9 april 2019
Hans, het artikel is op het gebied van de planning inderdaad gedateerd. We kiezen er bewust voor om in de artikelen op deze website niet de planningen aan te passen. Ze zijn immers ook geschreven met de planning van destijds in het hoofd. Op de pagina's die je via het menu kunt vinden, proberen we wel altijd actueel te zijn.
9 april 2019
Zeker ;-) Het aanleggen van deze aansluiting staat voor dit jaar op de planning. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/planning-aanpak-ring-zuid-voor-2019-jaren-erna (recente artikel over de planning).
29 maart 2019
Dirk, we hebben inderdaad als eis aan de aannemer gesteld dat tijdens de ombouw op de zuidelijke ringweg in beide richtingen steeds twee rijstroken beschikbaar blijven. Deze eis is gesteld om de stad bereikbaar te houden tijdens de ombouw. De aanleg van de tijdelijke weg op de ringweg is hier een uitvloeisel van. Nu blijkt dat het strikt vasthouden aan deze eis ertoe zou leiden dat de bouw van de verdiepte ligging erg lang gaat duren. Ook zou het intrillen van de vele damwanden die nodig zijn voor de bouwkuip van de verdiepte ligging ’s nachts moeten gebeuren, gedurende een erg lange periode. Dit zou zeer veel hinder opleveren voor de directe omwonenden en omgeving. Vandaar dat de projectorganisatie Aanpak Ring Zuid samen met Groningen Bereikbaar heeft besloten om toestemming te geven voor een stremming van de N7 in oostelijke rijrichting tijdens de verkeersluwe zomervakantie. Wij hebben hiermee de belangen van verkeersoverlast en overlast voor de omgeving verantwoord tegen elkaar afgewogen. Hierdoor kunnen de damwanden die vlak langs de tijdelijke weg zijn voorzien, overdag worden aangebracht.
28 maart 2019
@Frank: Dat klopt niet. Bij de zomerstremming wordt de gehele zuidbaan van de zuidelijke ringweg tussen Julianaplein en Europaweg afgesloten.
28 maart 2019
Combinatie Herepoort en Aanpak Ring Zuid treffen op dit moment voorbereidingen voor de aanleg van de verdiepte ligging. We willen deze zomer beheerst starten met de aanleg ervan. Te beginnen met het aanbrengen van de damwanden voor de bouwkuip. Om de overlast voor de omgeving te beperken, is ervoor gekozen deze werkzaamheden overdag uit te voeren en niet ’s nachts. Daarvoor is een gedeeltelijke stremming van de ringweg nodig in de zomervakantie.
21 maart 2019
Hoi Douwe, inderdaad hebben de omwonenden van het viaduct over het Oude Winschoterdiep en bij de Esperantokruising de nodige overlast van de werkzaamheden. We begrijpen dat dat vervelend is. Overlast is onvermijdelijk bij deze grote ombouw, maar we doen ons best om de overlast zo veel mogelijk te beperken. Een aantal keren hebben we de omwonenden op deze plekken een hart onder de riem gestoken met een kleine attentie. Dat blijven we de komende tijd doen.
21 maart 2019
Frank, dat kunnen wij niet zelf bepalen. We moeten ons houden aan de regels die hiervoor in Nederland gelden.
21 maart 2019
Dank voor je melding, Marc! We hebben het uitgezocht. Inderdaad zijn er aanpassingen gedaan aan de afstelling van de verkeerslichten, maar dat staat los van het vervangen van de verkeersregelinstallatie. Groningen Bereikbaar heeft deze aanpassingen gedaan om de doorstroming vanuit de richting Drachten te bevorderen. Daardoor krijgt het verkeer van Hoogezand richting Assen inderdaad iets korter groen. We evalueren nog of we dit handhaven, of dat we dit weer ongedaan maken.
19 maart 2019
We ondervinden momenteel wat technische problemen, waardoor de werkzaamheden soms uit de lijst verdwijnen. Ik heb ze nu weer toegevoegd. Ook gaan we kijken wat er met de webcam aan de hand is. Dank voor het melden!
18 maart 2019
Dat klopt Gertjaap, op de plek van de huidige spoorwegovergang komt een tunnel voor fietsers en voetgangers.