19 februari 2017
Wat aan de late kant, maar bedankt voor de reactie. De extra parkeerplekken aan de Helperbrink noordzijde had ik toen niet voorzien, deze zijn zeer welkom!
10 februari 2017
@Lex: In de zomer van 2016 is een groot deel van Helpman 30 km/uur-gebied geworden, waaronder de De Savornin Lohmanlaan en de Troelstralaan. Om de snelheid van de automobilisten te remmen, zijn diverse maatregelen getroffen. Zowel op de locaties waar de auto’s het 30km/uur-gebied binnen komen rijden, als in de straten zelf. Zo zijn in de De Savornin Lohmanlaan kruispuntplateaus aangelegd; ook bij de door u genoemde kruising met de Troelstralaan. Bij deze kruispuntplateaus is de weg verhoogd en versmald om de snelheid van het autoverkeer te matigen en het oversteken veiliger te maken. Hoewel de inrichting en de bebording volledig is afgestemd op de eisen van een 30 km/uur-gebied, zijn er nog steeds plekken in de wijk waar te hard gereden wordt. We hebben de politie gevraagd extra te surveilleren, maar uiteraard is dit ook een verantwoordelijkheid van de automobilisten zelf. Ook rond de GSV en OBS Joseph Haydn zijn afgelopen zomer maatregelen genomen om de situatie veiliger te maken. Ook hier is een 30 km/uur-regiem ingesteld. Door het invoeren van eenrichtingsverkeer in onder meer de Beethovenlaan en delen van de Helper Brink, wordt doorgaand verkeer dat niet in de wijk hoeft te zijn geweerd. Tijdens piekmomenten – met name bij het halen en brengen van de kinderen naar de scholen – is het onvermijdelijk dat het drukker is in de straten rondom de scholen. Naar onze opvatting is hier echter geen sprake van een onveilige situatie.
9 februari 2017
@Jeroen: Het fietspad is afgesloten omdat de gemeente hier het riool vervangt. Daarbij wordt veel met groot materieel gewerkt. Dit kan een gevaar opleveren voor de omgeving. Inderdaad is er af en toe geen activiteit, maar het fietspad kan dan niet opengesteld en daarna weer afgesloten worden.
9 februari 2017
Met name wat betreft het kruispunt van de De Savornin Lohmanlaan en de Troelstralaan is inderdaad zeer gevaarlijk. 's Ochtends fietsen hier heel veel kinderen door de Troelstralaan naar de Haydnschool en de GSV en de auto's op de De Savornin Lohmanlaan rijden te hard en zijn hier veel te weinig op bedacht. Het zou heel erg helpen als hier opstakels op de weg zouden worden geplaatst om de snelheid eruit te halen en een paar extra borden om te waarschuwen voor schoolkinderen op de fiets kan al snel een paar ongelukken schelen. Overigens is het autoverkeer rond deze twee scholen, en dan met name in de Sweelincklaan en de Beethovenlaan, verre van veilig te noemen.
9 februari 2017
De maatregelen die in de Goeman Borgesiuslaan zijn getroffen, maken deel uit van het verkeersplan Helpman/Coendersborg. De maatregelen zijn erop gericht de snelheid van het autoverkeer af te remmen. Op verschillende locaties in de Goeman Borgesiuslaan is de weg versmald. Dat zijn de ‘uitstulpingen’ waar u op doelt. Die uitstulpingen zijn zo gemaakt dat ze het zicht op het verkeer niet ontnemen (er staan geen obstakels op). Ook zijn op verschillende kruispunten kruispuntplateaus aangebracht. Daar is de weg verhoogd - tot op het niveau van het trottoir - en is de weg versmald. Dit maakt het voor voetgangers en ook voor gebruikers van scootmobiels gemakkelijker om de weg over te steken. Een van deze plateaus ligt vlakbij de Thorbeckelaan, namelijk ter hoogte van de Coendershaag. Hier kunt u veilig oversteken naar de villawijk.
8 februari 2017
De werkzaamheden aan de zuidelijke ringweg starten na deze zomer. Zie ook onze pagina over de https://www.aanpakringzuid.nl/uitvoering/planning-en-fasering (planning).
7 februari 2017
Wanneer is de start
7 februari 2017
Jammer dat het fietspad geheel is afgesloten terwijl dit ook toegang vormt tot de bedrijven aan de Leonard-Springerlaan. Het lijkt erop dat het eerste stuk vanuit de concourslaan gezien niet in beslag wordt genomen door de werkzaamheden. Daar zou je dus nog prima langs kunnen fietsen
6 februari 2017
In de afgelopen week zijn ongeveer 15.000 brieven bezorgd in de wijken die te maken krijgen met de tijdelijke wegen, namelijk De Wijert, Rivierenbuurt, Grunobuurt, Corpus den Hoorn en Zuiderplantsoen. Bij de bezorging is iets misgegaan, waardoor brieven in de verkeerde wijk zijn bezorgd. Om dit te herstellen, hebben we 2.000 nieuwe brieven laten drukken en laten bezorgen. Omdat op deze website vragen kwamen van mensen waarbij de brief (nog) niet bezorgd was, hebben we als service de brieven ook digitaal aangeboden.
5 februari 2017
Ik lees dat meerdere mensen niet per brief geinformeerd zijn over de bijeenkomsten over de tijdelijke weg. Dat vind ik zeer kwalijk aangezien het hier om een project gaat dat nogal wat overlast en gevolgen heeft voor de omwonenden. Het is mijn ogen wel heel erg gemakkelijk om mensen naar de website te verwijzen waar de brief te vinden is. Gaat de projectorganisatie dat altijd doen als mensen niet geinformeerd worden of gaat zij werken een structureel betere informatievoorziening? Ik zal dit onderwerp ook rechtstreeks aankaarten bij de projectorganisatie.