10 maart 2020
Dan is er dus geen mogelijkheid meer voor bovengenoemd verkeer
10 maart 2020
Leon, vanaf maandag 9 maart legt Combinatie Herepoort een duiker aan bij het Helperdiep en onder de Helperzoom. Het aanleggen van deze afwatering is nodig voor de werkzaamheden bij het Julianaplein. Tijdens de verbouwing van het plein rijdt het verkeer over een tijdelijke T-splitsing. Deze bouwt Combinatie Herepoort op de plek van de Julianavijver bij De Papiermolen. De vijver moet hiervoor gedempt worden en dit kan pas als er een goede afwatering is bij het Helperdiep, door middel van een duiker onder de Helperzoom.
10 maart 2020
DJ, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Henk, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Embo, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
9 maart 2020
Hoi John, Reageer je nog even op de vraag hierboven? Wanneer is fietsroute over de busbaan nu klaar? In het bericht hierboven staat nog steeds "begin 2020"...
8 maart 2020
Waarom is het nodig om het Helperdiep op deze manier te verbinden?
7 maart 2020
Een prachtig project waar de architect, de aannemers en hun personeel inderdaad reuze trots op kunnen zijn. Petje af!!!
6 maart 2020
Bovenstaande mensen geachte Groningers hebben geen van alleen een MTS of HTS of TU beton/grond/weg en waterbouw opleiding. Vraag je om een gesprek met weg en waterbouwers dan krijg je een antwoord dat kan niet die hebben het veel te druk. Vraag je kan ik deze mensen van de ringweg organisatie spreken .Die zijn er niet. Die zitten in Utrecht en controleren de bouw methode. Je loopt tegen een muur bij ring zuid. Ze zijn blij als ze weer mensen hebben af gepoeierd.. Laat je een bouwfilm zien dan komt daar niets bij de constructeurs die het kunnen vergelijken. En dingen overnemen. Indien je verteld jullie hadden van het begin bitumen in de naden van de damwanden moeten doen dan hadden jullie geen bron bemaling hoeven te gebruiken. Laat je zien dat de stempel buis hoger moet zitten dan het dek en je niet op 2 niveaus trek ankers hoeft aan te brengen. Zo zijn er vele tips. Je kunt niet over stempel buizen van 35 m lengte met een kraan van 60-70 ton heen rijden en ook niet met dumpers. Het project heeft langs beide damwanden noord en zuidzijde geen werk ruimte. Schoenmaker blijf bij je leest en waar een wil is een weg, het gezegde die bij mij vandaan komt en door ene heer Hertogh theoreticus van je gebruikt. Zet Theoreticus met een praktijk mens samen dat durft de theoreticus niet. Wij zijn RWS en wij bepalen. Maakt niet uit wat het kost. Een gewaarschuwde organisatie telt voor 2 en zeg nooit wij hebben het niet geweten. Ik toon woensdag 18 maart een bouw film van een vergelijkbaar werk. Bewoners stad en ommeland u bent welkom in de Statenzaal om 11.30 uur op het Provincie huis te Groningen. Een zeer ervaren man die u uitleg geeft door middel van film en foto''s en uitleg.
6 maart 2020
Stap 8, als het tijdelijke Julianaplein in gebruik is en het oude wordt gesloopt