23 oktober 2021
Over de nieuwe inrichting van het verkeersplein Brailleweg. Is het niet handiger om het verkeer dat vanaf de hereweg komt (richting verkeersplein Brailleweg) direct samen te voegen met het verkeer dat vanuit het oosten vanaf de N7 komt en naar Assen gaat. Als je dan van de Hereweg naar Assen wilt hoef je niet via het verkeersplein Brailleweg. Dat zou het verkeersplein brailleweg, waar nu een nieuw ontwerp voor wordt gemaakt, behoorlijk ontlasten denk ik. En bovendien wordt het een stuk eenvoudiger om de stad uit te komen richting Assen vanaf de Hereweg.
22 oktober 2021
Dick, nee, de afrit langs de Vondellaan richting Rivierenbuurt keert niet terug. Op de impressie zie je op die plek de nieuwe verbinding vanaf de Vondellaan met de zuidelijke ringweg, richting Hoogezand. Verkeer vanaf de A28 richting de Rivierenbuurt rijdt via de nieuwe A28-afrit centrum, de Brailleweg en dan de nieuwe verbindingsweg van Brailleweg naar Hereweg. En excuus voor mijn late reactie.
22 oktober 2021
Aron, de A28 in zuidelijke richting wordt inderdaad driebaans. De grens van het project Aanpak Ring Zuid ligt iets voorbij Groningen-Zuid. Ten zuiden daarvan verandert ons project de situatie niet.
22 oktober 2021
Jan Willem, wat goed dat je meedenkt over een oplossing hiervoor. Een aansluiting voor bussen vanaf de Brailleweg richting het nieuwe busstation aan de zuidzijde maakt geen onderdeel uit van ons project Aanpak Ring Zuid. De afrit komt er wel, maar dan als onderdeel van het project Groningen Spoorzone: https://www.groningenspoorzone.nl/deelgebieden/station-groningen/busonderdoorgang
22 oktober 2021
Bert, die vraag krijgen we inderdaad vaker. Hier komt inderdaad een pompkelder. Zie ook onze Slimme Vraag van gisteren: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-vierkante-bak-brailleweg/
22 oktober 2021
John, klopt, dat antwoord was ik je nog schuldig. Ik heb je vraag voorgelegd aan onze verkeerskundige Joris. Hij zegt: 'We monitoren de verkeersituatie op de Hereweg. Het klopt dat het druk is, maar hoe druk ligt ook erg aan de afsluitingen elders in de stad. De indeling gaat de komende tijd niet veranderen. Er is een aparte rijstrook voor verkeer vanaf het centrum richting het Julianaplein en die blijft. De busstrook is nodig voor de doorstroming van de bus. Wat wel binnenkort verandert, is dat het verkeer op de Hereweg bij de onderdoorgang wordt omgezet naar het westen. Hier is een deel van de verdiepte ligging gerealiseerd. De Hereweg slingert dan tijdelijk in westelijke richting zodat het andere gedeelte van de verdiepte ligging gebouwd kan worden.'
22 oktober 2021
Reacties op vragen duren wel erg lang ! ( of ze komen helemaal niet...:-( )
21 oktober 2021
Waarom is bij de op- en afrit van de Stettinweg eigenlijk gekozen voor een rotonde? Er zijn immers maar twee logische rijrichtingen. Aan de zuidzijde bij de Kielerbocht ligt een T-splitsing, dat lijkt een goedkopere keuze.
20 oktober 2021
Een drijvende kraan pompt vanaf de bodem zand (met water). Dat gaat naar een vloeiveld vlak bij het pand van Ziggo waar het zand er uitgehaald wordt. Het water wordt dan weer teruggepompt zodat het compartiment niet leeg raakt.
20 oktober 2021
Klopt, men staat daar vaak onnodig lang te wachten. Binnenkort wordt de hereweg onder de ringweg weer wat verlegd, wellicht geeft dat kans om ook de inrichting wat aan te passen.