6 juli 2019
Ik vraag me al een tijdje af waarom het oude stuk ringweg boven het Oude Winschoterdiep niet is gesloopt
6 juli 2019
Nou.... Heb je nog meer te zeuren??
6 juli 2019
Beste mensen die hier kijken. Deze ringweg wordt in het belang van RWS gebouwd om de snelheid naar 100 km te krijgen, jammer voor hun wordt het 80 km Stad en provincie zijn de dupe van dit ontwerp ( D&C) Ik wil u attent maken dat het trace besluit zegt de bestaande as volgen met maximaal 2 meter naar rechts of links en +1 m of - 1 m Vanaf westzijde Hereweg tot aan oostzijde Oude Winschoterdiep wijkt de aannemer nu 17 m af in de richting Helpman. De constructie tekening wijkt 7 m en 3 cm af van de werkelijkheid de tekening had verder naar Helpman moeten aangeven Ik heb afgelopen woensdag met de meetband de bestaande weg in gemeten en gedeputeerde Patrick Brouns CDA heeft het opmeten gezien. Afgelopen maandag op RTV noord van 8.07 tot 8.11 uur verklaarde omgevingsmanager Heerepoort dat de damwand stadszijde tegen de oudee as aan komt te staan en dat er droog ontgraven gaat worden. Wordt deze tunnel in lengtes van +/- 90 m gebouwd ? geen antwoord Want dan moeten er om de 90 m een T in de damwand aangebracht worden. Worden de damwandplanken met bitumen gedicht alvorens aan te brengen ? geen antwoord Komen er tussen de damwand en huizen injectiebuizen om water de grond in te brengen ? geen antwoord ! Er moeten water peilbuizen tussen damwand en huizen aangebracht worden ? eis waterschap ! Er moet dagelijks gecontroleerd worden ? naam ? in dienst van ? Komt er bronbemaling ? Waar komt de bronbemaling ? Hoe diep komt de bronbemaling ? Heeft de aannemer een vergunning van de provincie ? Heeft de aannemer geijkte debiet meters voor afvoer water.? De belastingdienst moet betaald worden per m3 ! Alvorens te maken dent er eerst : 1.materiaal opgeven 2 bouw methode 3. financiele planning 4 tijdsplanning 5 goedkeuring door Provincie vanwege herijkingsmoment.
5 juli 2019
Heeft de aannemerscombinatie jullie verteld dat ze afwijken van het Trace Besluit.Hoe gaat Heerepoort de verdiepte weg aanleggen ? Je zou 15 schoenendozen achterelkaar moeten ! Om de 90 m zal er een speciale T naald aan gebracht moeten worden om een dwarswand aan te kunnen brengen! Heeft de aannemer uitgelegd hoe ze de damwand waterdicht gemaakt wordt ? Heeft de aannemer verteld of het in den droge of in den natte antgraven gaat worden. Heeft de aannemer verteld of ze bronbemaling gaan aanbrengen ? Waar binnen of buiten de damwand ? Heeft de aannemer verteld of er injectie buizen buiten de damwand aan gebracht worden om de grondwaterstand tussen damwand en de huizen gehandhaafd moet bliven een eis van het hoogheemraadschap ! Heeft u in u huizen een bout in de muur gekregen ? Eis waterschap peilbuizen en bouten moeten dagelijks gecontroleerd worden ! Afgelopen maandag morgen op rtv noord van 8.07 tot 8.11 u werd verteld we gaan droog ontgraven dan vertel ik u de bronbemaling komt op -32 m te staan en wordt de gehele grondwaterstand verstoord ! Er is nog steeds geen bouwplan geen materiaal plan geen tijdsplanning en nog steeds geen goedkeuring nu bent u allen met de waarheid bijgepraat
5 juli 2019
Hallo Dirk, ik heb je melding nogmaals voorgelegd aan een van onze verkeerskundigen. Hij komt tot dezelfde conclusie. De detectielus functioneert zoals het hoort. Tijdens de monitoring via de verkeerscentrale op 3 juli (tussen 07.00 uur en 07.15 uur) hebben we naar het betreffende verkeerslicht en de detectielus gekeken. We hebben kunnen zien dat het verkeerslicht regelmatig groen werd en dat de lus fietsers detecteerde. Zoals eerder gezegd, varieert de wachttijd voor fietsers, maar is de maximale wachttijd (ook in het geval er geen fietser gedetecteerd zou worden) nooit 4 minuten of langer. Oftewel: het licht is tijdens de monitoring iedere paar minuten wel een keer groen geweest. Het verkeer op dit kruispunt is enkele weken geleden ook ter plekke geobserveerd. Ook toen zijn er geen lange wachttijden voor fietsers waargenomen. We zien daarom op dit moment geen aanleiding om nader onderzoek te doen naar het functioneren van de detectielussen.
5 juli 2019
Hallo Bert, je bent inderdaad aan het juiste adres. Jouw melding is doorgegeven aan de beheerafdeling van Combinatie Herepoort. Bedankt voor je melding!
3 juli 2019
Beste Nancy, Het probleem zit in de opmerking "nadat de detectielus is aangereden". Het lijkt erop dat die lus (die onder stoeptegels ligt, dus voor fietsers onzichtbaar is) regelmatig geen detectie doet als er wel fietsers overheen rijden. Dit ziet men in de centrale niet, en men denkt dan dat alles ok is. Vanochtend werd de cyclus weer gemist, en waren opnieuw ongeveer 10 fietsers genoodzaakt door rood te rijden. Kunnen jullie de detectielus repareren? Dirk
3 juli 2019
Hallo Bert, dat ga ik voor je navragen.
3 juli 2019
Hallo Dirk, vervelend dat er een misverstand is ontstaan over de benodigde informatie. Zoals gezegd heb ik contact opgenomen met het verkeersteam. Naar aanleiding van jouw melding hebben ze meegekeken in de beheercentrale van de verkeerslichten. Daaruit blijkt dat fietsers uit het zuiden richting het noorden bij de oversteek met de Kempkensberg regelmatig groen hebben. De wachttijd varieert wel, maar is nooit de 4 minuten die jij benoemt. Om te controleren of dit beeld hetzelfde is in de vroege ochtend, is er vanochtend opnieuw een controle uitgevoerd door ruim 15 minuten lang mee te kijken in het systeem. Ook daarin zien we dat de fietsers op dezelfde locatie regelmatig groen krijgen nadat de detectielus is aangereden. Hierbij is ook geen wachttijd van 4 minuten waargenomen. Op basis van deze waarnemingen is er geen aanleiding om verdere actie te ondernemen.
2 juli 2019
@Tim: Wat bedoel je? Het lijkt me dat deze website juist bedoeld is om concrete problemen (bijv inductielussen die het niet doen) te melden. Als met meldingen niets mee gedaan wordt, en de problemen maanden blijven bestaan, dan moet dit ook gemeld worden. dat heeft niets met spuien te maken, maar misschien begrijp ik je niet goed.