4 februari 2019
1e dag en kom parkeergarage duo al niet meer uit. kwartier lang al aan t wachten. Dat wordt wat de komende tijd....
2 februari 2019
Veel werk verzet dus. Prima! Ik zou toch van de gelegenheid graag gebruik maken voor het stellen van de volgende 3 vragen: - heeft het afsluiten van de Verlengde Lodewijkstraat (11-2) te maken met de sloopwerkzaamheden? - is het al bekend hoe de omleidingsroute voor de fietsers en auto's die van de genoemde straat gebruik willen maken eruit komt te zien? Ik lees namelijk dat door het sluiten van de oprit er een grotere toename van de verkeersstroom wordt verwacht en wat straks mogelijk de drukste omleidingsroute gaat worden ligt er voor een week uit. - Waarom wordt het fietspad richting de verlengde hereweg (begraafplaats) vanaf komende week voor een week gesloten? Nog niet heel lang geleden is dat fietspad al een maand afgesloten geweest vanwege het plaatsen van een of ander vleermuisdoek. Volgens mij is de reden nog niet gecommuniceerd en ik ben daar toch wel benieuwd naar.
2 februari 2019
Hallo, Het is vast iets te veel gevraagd om het volume van het achteruit rijdend verkeer iets te dempen, tijdens de nachtelijke uren, gedurende het traject. Gevoelsmatig wordt er meer achteruit gereden dan vooruit, en deze actie is ook wel een beetje overdreven. Ben benieuwd naar je reactie.
1 februari 2019
En wanneer is de planning dat de tunnel bij de Helperzoom geplaatst wordt en deze operationeel is?
1 februari 2019
dat zie ik nu regelmatig auto's doen!
1 februari 2019
Jammer dat de oprit nu al dicht gaat, maar het is niet anders. Hopelijk zorgt er niet voor dat de doordeweekse verkeersopstoppingen aan de Van Ketwich Verschuurlaan niet nog erger worden. Jullie geven zelf aan dat er in mindere mate meer drukte wordt verwacht aan de Van Ketwich Verschuurlaan, maar misschien moeten jullie doordeweeks in de spits zelf eens een kijkje gaan nemen. De slecht afgestelde stoplichten zijn een deel van de oorzaak van het probleem op de Van Ketwich Verschuurlaan? Worden deze aangepast om het verkeer beter door te kunnen laten stromen? Was er geen alternatief te bedenken die er voor had kunnen zorgen dat er via een tijdelijke oprit alsnog via de Hereweg naar de ring gereden kon worden. Eerlijk gezegd vind ik 600 auto's per dag vrij fors. Buiten de spits zal dit op te vangen zijn, maar wat tijdens de spits? Groningen wordt als stad door dit soort maatregelen steeds minder goed bereikbaar. De maatregelen die automobilisten zelf kunnen nemen (thuiswerken of met het OV zijn leuk bedacht, maar de praktijk wijst vaak anders uit).
1 februari 2019
@ John: Het gebrek aan draagvlak voor de ombouw is altijd al gevoed door de vrees dat jullie je niet aan de afspraken zouden houden, en de boel met opzet te rooskleurig hebben voorgesteld. Dat blijkt nu. Welke andere beloftes gaan jullie niet nakomen? Dat de weg tot betere bereikbaarheid leidt (wat altijd al twijfelachtig was), dat er geen vrachtverkeer door de H'zoomtunnel mag (een verbodsbord is zo weggehaald), dat er altijd twee rijstroken op de ring beschikbaar zijn tijdens de bouw, dat er nat gebouwd gaat worden om het sterrenbos niet te laten verdrogen? Dit soort zaken doet jullie geloofwaardigheid geen goed.
1 februari 2019
Hallo Bert, de herinrichting van de Vondellaan valt binnen de werkzaamheden van Aanpak Ring Zuid. In de planning waren deze werkzaamheden aan het eind van het project terug te vinden. Combinatie Herepoort heeft besloten de werkzaamheden toch eerder uit te voeren. Op de volgende pagina staat meer informatie over de herinrichting: https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/julianaplein/de-wijert#Vondellaan_-__Rotonde_Van_Iddekingeweg/Nieuwe_zuidelijke_ringweg/ Op de derde afbeelding kun je , door de oranje balk naar links of rechts te bewegen, de nieuwe en huidige situatie met elkaar vergelijken.
1 februari 2019
Hallo Kaatje en Mans, de verkeerslichten aan de Hereweg staan op dit moment op de meest optimale stand voor de verschillende verkeersstromen. Dit kruispunt heeft naast veel autoverkeer ook veel fietsverkeer te verwerken. Op het moment dat automobilisten langer groen krijgen, moeten fietsers langer wachten. De praktijk leert dat sommige ongeduldige fietsers dan het rode licht negeren en gaan oversteken. Dit zorgt dan vervolgens voor onveilige situaties.
1 februari 2019
Het zou wel zo netjes zijn om hierbij te vermelden dat het verkeer door de ombouw onveiliger wordt: In jullie eigen tracebesluit staat in de verschillenrapportage op p.78 dat er door de ombouw meer verkeersslachtoffers gaan vallen dan zonder het project. Meer doden en gewonden dus. Dat is kennelijk de prijs van "betere bereikbaarheid"