet af van het Tracébesluit.
8 juli 2019
@Pieter C.J. Muijzert: U beschuldigt ons van het verwijderen van berichten omdat de inhoud ons niet zou aanstaan. Dit is onjuist. Afgelopen avond werd er een reactie op deze website geplaatst waarin u persoonlijk werd aangevallen. Afgelopen nacht heeft u hierop twee reacties geplaatst. Vanochtend hebben we besloten de aanval op u te verwijderen, omdat deze website daarvoor niet is bedoeld. Tegelijk hebben we daarbij uw twee reacties, die een antwoord waren op de beschuldiging, verwijderd. Dit hebben we u ook per mail en telefonisch uitgelegd. Op uw vragen zullen we snel reageren.
18 juni 2019
Ria, we hebben inmiddels telefonisch contact met je gehad. Onze uitvoerder gaat de boorsnelheid aanpassen. Morgenochtend nemen we weer contact met je op.
18 juni 2019
Theo, de oude balken worden afgevoerd naar een locatie in de buurt waar ze inderdaad worden vergruisd.
18 juni 2019
John, heel vervelend dat je niet hebt kunnen slapen van het lawaai. Kun je ons per mail (mailto:info@aanpakringzuid.nl (info@aanpakringzuid.nl)) je adres doorgeven, zodat wij kunnen nagaan van welke werkzaamheden je zoveel last hebt gehad? Zoals je zelf al zegt, gaan we de damwanden niet 's nachts intrillen. We werken op doordeweekse dagen van 7u tot 19u. Komen we tijd tekort, dan kunnen we ook de zaterdag erbij nemen (van 7 tot 19u). Is dat nog niet genoeg, dan kunnen we ook 's avonds doorgaan (van 19u tot 23u). Als we op zaterdag of 's avonds gaan werken, melden we dat van tevoren op deze website. Je kunt je ook aanmelden voor het SMS-alert voor jouw deelgebied. Je krijgt dan een sms op je mobiele telefoon als de werkzaamheden uitlopen.
5 juni 2019
Ja, het ziet er straks heel anders uit. Bedankt!
5 juni 2019
Op je verzoek maak ik de gang van zaken graag transparant. Degene die hierboven heeft gereageerd ('Waterloolaan'), nam aan dat de geluidsoverlast die ze dinsdagavond ervoer, te maken had met de voorbereidende werkzaamheden van de sloop van het zuidelijke deel van het Herewegviaduct. Daarover had ze een brief van ons ontvangen. In de brief stond dat er o.a. op maandagavond gewerkt zou worden. Dinsdag werd daarin niet gemeld. Vandaar haar reactie. We hebben uitgezocht wat er aan de hand was. Op dinsdagavond is er niet gewerkt bij het Herewegviaduct. Wel was er die avond bij de ringweg een radaronderzoek naar zwerfkeien. We hebben niet goed ingeschat dat dit geluidshinder zou geven in de omgeving. We hebben telefonisch contact opgenomen met 'Waterloolaan', haar de situatie uitgelegd en onze excuses aangeboden. Deze heeft ze geaccepteerd. Voor de volledigheid hebben we daarna op de website ook op haar reactie gereageerd.
5 juni 2019
Excuus voor onze late reactie. Indirect wel, want we gaan op deze plek eerst damwandplanken opslaan. Maar het fietspad moet worden afgesloten omdat op deze plek na de zomer een tijdelijke afrit komt vanaf de zuidelijke ringweg naar de Hereweg. Hier het https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/fietspad-hereweg-papiermolen-op-5-juni-definitief-dicht (artikel) dat we hierover gisteren op deze website hebben geplaatst.
5 juni 2019
Filip, voor het maken van de bouwkuip van de verdiepte ligging is trillen de enige geschikte methode. Op de plaats waar de verdiepte ligging komt, zit in de bodem namelijk een dikke laag leem en een vaste zandlaag. We kunnen de planken daar niet doorheen drukken. Verder houden wij juist wel rekening met de lokale situatie, zoals je kunt lezen in dit https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/aan-het-woord/intrillen-van-damwanden-voor-bouwkuip-verdiepte-ligging-gaat-voor-forse-hinder-zorgen (artikel). Daarin staat o.a. “Van tevoren kunnen we vrij precies bepalen hoe groot de trillingen zijn, ook in dit specifieke gebied. In 2017 al hebben we bij de H.L. Wichersstraat proeven gedaan met het intrillen van damwandplanken. Ook hebben we al damwandplanken ingetrild onder het spoor bij de Esperantostraat. Zo hebben we lokale praktijkervaring opgedaan.”
5 juni 2019
We gaan ermee aan de slag.