4 juni 2019
We reageren graag op enkele uitspraken die u doet. Tijdens de werkzaamheden houden we de hoeveelheid geluid en trillingen nauwlettend in de gaten. Dit doen we met geluids- en trillingsmeters. Deze worden op verschillende plekken rond de werkzaamheden geïnstalleerd. Zo kunnen we op tijd ingrijpen als een grenswaarde overschreden dreigt te worden. In aanvulling op de vaste trillingsmeters zetten we tijdens de werkzaamheden ook een draagbare meter in. Hiermee kunnen we waar nodig en op verzoek op locatie metingen verrichten. Vóórdat we starten met het intrillen, maakt een onafhankelijk bureau bouwkundige opnames van panden die dichtbij de verdiepte ligging staan. Dat is bij veel woningen al gebeurd. Mocht er toch schade ontstaan aan een pand, dan beschikt de eigenaar over een onafhankelijk rapport. Daarmee kan hij aantonen dat de schade aan zijn pand er bij aanvang van de werkzaamheden nog niet was De damwandplanken kunnen vanwege de samenstelling van de grond langs het tracé niet geluids- en trillingsvrij de grond in gedrukt worden. Langs het traject zijn op verschillende plekken peilbuizen geïnstalleerd waarmee we de grondwaterstand in de gaten houden.
31 mei 2019
Vanochtend zag ik een bord staan bij het fietspad langs de papiermolenlaan met daarop de tekst dat het fietspad definitief sluit op 5 juni vanaf 20:00. Heeft dat iets te maken met het intrillen van de damwanden?
29 mei 2019
@John: Kun je nog even voor andere bewoners, en voor de transparantie in het algemeen, laten weten waarom jullie je niet aan de afspraken gehouden hebben?
29 mei 2019
We hebben het uitgezocht en het waren de radaronderzoeken die worden gedaan om zwerfkeien op te sporen. Mijn collega heeft hierover inmiddels contact met je opgenomen.
28 mei 2019
beste bewoners langs de ringweg waar damwanden worden ingetrild . Let erop dat huizen binnen en buiten op foto staan en bij de notaris zijn gedeponeerd voordat de aannemer begint anders vist u achter het net. Gebeurd dit niet dan kunt u het werk stil laten leggen. Huizen die dichtbij liggen kunnen aan de muren een rillingsmeter krijgen met alarmlamp. De trillingen worden elke minuut geregistreerd. Deze damwanden hadden ook trillings en geluidsvrij in de grond gedrukt kunnen worden, Sterk Drachten heeft daar ook de machines voor. Ze drukken dan 4 damwanden in een keer in de grond en niet damwand voor damwand. Let verder op de grondwaterstand, dat die niet zakt. In de vergunning van het waterschap Aaenhunze staat dat de waterstand buiten de kuip gehandhaafd moet worden en dagelijks in de gaten gehouden moet worden en eventueel water in gebracht moet worden. Let op de water peilbuizen of die aanwezig zijn ! U kunt informatie vragen Pietercj2009@hotmail.com
28 mei 2019
Excuses, ik bedoelde: afgelopen nacht.
28 mei 2019
Er zijn nu weer werkzaamheden bij ons voor de deur bezig... Continu geluid van machines. Waar wordt aan gewerkt? Volgens de brief zou er alleen vannacht gewerkt worden.
28 mei 2019
Hallo Dirk, zoals ik mijn vorige reactie aangaf, staan de verkeerslichten zo optimaal mogelijk afgesteld voor alle verkeersstromen (auto’s, fietsen en voetgangers). Daarbij hebben fietsers een maximale wachttijd van 2 minuten, tenzij verkeer met prioriteit (bussen en ambulances) de kruising moeten passeren. In deze situaties kan de wachttijd langer zijn, maar wordt de onderbroken cyclus weer opgepakt waar hij gebleven was. Nu kan ik op basis van jouw melding niet beoordelen of er verkeer met prioriteit moest passeren. Kun je je herinneren of dit misschien het geval was? Daarnaast zijn we nog wel benieuwd vanuit welke richting je komt en waar je naar toe fietst, zodat we nog een extra controle kunnen doen om te kijken of er een storing in het systeem zit.
28 mei 2019
Filip, hier onze antwoorden op je vragen. 1. Er bestaan strikte regels over het geluid dat bouw- of sloopwerk mag veroorzaken. Deze staan in de Algemene plaatselijke verordening (APV) van de gemeente Groningen en de ontheffing die we hiervoor hebben aangevraagd. Wij moeten voldoen aan deze regels, dat is inderdaad een harde voorwaarde. Tijdens het werk meten we de hoeveelheid geluid. Mochten we boven de waarden uitkomen die in de APV zijn gesteld, dan nemen we maatregelen om het geluid te beperken. 2. en 3. Om iets te kunnen zeggen over je specifieke situatie, hebben we je adres nodig. Als je een mail stuurt naar info@aanpakringzuid.nl, nemen we contact met je op. In het algemeen: wie schade denkt te hebben die veroorzaakt is door het intrillen van de damwandplanken, kan dat melden bij een speciaal monitoringsteam van Combinatie Herepoort. In de zomer wordt een speciaal telefoonnummer geopend waar iedereen terecht kan om schade te melden of vragen te stellen. Voor de start van de werkzaamheden zullen wij de schaderegeling uitgebreid toelichten tijdens bewonersbijeenkomsten, op deze website en in een speciale folder.
28 mei 2019
Hallo Dirk, soms zijn er omstandigheden waardoor een vraag niet direct beantwoord wordt of kan worden. We zijn net mensen. ;-) Dat neemt natuurlijk niet weg, dat we je even hadden moeten laten weten dat we je melding wel opgepakt hebben. De verkeerslichten staan op dit moment voor alle verkeersstromen (auto's, bussen, fietsers en voetgangers) zo optimaal mogelijk afgesteld. Ik ben nog aan het uitzoeken of er mogelijk toch iets mis met de afstelling voor fietsers. Daarom ben ik ook blij met je specifieke melding qua tijd. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.