Slimme vraag
Het inschuiven van de Helperzoomtunnel kon gisteravond niet doorgaan. Heeft het uitstel van het inschuiven van de Helperzoomtunnel gevolgen voor de planning van de ombouw van de zuidelijke ringweg?
De zuidelijke ringweg van Groningen maakt deel uit van de A7, maar heet N7. Dat is bijvoorbeeld te zien op de groene hectometerpaaltjes in de berm en de blauwe ANWB-borden. Waarom eigenlijk?
Erik van der Veen uit Groningen stuurde ons een foto van een kastje geplaatst op een houten paal. Hij schreef erbij dat hij deze kastjes op verschillende plekken bij de ringweg zag staan. Hij vermoedt dat er iets mee wordt gemeten. Maar wat?
Combinatie Herepoort is op verschillende plekken langs de zuidelijke ringweg aan het werk. Dat gaat niet altijd onopgemerkt. Vooral de werkzaamheden in de avonden en de nachten leveren overlast op voor de omgeving. Daarom krijgen we regelmatig de vraag: waarom moet er zo veel ’s nachts worden gewerkt?
Langs de ringweg zijn veel bomen weggehaald. Automobilisten die erlangs rijden, vragen zich af wat er met al dat hout gebeurt. Daar hebben we een goede bestemming voor gevonden.
Vorige week kregen we de vraag wat er toch gebouwd wordt aan de Brailleweg. Er werden palen in een halve cirkel geplaatst. Volgens de vragensteller had het wel iets weg van Stonehenge. Later werden er doeken aan gehangen. Mysterieus. Wat is het?
Wie op dit moment over de zuidelijke ringweg rijdt, ziet het meteen. Langs de hele weg zijn bomen weggehaald. Dat is geen fraai gezicht, maar het is nodig voor de komende werkzaamheden aan de ringweg. We hebben de vraag gekregen waarom nu al overal de bomen zijn weggehaald. Was het niet mogelijk om bepaalde bomen nog wat langer te laten staan?
Combinatie Herepoort is op verschillende plekken langs de zuidelijke ringweg bezig met het kappen van bomen. Ook in de Esperantostraat. Daar zijn alle bomen langs de ringweg inmiddels weggehaald. Alle? Nee, één is er blijven staan. Waarom?
Bij de inloopbijeenkomsten van het uitgewerkt ontwerp, bij de maquette op de Promotiedagen voor het bedrijfsleven, in de mail én op de website. Op verschillende manieren en momenten kregen we de vraag voorgelegd: waarom staat de Papiermolentunnel niet op de nieuwe tekeningen? Er was toch beslist dat er een fietstunnel komt? Hoe zit dat?