28 december 2020
Wat een waardeloos idee... het geluid en de trillingen komen van onder de brug vandaan doordat het slecht aangesloten is op elkaar, wat gaan zandzakken helpen? Daarnaast hebben ze het een paar weken geleden neergezet maar er niks mee gedaan, ook zag ik bij de portiekdeur scheuren die er eerder niet zaten, ik ben al bezig met de ombudsman en de gemeente aan het stalken dat hier wat aan moet gebeuren dit kan echt niet jaren doorgaan
28 december 2020
Beste PieterC.J.M, is het verlagen van de genoemde snelheid de enige mitigerende maatregel die CHP kan treffen om de geluidsoverlast terug te dringen? De eerste contouren van de "oplossing" die is benoemd door de CHP zijn reeds zichtbaar, maar ik zelf heb geen vertrouwen in dat het veel helpt. De muur zal toch minimaal zo hoog moeten worden als de huidige geluidsschermen die zijn aangebracht op de bestaande weg, maar daar zullen bewoners die woonachtig zijn op woonlaag 3 en 4 van het aangrenzende appartementencomplex weinig aan hebben omdat het geluid zijn weg wel zal vinden op het moment dat de geluidsschermen stoppen. Daarnaast neem ik niet aan dat de muur over de volledig lengte gebouwd zal en kan worden, omdat je rekenschap moet houden met de Patersworldseweg, dus m.i. is het plaatsen van een aantal big bags en een muur gepositioneerd aan 1 of wellicht 2 zijden absoluut niet voldoende. Daarnaast heb je ook nog te maken met de zijde Muntinglaan. Dus van mijn kant echt oprechte twijfels bij de "oplossing" die is aangedragen vanuit CHP. Wellicht worden deze twijfels versterkt door het gebrek aan onderbouwing behorend bij de door CHP aangedragen "oplossing". Onderbouwing in de zin van exactere details hoe breed en hoog de "oplossing" moet worden. Welke zijden worden aangepakt, wat is de uitkomst van de meetcijfers van de situatie nu hoe het straks zal zijn.
25 december 2020
Hoe wordt straks het spoordek op z’n plaats gereden? Gaat dit met SPMT’s of over een schuifbalk? Wordt de ondersteuning en bekisting dan van te voren verwijderd en zo ja hoe wordt dan het gewicht opgevangen?
24 december 2020
Beste bewoners deze brug ligt ijzer op ijzer en wat Herepoort doet is niet voldoende. Ik heb bij dit bedrijf ook de noodbrug gehad. Er had tussen de ijzeren palen en de metaal brug rubberen blokken gemoeten en de brig had bekleed moeten worden met piepschuim ommanteling.De snelheid ligt veel te hoog op dit punt. Ik wens jullie een prettige feestdagen bij deze amateurs. Luisteren naar vakmensen is moeilijk voor CHP.
24 december 2020
leon=martin elich
24 december 2020
Misschien niet zo'n goed idee om alle ingezonden teksten, zoals die van ene Leon, zonder censuur te plaatsen.
22 december 2020
Komen jullie binnenkort nog met een bericht over de doelen en plannen voor volgend jaar? Ik denk dat daar veel mensen benieuwd naar zijn.
18 december 2020
Mijn opmerking had onder Hans moeten staan, niet onder Frannie. Ook ik vraag me af of het niet erger wordt voor bewoners aan de andere kant van het viaduct.
18 december 2020
Klop. Ik had onderstaande opmerking ook al geplaatst onder een ander topic: Ik hoop dat de maatregelen ook helpen voor de bewoners aan de andere kant van het viaduct. Ik lees nl dat er een wand wordt geplaatst aan de kant van de Laan van de Vrede om het geluid te dempen. Ik woon echter aan de andere kant van het viaduct ter hoogte van Century en ik vraag me af of het plaatsen van een wand voor ons wel gaat helpen.
17 december 2020
Ik sluit graag aan op andere commentaren hierboven: juist voor het vele fietsverkeer tussen Helpman Oost en Binnenstad is een tunnel nodig, eentje die de fietser in staat stelt om vanaf de Helperzoom of DUO naar de Oosterstraat te geraken. Het is positief dat er bij de Esperantostraat misschien een tunnel komt maar die krijgt dan kennelijk de verkeerde orientatie, namelijk oost-west in plaats van noord-zuid. Fietsers die vanuit Helpman Oost naar de binnenstad willen, zullen daarom allemaal voor de route over het viaduct van de Hereweg kiezen. En dat is onwenselijk omdat dat viaduct al erg druk en bovendien onveilig is. Nu kan ik mij voorstellen dat een helling langs de Helperzoom niet haalbaar is, want die stuit dan op de snelweg. Maar is het niet mogelijk om in de fietstunnel een bocht te maken, zodat de helling aan de noordzijde van het spoor niet richting Meeuwerderweg maar richting Oosterstraat ligt?