26 oktober 2022
Onno, je hebt gelijk, dank voor je oplettendheid. Ik heb het hersteld.
26 oktober 2022
Dick, we hebben hierboven een impressie van de eindsituatie toegevoegd.
26 oktober 2022
Arjan, we hebben naar aanleiding van je vraag dit artikel geschreven: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-waarom-rijstrook-vervallen-vanaf/ Antwoord in het kort: er is ruimte voor drie rijstroken. Op basis van verkeerscijfers is besloten de indeling aan te passen. De verbinding van de zuidelijke ringweg richting Hoogezand heeft twee rijstroken nodig, voor verkeer vanaf de oostelijke ringweg/N46 is één rijstrook voldoende.
20 oktober 2022
Marjo, de bouwketen die momenteel aan de Maaslaan staan, liggen op +1,20 m NAP. De hoogstgelegen weg straks op het Julianaplein, dat is inderdaad Drachten-Hoogezand v.v., komt op +8,50 m NAP. Deze ligt dus 7,30 m hoger.
20 oktober 2022
K Steen, bedankt voor je melding, ik heb het doorgegeven.
20 oktober 2022
Corner, we proberen volgende week met een nieuwe versie te komen.
18 oktober 2022
Marjo, goed nieuws voor alle vrijwillige opzichters ;-) De webcam doet het weer!
7 september 2022
Maarten, in reactie op je bericht van 6 september: we hebben nog geen exacte datum voor het weer openstellen van de kruising Maaslaan/Merwedestraat. We hebben hier nog heel wat werk te verzetten. Voorlopig gaan we uit van halverwege 2023. Ook de opening van de Papiermolentunnel staat rond die tijd gepland.
5 september 2022
Harald, fietsers worden langs de omleiding geleid. In de eindsituatie verandert er voor fietsers hier niet veel: er blijft een fietspad in twee richtingen bestaan aan de westzijde onder het viaduct door.
5 september 2022
Irene, 14 oktober is correct. Bij Groningen Bereikbaar is het inmiddels aangepast.