20 december 2022
Sorry hoor, ik moet toch weer even een negatief commentaar plaatsen als het gaat om het noordelijk deel, het fietspad is niet verbreed, het trottoir is een modelletje landingsbaan qua breedte en je kan nog steeds niet vanaf de Parkbrug rechtsaf slaan richting Hoornsediep, waarom niet? Nou er zijn nog steeds 2 rijbanen gereserveerd voor de almachtige automobilist voor rechtsaf, rechtdoor en linksaf verkeer. John, reageer er maar niet op want dit zal wel door de Gemeente zijn beslist, ik zal ze ook een berichtje sturen, we moeten elkaar toch een beetje scherp houden lijkt me. Nog ff off-topic betreffende het reuzenrad, wel fijn dat hier wel materiaal en mensen beschikbaar voor zijn.
20 december 2022
Daniël, helaas is er nu een storing in het verwerken van de codes. We werken aan het oplossen van het probleem. Excuus voor het ongemak.
20 december 2022
Annet, helaas is er nu een storing in het verwerken van de codes. We werken aan het oplossen van het probleem. Excuus voor het ongemak.
20 december 2022
De code die wij hebben gekregen doet het helaas ook niet.
20 december 2022
De ticketcode van 6 cijfers die op mijn vrijkaart staat, wordt niet geaccepteerd. Ik maak geen typfout. Ik heb de code zowel met als zonder punt ingevoerd. Hoe nu verder?
19 december 2022
DJ, uiteraard kwamen er over de A28-afrit veel minder auto´s dan over de Brailleweg zelf. Dus inderdaad moeten de fietsers straks een veel drukkere weg oversteken dan in het verleden. Wat we ermee wilden zeggen, is dat in de oude situatie fietsers ook een weg moesten oversteken, ondanks de Amaliatunnel. Fietsers die vanuit de tunnel kwamen hadden hier weinig zicht op. De oude situatie was dus ook niet ideaal. In de nieuwe situatie staan er bij de oversteek verkeerslichten, dat was in de oude situatie niet zo. Daarmee is dit een veilige oversteek. Een tunnel is voor fietsers wel gemakkelijker er sneller. Maar dat is een financiële afweging. In het ontwerp van 2014 was ook geen tunnel voorzien. Aanpak Ring Zuid heeft daar dus geen budget voor. We hebben de gemeente voorgesteld een tunnel toe te voegen, maar de gemeente heeft hiervoor geen budget beschikbaar gesteld.
19 december 2022
Pieter, nee, het gewijzigde ontwerp past niet binnen de uitmeet- en flexibiliteitbepaling uit artikel 13 van het Tracébesluit. De gemeente neemt het Tracébesluit over in een bestemmingsplan. Voor het aangepaste ontwerp is dus een aanpassing van het bestemmingsplan nodig. Hiervoor vragen we een vergunning aan bij de gemeente. Het gaat immers om een wijziging van het gemeentelijk wegennet.
17 december 2022
Best brutaal om met DRIE JAAR vertraging te melden dat werkzaamheden drie dagen (3 dagen!) eerder klaar zijn . . .
16 december 2022
Bedankt voor de antwoorden op de reacties. Toch heb ik nog een vraag. In eerdere ontwerpen was het mogelijk om op de afrit vanuit Drachten naar het centrum, ook linksaf te rijden richting De Wijert. Maar op de nieuwe ontwerptekening kan dat niet meer. Ik zie daar namelijk een doorgetrokken groenstrook. Deze aanpassing zal de doorstroming ten goede komen. De relatief beperkte verkeersstroom vanuit het westen kan De Wijert kan ook via de ovonde bereiken. Bovendien wordt verkeer vanuit het westen richting Helpman hierdoor meer richting de nieuwe verbindingsweg langs de Maaslaan gedirigeerd, waardoor de Vondellaan en Van Iddekingeweg mogelijk wat worden ontlast. Is het ontwerp op dit punt inderdaad aangepast, of is de tekening niet helemaal juist? Als het ontwerp inderdaad is aangepast, verdwijnt dan ook verkeerslicht bij de aansluiting van deze afrit op de Brailleweg? Immers, wanneer verkeer vanuit de richting Drachten hier alleen rechtsaf mag, kan dit ook met een korte invoegstrook of met een gewone kruising opgelost worden.
16 december 2022
Nog steeds niet dus. Ik snap dat het de bedoeling is, maar zoals wel vaker, duurt het wel weer...