28 oktober 2020
Cornelus, via onze voortgangsrapportages (die kunt u vinden in de bibliotheek op deze website) rapporteert projectorganisatie Aanpak Ring Zuid aan Provinciale Staten en gemeenteraad. De uitvoeringsdocumenten van Combinatie Herepoort maken hier geen deel van uit. De gesprekken over de financiën lopen nog. Hierbij gaat zorgvuldigheid voor snelheid. Het aantal ankers per dag varieert, afhankelijk van de omstandigheden. Hier is geen exact aantal van te geven.
27 oktober 2020
Herko, excuses voor mijn late reactie. Deze tunnel voor fietsers en voetgangers kan pas worden gebouwd nadat de tijdelijke weg aan de noordkant van de ringweg is afgebroken. De fundamenten voor de tijdelijke weg staan namelijk op de locatie van de toekomstige fietstunnel. Het afbreken van de tijdelijke weg kan pas nadat de verdiepte ligging in gebruik is genomen. De planning hiervoor is 2024. De fietstunnel wordt dus zeker niet voor 2024 gebouwd.
27 oktober 2020
Excuus voor mijn late antwoord. Bij de bouw van het westelijke deel van de verdiepte ligging passen we inderdaad bemaling toe. Dit betekent dat het grondwater in de bouwkuip wordt weggepompt. Dit water wordt geloosd in het Oude Winschoterdiep, dus inderdaad in het oppervlaktewater. Aan de oostkant van het spoor passen we vooral onderwaterbeton toe. Daar wordt geen water weggemalen.
27 oktober 2020
Herman, sorry voor mijn late reactie. Het klopt dat de voormalige fietstunnel niet in het verlengde lag van de Leonard Springerlaan. Toch moest de tunnel worden gesloopt. De tunnel lag binnen het werkgebied waarin de nieuwe onderdoorgang wordt gebouwd.
27 oktober 2020
We hebben het bovenste kaartje 'omgedraaid'.
26 oktober 2020
Martin, excuus voor mijn late recatie. In dit https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/slimme-vraag/slimme-vraag-waar-gaat-de-afgegraven-grond-naar-toe (artikel) vind je meer info over de afgegraven grond. Hoeveel kuub er in totaal wordt afgegraven voor de verdiepte ligging, daar ben ik nog niet achter. Dat zoek ik nog uit.
23 oktober 2020
Onno, ik ben het met je eens, ik was zelf ook in de war geraakt. De twee afbeeldingen die je noemt, zijn voor verschillende doeleinden gemaakt. Nu ze in één artikel samenkomen, valt dit verschil op. Ik ga het aankaarten.
23 oktober 2020
Arnold, de 50 km/uur aan het begin van de oprit heeft te maken met de afrondende werkzaamheden en invoegend bouwverkeer. Op de foto's bij dit artikel is dit tijdelijke bord te zien. Het geldt maar voor een kort stukje van de oprit. Op de bovenste foto zie je rechts (ongeveer op de plek waar de grijze auto rijdt) het bord dat aangeeft dat de snelheidsbeperking eindigt. Vanaf daar mag je 100 km/uur rijden.
23 oktober 2020
Leo, verkeer uit de richting Hoogezand wordt omgeleid via de rotondes bij Hoogkerk, verkeer uit Assen via Laan Corpus den Hoorn. Inderdaad hebben we gisteren een artikel geplaatst met een https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/volop-activiteit-rond-vrijheidsplein-rest-dit-jaar (overzicht van de werkzaamheden rond het Vrijheidsplein).
20 oktober 2020
Marjo, excuus, ik heb je een verkeerd antwoord gegeven. Het tijdelijke fietspad loopt bij de ringweg wel degelijk binnen de damwanden van de bouwkuip. Dit kan omdat dit het uiteinde van de verdiepte ligging is, waar de ringweg straks weer omhoog komt. Op deze plek hoeven we de komende periode niet direct te gaan graven/bouwen. Ik zal het artikel hier ook op aanpassen.