15 november 2023
Klinkt als indekken voor het niet op tijd kunnen opleveren. Dit artikel is weer prutswerk. [...] Mensen hebben hier zo vaak suggesties gegeven over wat ze graag aan informatie willen hebben wat echt met het project te maken heeft. [...]
13 november 2023
@Rene, weet je wel zeker dat haaientanden niet over voorrang gaan. Bij mijn weten betekenen haaientanden voorrang geven aan het verkeer van links en rechts. In dit geval staat er pal een zebrapad en voetgangers nemen ook deel aan het verkeer. Volgens mij ben je ook als voetganger lopend met een fiets aan de hand alsnog een bestuurder. Lijkt dus niet raar te zijn dat de haaientanden zijn geplaatst. Maar misschien heb je gelijk en mis ik iets.
10 november 2023
De hekken zijn allemaal weg, de borden staan er echter nog wel. Alle stoplichten werken, en er rijden al auto's en fietsers ondanks de verbodsborden.. Logisch ook, want je kunt er gewoon rijden op t moment.. Dus: wat is het nou...Is alles eerder klaar, zijn de verbodsboren vergeten weg te halen of mag je er nog steeds niet langs? Op deze manier creëer je een hoop onduidelijkheid en onveilige situaties !
10 november 2023
Op plekken waar al wel belijning ligt, bijzondere voorrangsaanduidingen. Voor de voetgangersoversteekplaats staan haaientanden, onzinnig want die gaan niet over voorrang voetgangers. En eens met de anderen: rommelig, onoverzichtelijk, donker en dus gevaarlijk.
10 november 2023
Ja eens. Mooi dat deze rotonde weer open is voor verkeer, maar de fietspaden zijn zeker niet allemaal begaanbaar. Bijvoorbeeld die in de zuid-oost hoek ligt een grote laag water op. Voorlopig pak ik als fietser daar ook de normale rijbaan.
10 november 2023
Ik vond het ook onduidelijk en onoverzichtelijk zo zonder lijnen en met veel obstakels eromheen. Zeker in het donker.
10 november 2023
De aanpak van de noordzijde heeft veel langer geduurd dan was gepland. Lukt het dan wel om de zuidzijde uiterlijk 22 december klaar te hebben? En zou het niet handiger zijn om eerst tot de PC Hooftlaan te werken en daarna het andere deel? We kunnen nu bijna niet meer thuiskomen in De Wijert nu ook de Van Ketwich en afrit Helpman en Vondellaan en Brailleweg tegelijk worden aangepakt...
9 november 2023
Omdat Groningen Bereikbaar geen plek heeft om te reageren (over bereikbaarheid gesproken!) hier een reactie: Waarom moet het lezen van de digitale krant zo lastig gemaakt worden? Cookies, reclame, kleine weergave. Kan er niet 'gewoon' een pdf versie geplaats worden? En 't zelf even lokaal opslaan voor later lijkt ook niet te kunnen...
9 november 2023
De rotonde is geopend maar nog helemaal niet klaar. Borden, belijning en slijtslagen ontbreken nog wat een gevaar vormt voor (zwakkere) verkeersdeelnemers. Ook liggen er losse asfaltbrokken op de weg welke voor een lekke band of valpartij kunnen zorgen. Tot slot staan op fietspaden werkvoertuigen geparkeerd waardoor fietsers de rijbaan op gedrukt worden. Een oudere meneer voor mij reed daardoor op de oude manier, over het autogedeelte, de rotonde op. Het is ongelofelijk dat deze weg op deze manier geopend is en niemand hier wat aan lijkt te doen. Let dus op als je deze rotonde (in het donker) passeert!
9 november 2023
John schrijft: "De vraag over voorwerpen die in de verdiepte ligging kunnen vallen, is door ons beantwoord in dit webartikel: aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-bewaken-we-veiligheid-openingen" Het enige "antwoord" wat er in die link staat is dat er betonnen wanden om de openingen heen staan. Betonnen wanden beschermen NIET tegen voorwerpen die eroverheen gaan, zo hoog zijn ze niet, dus de vraag m.b.t. veiligheid blijft onbeantwoord.