17 november 2016
Het is vervelend dat er in de voorbereiding al dingen mis zijn gegaan. Maar dat zegt niets over de uitvoering van de ombouw. Daar zijn andere organisaties bij betrokken. Combinatie Herepoort gaat met de omwonenden in gesprek om toe te lichten wat er gaat gebeuren en wat er gedaan wordt om de overlast te beperken. De overlast kan bijvoorbeeld bestaan uit geluid, trillingen, bouwstof, enzovoorts. Ook kan de aannemer dan horen of er in de omgeving bepaalde wensen zijn waar hij rekening mee kan houden. Calamiteiten, zoals schade aan de waterleiding, zijn in alle eerlijkheid niet altijd te voorkomen. Voordat ergens gegraven wordt, doet de uitvoerder uiteraard eerst onderzoek naar waar kabels en leidingen in de grond liggen. Ook worden er proefsleuven gegraven om te testen of de werkelijkheid overeenkomt met wat er op de tekeningen staat. Maar ook dan kan er wat misgaan, het blijft mensenwerk. Bouwschade door werkzaamheden wordt zoveel mogelijk beperkt. In het contract met de aannemer zijn strikte eisen vastgelegd over de te hanteren bouwmethoden. Als er toch schade ontstaat, wordt deze vergoed. Zie ook onze pagina over https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/bouwhinder-en-schade (bouwschade). Om inzicht in eventuele schade te krijgen, gaat Combinatie Herepoort voorafgaand aan de bouwwerkzaamheden de situatie van de bebouwing in de omgeving vastleggen. Tijdens de werkzaamheden zijn er vervolgmetingen. Welke panden hiervoor in aanmerking komen, moet nog worden bepaald. Bewoners worden hierover zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.
16 november 2016
@Sanne bedankt.
16 november 2016
@Rolf, tijdens de hele bouwperiode kun je via het Julianaplein de zuidelijke ringweg op richting Hoogezand. De oprit bij Hereweg richting Hoogezand blijft open tot het voorjaar van 2018. De andere op- en afritten bij de Hereweg blijven langer beschikbaar.
16 november 2016
@Jaap, de tijdelijke weg komt naast het fietspad te liggen, dus het fietspad tussen de Hereweg en de Maaslaan blijft tijdens de ombouw open.
16 november 2016
@Ben, dit zoeken we uit en komen we op terug.
15 november 2016
Uhhhh....? Binnenkort??
15 november 2016
Ik heb nav de presentatie die ik heb bijgewoond nog eens goed gekeken naar de vaag getekende afbeelding op slide 19 van de presentatie voor direct omwonenden. De tijdelijke weg die er komt, waar zal deze liggen tussen het Precival college en de Hereweg? De schets is dusdanig vaag dat er weinig uit af valt te leiden, maar kunnen we er van uitgaan dat uitsluitend de breedte van het talud gebruikt wordt voor de tijdelijke weg en opgehoogd gaat worden met gewapende aarde? Anders geformuleerd, zal het fietspad bruikbaar blijven tijdens de ombouw of....?
14 november 2016
Dit is ook een punt waar ik me zorgen om maak, het is nu al regelmatig een druk punt. Ook onoverzichtelijk vanwege het dubbele fietspad met veel scooters.
14 november 2016
@Rolf, je vraag over de tijdelijke situatie gaan we uitzoeken. Daar komen we op terug. Na de ombouw van de zuidelijke ringweg heb je vanuit de Vechtstraat twee mogelijkheden om op de N7/A7 richting Winschoten te komen. 1. Via de Hereweg en de verbindingsweg naar het Julianaplein en vanaf daar de zuidelijke ringweg op richting Hoogezand/Winschoten. 2. Via de Parkweg en de Brailleweg naar het Julianaplein en vanaf daar de zuidelijke ringweg op richting Hoogezand/Winschoten. De route Rivierenbuurt - richting Hoogezand kun je ook bekijken op de https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/effecten/autoverkeer (routekaart) op deze website.
13 november 2016
In de plannen wordt bij het Europaplein de verkeersstroom vanuit het westen naar bijv IKEA/Bauhaus via de Herningweg geleid naar de Bornholmstraat: dit wordt dus een druk kruispunt en een knelpunt: Komen hier verkeerslichten? Of is een rotonde daar een oplossing zoals dat ook nu het geval bij de aansluiting van de Bergenweg op de Bornholmstraat. M.i. moet dit kruispunt gelijk worden aangepast als de afslag Europaplein wordt veranderd!