26 april 2021
John Bedankt voor je antwoord. spoordek pagina had ik al gelezen maar vind ik vrij algemene omschrijving van de werkzaamheden en de te verwachten overlast. Mijn suggestie zou zijn om dat net zo te specifiëren als het intrillen van damwanden, dan weten we beter waar we aan toe zijn. Ik kan me voorstellen dat het kiepen van zand minder overlast veroorzaakt dan het aanbrengen van een verbindingspaal? Wordt er benadrukt bij de bouwvakkers de overlast zoveel mogelijk te beperken in de nacht? alvast bedankt en succes. Bé
24 april 2021
Een Nederlandse naam, maar Engelse zinnen. (die niet helemaal grammaticaal kloppen)
23 april 2021
Bé, op onze pagina https://www.aanpakringzuid.nl/spoordek (Spoordek) zie je een overzicht van de werkzaamheden rond het inrijden van het spoordek en de te verwachten overlast hierbij. Verder houden we omwonenden op de hoogte via bewonersbrieven en deze website. Wanneer werkzaamheden langer duren dan aangekondigd, sturen we een SMS, waarvoor je je hier kunt https://www.aanpakringzuid.nl/aanmelden (aanmelden) (deelgebied Zuiderplantsoen). De handhaving is een taak van de gemeente.
23 april 2021
Hallo, In een interview heb ik gehoord dat de projectleider aangaf dat de omwonenden van het spoordek nog niet af zijn de geluidsoverlast de komende tijd. Kunnen wij een gespecifieerd overzicht krijgen per dag en nacht met de te verwachten overlast? Zeker omdat het 24/7 doorgaat is dit belangrijk voor ons. Wat staat ons wanneer te wachten? Ook vraag ik me af of (en door wie?) geluids, licht en stank overlast wordt gemeten en bij overschrijding handhaaft? Mvg Bé
23 april 2021
Hahaha! ARZ, you are falling again behind schedule! How much expected from you! 5 days "intrillen" according to schedule, but today is like day 9? Is this why you started working at 06:20 am today? By the way, I hope you do not delete my message again ?
22 april 2021
@pieter v.dijken, nadat we het zand hebben opgezogen, maken de duikers de damwanden & gewi-ankers schoon en worden de gewi's opgelengd. Vervolgens wordt er een grindlaag aangebracht, waarop het onderwaterbeton wordt gestort. De duikers zijn reeds enkele weken actief. De diepte controleren we door peilingen te doen en met behulp van inspecties door de duikers. De metingen worden geverifieerd met het 3D-model van de verdiepte ligging. Het storten van het onderwaterbeton gebeurt per compartiment en niet in één keer. Eind mei zal het eerste compartiment met onderwaterbeton gestort worden.
22 april 2021
Eric, hopelijk is het vannacht meegevallen. Voor het bepalen van de geluidshinder hebben we een berekening gemaakt. Op de online bewonersbijeenkomsten van 23 en 25 maart hebben we daar een kaartje van laten zien. In onze https://www.aanpakringzuid.nl/bibliotheek/informatiebijeenkomsten (bibliotheek) is de presentatie terug te vinden (het gaat om de presentatie van 23 en 25 maart, en dan pagina nummer 11). De adressen waarbij het geluid 60 decibel of meer zou zijn, hebben we een overnachting in een hotel of een andere accommodatie aangeboden. Op het kaartje is te zien dat aan het einde van de H.L. Wichersstraat en in De Linie de geluidsoverlast net onder deze norm zou blijven. Dat betekent niet dat we hebben gezegd dat mensen op deze adressen geen overlast zouden ondervinden. Integendeel, we hebben de hele stad actief gewaarschuwd voor ernstige geluidsoverlast in de nacht, dus zeker ook de bewoners van uw buurt. Voor de duidelijkheid: het intrillen van damwanden doen we in principe niet 's nachts, maar hier moest het wel omdat we zo dicht op het spoor zaten.
22 april 2021
Kim, de Helperzoom ter hoogte van de zuidelijke ringweg/Waterloolaan gaat op zondag 23 mei om 23.00 uur weer open voor al het verkeer.
22 april 2021
Lourens, leuk om te horen dat je de werkzaamheden via de webcam volgt. Ik heb dit voor je nagevraagd. Het lichtje dat je ziet is een reflectie van onze verlichting in een plasje water op het spoordek.
21 april 2021
Ik zie op de webcam op de spoorplaat vlammetjes bij een soort kacheltje ? Er lekt iets wittigs Klopt dat wel ? 23:34. Lourens Stedum