20 december 2016
De paaltjes zijn inmiddels dichter bij elkaar geplaatst. Als het goed is, kan het verkeer nu niet meer via de stoep rijden.
16 december 2016
We hebben je vragen aan Remco voorgelegd. Dit zijn de antwoorden. 1. De uitkomsten van de sonderingen zijn voor derden niet raadpleegbaar. 2. Voorafgaand aan de werkzaamheden maken we een schatting van de zettingen (het samendrukken van grond). De verwachte zettingen zijn afhankelijk van de uitvoeringsmethode. Tijdens de werkzaamheden worden de zettingen regelmatig gemeten, vaak met behulp van speciaal aangebrachte meetboutjes. Als het nodig is, gaan we maatregelen nemen. 3. Voor trillingen geldt in grote lijnen hetzelfde. Vooraf maken we een schatting van de verwachte trillingen. Op basis daarvan wordt bepaald of het nodig is de trillingen te monitoren en hoe dit gebeurt. De gegevens uit de monitoring worden bewaakt en indien nodig nemen we maatregelen.
28 november 2016
@Filip: Wat de geluidseffecten van het project zijn op de woningen aan de Kwintlaan, kunt u nalezen in bijlage D3b van het Tracébesluit 2014, te vinden via onze https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/bibliotheek/plandocumenten ( bibliotheek). Op pagina 298 en 299 staat een tabel met daarin voor alle adressen in de Kwintlaan de berekende geluidseffecten. In de kolom ’Effect van het project’ kunt u zien dat de geluidsbelasting voor alle woningen in de Kwintlaan lager wordt. Afhankelijk van het adres neemt de geluidsbelasting af van 4 tot 14 decibel. Dit komt onder andere, zoals hierboven staat, door de verdiepte ligging en de toepassing van ‘stiller asfalt’. In de berekeningen is rekening gehouden met de verhoogde maximumsnelheid en met de weerkaatsing van andere geluidsschermen.
6 november 2016
U kunt binnenkort een reactie van ons verwachten.
4 november 2016
De aanpassingen op basis van het Wijzigingsbesluit zijn inderdaad nog niet op deze impressies verwerkt. Combinatie Herepoort is momenteel bezig met het opstellen van een definitief ontwerp. Daarbij horen ook nieuwe impressies. Zodra die beschikbaar zijn, plaatsen we ze op deze website. Dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2017 gebeuren. Een 'groen' Julianaplein is een van de https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/julianaplein/extra-wensen (drie extra wensen) in het plan. Het gaat om maatregelen om het nieuwe Julianaplein een zo groen mogelijk aanzien te geven, gezien vanuit een aantal belangrijke zichthoeken in de omgeving. Combinatie Herepoort heeft deze wensen in zijn aanbieding opgenomen. In het contract is de mogelijkheid opgenomen om een of meer van deze wensen niet uit te voeren als een jaar na gunning sprake is van onevenredig grote tegenvallers. De tweede voorwaarde is dat de planologische procedures tijdig zijn doorlopen. De nieuwe impressie van het Julianaplein geeft een goed beeld van hoe groen de situatie uiteindelijk gaat worden, enkele jaren na oplevering, als de extra wens wordt gerealiseerd.
28 oktober 2016
We realiseren ons dat verkeersdeelnemers een periode van gewenning nodig hebben om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. Dat geldt ook voor de De Savornin Lohmanlaan. Er is op dit moment voor ons geen reden om aanvullende maatregelen te treffen. We houden de situatie echter wel goed in de gaten. De gemeente heeft de politie (motordienst) inmiddels gevraagd extra toezicht uit te voeren op de handhaving van de verkeersregels in Helpman. We hopen dat het verkeer zich hierdoor snel aan de nieuwe regels gaat houden.
28 oktober 2016
We blijven op dit punt helaas van mening verschillen Wat u slechter noemt, is dat in onze ogen niet altijd. Zoals eerder gezegd erkennen we dat het plan ook keerzijden heeft. Daarom hebben we ons best gedaan om de nadelen zo goed mogelijk te ondervangen. Dat betekent dat bepaalde situaties veranderen. Dit proberen we zo objectief mogelijk te omschrijven. Want wat voor bepaalde groepen een verslechtering is, is dat voor andere mensen misschien niet.
27 oktober 2016
Beste Paula, excuus dat ik nog niet op je vraag had gereageerd. Jouw reactie was voor ons mede aanleiding om Combinatie Herepoort te vragen een brief te sturen naar de bewoners van de zuidzijde van de H.L. Wichersstraat. Deze brief is dinsdag bezorgd. Verder heeft Lefier toegezegd in de huisbezoeken die ze momenteel aflegt, informatie te geven over de sloop van de noordzijde. Heb je nog verdere vragen, dan kun je contact opnemen met Bert Kramer van Combinatie Herepoort, zie de brief van dinsdag voor zijn contactgegevens.
27 oktober 2016
De impressie is enkele jaren geleden gemaakt, gebaseerd op een foto uit 2013. De situatie hier is inderdaad al weer veranderd, door de nieuwbouw van Noorderpoort. De afslag vanaf de zuidelijke ringweg komt te liggen tussen enerzijds de nieuwbouw van Noorderpoort en de garages, en anderzijds de skivijver, die een iets andere vorm krijgt.
25 oktober 2016
Op de Helperzoom zijn geen nieuwe drempels aangelegd, behalve op de hoek met de Goeman Borgesiuslaan. Deze drempel is goed te passeren, zelfs door de bus. Gaat u vanaf de Helperzoom de wijk in, dan rijdt u over een inrit naar bijvoorbeeld De Savornin Lohmanlaan. Deze inritten hebben we aangelegd om duidelijk te maken dat u een ander gebied in gaat, waar ander verkeersgedrag wordt verwacht. In dit voorbeeld gaat u van een 50 km/uur- naar een 30 km/uur-gebied. Deze inrit moet met langzame snelheid worden gepasseerd. De maatregelen in Helpman – zoals het aanleggen van inritten en kruispuntplateaus – zijn uitgevoerd omdat het overgrote deel van de wijk 30 km/uur-gebied is geworden. Doel daarvan is om het doorgaand verkeer te weren en de verkeersveiligheid te vergroten. De maatregelen zorgen ervoor dat de snelheid van het autoverkeer wordt afgeremd. Ook in de Goeman Borgesiuslaan, waar de snelheid 50 km/uur blijft, zijn kruispuntplateaus aangebracht om doorgaand verkeer te weren en om ervoor te zorgen dat het autoverkeer zijn snelheid aanpast.