12 maart 2020
Zijn die borden dan nog niet besteld? Het plan was al lang bekend..... Dat het verkeer er "gelukkig" weinig hinder van vindt is een te gemakkelijke conclusie. Ik nodig u graag uit om eens in de middag tijdens de spits te gaan kijken! Er staat inmiddels een langere file dan voor aanvang van de werkzaamheden :(.
12 maart 2020
Word na de sluiting de verlengde Lodewijkstraat ook voor auto verkeer twee richting verkeer vanaf de kant van Lodewijkstraat. Lijkt mij goed mogelijk als er geen verkeer meer komt vanaf de spoorwegovergang, daardoor veranderd de "Esperantokruising"in een T-splitsingm en de doorgaande weg verlengde Lodewijkstraat-Oosterweg en vice versa zou je als voorrangsweg uit kunnen voeren.
12 maart 2020
Ard, de bypass bij het knooppunt Westerbroek voor het verkeer richting Hoogezand is inderdaad nog afgesloten. Deze situatie heeft inderdaad te maken met de bebording. Voor de nieuwe situatie zijn nieuwe borden en portalen nodig. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik zou kunnen maken van de rijstrook en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt. We verwachten dat het nog wel enkele maanden duurt voordat de bypass open gaat. Dat vinden we zelf ook een vervelende situatie. Het verkeer ondervindt er gelukkig weinig hinder van.
12 maart 2020
Koos, bedankt voor je melding over de verkeersmaatregel aan de Duinkerkenstraat. Echter gaat het hier niet om een noodfietspad, maar om een noodvoetpad. De bebording geeft aan dat fietsers hier af dienen te stappen. We zullen bekijken of dit ook duidelijk genoeg staat aangegeven. Dat je door de modder moet lopen, is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dit doorgegeven aan de uitvoerder.
11 maart 2020
@John: Bedankt voor de uitnodiging. Ik werk 5 dagen per week, en kon dus de vorige keer niet bij jullie langskomen op de tijden die jullie voorstellen, en verwacht dat dit nu niet anders zal zijn. Ik dacht dat daarom juist deze website in de lucht is: om concrete te beantwoorden. En de vragen zijn concreet. Ik probeer het nog een keer: 1. Is er een plan B om de anarchie bij de omleidingsroute op te lossen? Zo ja, wat is dat plan? Zo nee, ga door naar vraag 2 2. Is er geen plan B omdat jullie de huidige situatie veilig genoeg vinden? Zo nee, wat gaan jullie er dan aan doen om de situatie te verbeteren? Zo ja, ga door naar vraag 3 3. Als jullie de situatie veilig vinden, waarom formaliseren jullie die dan niet met nette markering en borden om de fietsers duidelijk te dat het twee-richtingsverkeer is? Dan is het in ieder geval duidelijk. Graag antwoord op vraag 1-3. Dat kan heel goed op deze website.
11 maart 2020
'De werkzaamheden gingen vorig weekend niet door vanwege de weersomstandigheden.' ja het was noodweer, in vervolg toch maar beter de weersvoorspelling volgen, het heeft nl. nauwelijks geregend. Fiets ik vanmiddag door de Duinkerkenstraat is er een noodfietspad aangelegd met rijplaten, waren de platen op? Ik moest de laatste 30 meter door de blubber banjeren.
11 maart 2020
Beste John, Ik ben eiegnlijk ook wel geinteresseerd op het antwoord op de vragen van embo. Wat is jullie plan B? En: er kan NU toch een programmeur geboekt worden, zelfs als die pas over een paar maanden beschikbaar is? Op die manier kun je toch een tijd aangeven wanneer de busbaan geschikt kan worden? Dus zou je op dit forum deze vragen kunnen beantwoorden, ipv off-line met iemand te gaan praten?
11 maart 2020
Embo [rechtstreeks onder je reactie reageren is technisch niet mogelijk], we hebben je uitgenodigd voor een gesprek met een van onze verkeerskundigen voor al je verdere vragen. Stuur een mail met je gegevens naar info@aanpakringzuid.nl, dan maken we een afspraak.
10 maart 2020
@John: Het is bijna niet te geloven dat deze redelijk eenvoudige ingreep te moeilijk voor jullie is. Zeker in een project zo groot als de ombouw van de zuidelijke ringweg, met een budget dat hoger is dan vrijwel alle andere landelijke projecten waarbij verkeerslichten geprogrammeerd moeten worden, en gezien het belang dat jullie aan veiligheid en fietsers hechten (of is dit alleen voor de bühne?). Maar: als jullie (ondanks alle inspanning?) het toch niet voor elkaar krijgen om een stoplicht aan en uit te laten gaan, dan hebben jullie toch wel een plan B? Wat is jullie plan B? Of zijn jullie ervoor om gewoon te blijven aanmodderen? Graag even laten weten wat jullie plan B is.
10 maart 2020
Henk ff serieus; jullie geven er geen prioriteit aan want het is echt onzin dat in een halfjaar tijd geen programmeur hier tijd voor zou hebben. Tijd is namelijk prioritiet en die bepalen JULLIE. De opdrachtgever, niet de opdrachtnemer. Echt heel slordig dit gelet op jullie belofte die dus gewoon niet nagekomen wordt.