15 maart 2024
Rob, de verdere inrichting van het Stadspark maakt geen onderdeel uit van ons project. Je zou je suggestie kunnen voorleggen aan de gemeente.
15 maart 2024
Anne, het is de bedoeling dat er voor fietsers vanuit De Linie richting de stad en andersom een (tijdelijke) oplossing komt. Dat zou een fietsverbinding langs het kanaal kunnen zijn, maar dat is nog niet duidelijk. Meer informatie hierover volgt.
15 maart 2024
Albert, de planning is dat de verbindingsboog van Ring West naar het Julianaplein op 26 april in gebruik wordt genomen.
15 maart 2024
Het openbaar vervoer vanaf P+R Hoogkerk naar het Europapark in Groningen kent geen goede directe verbinding noch een goede aansluiting bij indirecte verbindingen. Daarom het verzoek om deze groep reizigers alsnog een goede (directe) verbinding met openbaar vervoer aan te bieden tussen P+R Hoogkerk en het Europapark, zodat het wegennet optimaal ontlast kan worden.
14 maart 2024
Om remwerk bij een brug te beschrijven als een hekje in het water doet bepaald geen recht aan de stevige constructie die het ongetwijfeld is.
14 maart 2024
En wanneer gaat de verbindingsboog van de westelijke ringweg naar de N7/A28 open?
14 maart 2024
Als je het park autoluw wilt houden zou je juist verkeer van het kruispunt bij Martiniplaza naar de zuidelijke ingang van de drafbaan en gasunie moeten sturen! Dan hoeven al die auto's maar 200m door het park en daar wandelt toch niemand. Plaats je daarna paaltjes zodat verkeer met een andere bestemming in het park een andere ingang moet nemen en je hebt veel minder verkeer in de delen van het park waar wél mensen wandelen .
14 maart 2024
@Rudie: Bedankt! Dat zullen ze 'leuk' vinden bij de Gasunie.
14 maart 2024
Ik had deze vraag ook gesteld, bij dit artikel: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/straks/straks-nieuwe-vrijheidsplein-verbetert-aansluiting/ Antwoord daar is dat het een eis/wens vanuit de gemeente is om het Stadspark zoveel mogelijk autoluw te houden
14 maart 2024
Het eindresultaat geeft voetgangers een heel onveilig gevoel. De onderdoorgang is donker en somber. De graffiti geven een bedreigend en deprimerend gevoel. Het viaduct maakt een afgesloten indruk, er zijn nu ook nog bomen voor de ingang geplaatst die het zicht op wat zich in het viaduct afspeelt nog meer ontneemt, nu zijn ze nog klein maar hoe groter ze worden hoe groter het probleem. Maak het viaduct licht van kleur, verwijder de graffiti, maak het zicht op de onderdoorgang op afstand ruim en open zodat je als voetganger er veilig en plezierig onderdoor kan lopen. Het zijn de simpele basisregels die hier niet zijn toegepast.