15 december 2016
Zijn de sonderingsrapporten openbaar en online raadpleegbaar? Is er in het onderzoek gekeken naar zettingsgevaar van de bouwputten? Valt er op basis van de sonderingsonderzoek iets te zeggen over trillingsoverlast tijdens en na de ombouw?
15 december 2016
@Maarten, in de tijdelijke situatie blijven de op- en afritten van en naar de Hereweg aan de noordkant bestaan. Dus de afrit aan de kant van de Waterloolaan en de oprit bij de Zuiderbegraafplaats blijven in gebruik. De afrit van de ringweg naar de Hereweg aan de kant van De Papiermolen blijft voorlopig open, tot juli 2018. De oprit naar de ringweg bij de DUO gaat al eerder dicht, namelijk half februari 2018. Dan wordt ook de weg Kempkensberg langs de DUO, tussen Hereweg en Helperzoom, afgesloten. De DUO blijft bereikbaar via de Helperzoom.
14 december 2016
Goed bedacht. Wat zijn de ideeën aan de westelijke kant? Ter Borch is bezorgd over sluipverkeer door de wijk. Hoe is toegankelijkheid geregeld?
14 december 2016
@Maarten, we vragen het voor je na bij Combinatie Herepoort en komen er op terug.
13 december 2016
Wat gebeurt er met de opritten/afritten van/naar de Hereweg in de tijdelijke situatie? En de weg van Hereweg naar Helperzoom, langs het gebouw van de DUO? Die laatste ligt volgens mij recht op de plek waar het verdiepte deel straks wordt aangelegd.
5 december 2016
Inmiddels behoorlijk wat tijd verstreken maar nog steeds over de stoepen gereden en niet zoals beloofd paaltjes dichterbij elkaar en verkeer van Mamma mini nog sreeds verkeerde rij richting Doe hier wat aan
2 december 2016
Kort geleden heb ik geschreven over de kruising coendersweg wagnersinge; Daar is een soort roronde aan gelegd om de verkeerstroom tegen te gaan Dat er nog steeds verkeer over de stoep de blokkade passeert Er is toen gezegd dat de gemeente extra paaltjes zou plaatsen .maar tot op heden niets aan gedaan . Er wordt nog steeds over de stoep heen gereden en dan tegen de rij richt van de HelperOostsingel in gereden Ook verkeer wat bij Mamma Mini weg komt rijdt ook verkeerd tegen de rij richting in Boe hier eens wat aan
1 december 2016
Wat een flut plan, iedereen rijdt te hard op de Helper Brink. Is dit 30 km per uur wat een flauwekul zeg, gemiddelde snelheid is zeker rond de 50 km per uur. Alle reacties wegwuiven kan een kind van 5 ook wel.
30 november 2016
@Ben en Tim, dit kruispunt zal inderdaad een druk punt worden. Dit kruispunt valt buiten het gebied van het Tracébesluit. De gemeente heeft hier geen verkeerslichten of andere maatregelen voorzien, omdat het de verwachting is dat het verkeer – ondanks het feit dat het een druk punt wordt – over het algemeen goed zal doorstromen.
28 november 2016
@Filip: Wat de geluidseffecten van het project zijn op de woningen aan de Kwintlaan, kunt u nalezen in bijlage D3b van het Tracébesluit 2014, te vinden via onze https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/bibliotheek/plandocumenten ( bibliotheek). Op pagina 298 en 299 staat een tabel met daarin voor alle adressen in de Kwintlaan de berekende geluidseffecten. In de kolom ’Effect van het project’ kunt u zien dat de geluidsbelasting voor alle woningen in de Kwintlaan lager wordt. Afhankelijk van het adres neemt de geluidsbelasting af van 4 tot 14 decibel. Dit komt onder andere, zoals hierboven staat, door de verdiepte ligging en de toepassing van ‘stiller asfalt’. In de berekeningen is rekening gehouden met de verhoogde maximumsnelheid en met de weerkaatsing van andere geluidsschermen.