5 februari 2019
Hoeveel opstelruimte er nodig is op de Verbindingsweg bij de aansluiting op de Hereweg, hebben we bepaald op basis van de uitkomsten van de verkeersberekeningen. Een op- en afrit aan de oostkant van de Hereweg is niet mogelijk omdat de ringweg hier verdiept wordt aangelegd. Om veiligheidsredenen zijn in dit verdiepte deel geen toe- en afritten toegestaan. Bovendien zouden ze te dicht op de aansluiting bij de Europaweg en het knooppunt Julianaplein komen. De luchtkwaliteit bij de Maaslaan blijft in de toekomst aan de normen voldoen, zowel voor stikstofdioxide (NO2) als voor fijn stof (PM10). In het algemeen is de luchtkwaliteit in de eindsituatie beter dan in de beginsituatie (2012). Dat heeft onder andere te maken met de schonere uitstoot van het autoverkeer. Voor meer informatie verwijzen we je naar het Milieueffectrapport (hoofdstuk 8) en bijlage 4 daarvan, te vinden in de https://www.aanpakringzuid.nl/bibliotheek/plandocumenten (bibliotheek op onze website, pagina Plandocumenten).
5 februari 2019
Het toenemende aantal auto's op o.a. de Van iddekingeweg zorgt voor veel gevaarlijke situaties. In paar weken tijd is het al een aantal keer mis gegaan met fietsers, helaas één keer met dodelijke afloop op de rontonde met de van lenneplaan. Veel fietser gaan vanaf de Van iddekingeweg de wijken in en moeten hierbij de weg kruizen. Niet elke kruizing heeft in het midden ruimte om te wachten. Fietsers staan dan of midden op de weg, of te wachten op het fietspad naast de weg. Beide gevallen zijn niet optimaal. Bij keuze 1 worden fietsers rechts en links ingehaald door auto's. Bij keuze 2 moeten achteropkomende fietsers uitwijken. Hierbij kunnen ze alleen de weg op fietsen.
5 februari 2019
Dat was inderdaad al erg karig, meestal 3 auto'. Dan moet je nog het geluk hebben dat de voorste auto een beetje op wil trekken. Zeker als je het stoplicht richting het Julianaplein nog wil halen.
4 februari 2019
Goedendag, ik heb de infographic gezien maar heb nog een paar vragen rondom de oprit Kempkensberg e.o. 1. Ik werk op Kempkensberg en woon in de regio Uithuizermeeden. Ik kan nu dus niet meer de oprit nemen. Dat merkte ik vandaag. Moest 20 minuten wachten inderdaad! Dit is niet te doen!!!!!!!! 1. Zijn de enige opties nù dus: A. Helemaal via de verlengde Hereweg terug naar richting Oosterpoort en van daaruit rechtsaf langs de ABN Amro om daar weer de ring te nemen; B. Via de Meeuwerderweg naar de Oostelijke ring (Beijum etc) C. Of via de verlengde Hereweg de A7 op bij de Gasunie en dan terug via noordelijke ringweg; D. Óf blijkbaar via het RTVnoord gebouw lamgs de Jumbo en daar linksaf richting de Oostelijke ring? Of is er een snellere route? 2. De afrit Kempkensberg blijft bestaan of niet? 3. En wordt in de toekomst de verbinding vanuit Kempkensberg richting de ring weer hersteld en zo ja, hoe? Bvd
4 februari 2019
wat betreft de sorteerstrook naar links richting Hereweg: exact! Zat toen ik eindelijk de Hereweg haalde hetzelfde te denken. En verkeerslicht naar rechts ook, er rujdt een tijd langs niets over het kruispunt, alsof iedereen rood licht heeft, lijkt me zaak de verkeerslichten opnieuw in te regelen gezien de gewijzigde situatie.
4 februari 2019
Het stoplicht van de Kempkensberg naar de Hereweg moet langer op groen. Het was altijd al een drama, maar nu helemaal. Ik snap niet waarom er maar drie of vier auto's per keer door mogen.
4 februari 2019
Rechtsaf vanaf de Kempkensberg Helpman in is ook leuk nu. Eindeloos in de rij van links afslaande auto's, die niet verder kunnen omdat de Helperzoom richting Esperantokruising vol staat vanwege een passerende trein. Het ergste is dat ik het in 1 dag al twee keer bijna heb zien misgaan met fietsers... let ook even wat extra op mensen, automobilisten belanden in een onbekende situatie en dan gebeurt er weleens iets onverwachts. Nu even niet op z'n snelst doorjakkeren, voor je eigen gezondheid...
4 februari 2019
Wat mij opvalt is dat het verkeer wat vanaf DUO komt en rechtsaf wil slaan t.h.v. de Hereweg hopeloos vastloopt omdat de verkeerslichten 5 seconden op groen staan. Vijf seconden is genoeg voor net 3 a 4 auto's, maar in de praktijk heb ik het aantal van 6 al gehaald zien worden (inderdaad, dan rijden ze door rood). Daarnaast heb je verkeer wat naar links wil (kant haren), maar die kunnen pas op een laat moment naar links vanwege de stenen wegmarkering. Het weghalen van de genoemde markering verlicht de situatie al een beetje. Oja, wekenlang hebben er borden gestaan dat het fietspad deze week gesloten zou worden. Vanochtend waren de borden ineens foetsie en is het fietspad nog gewoon open. Bijzonder.
4 februari 2019
zou mogelijk een verkeersregelaar kunnen staan bij oarkeeegarage om wat ruimte te creeeren
4 februari 2019
1e dag en kom parkeergarage duo al niet meer uit. kwartier lang al aan t wachten. Dat wordt wat de komende tijd....