19 juni 2024
Ik begin me steeds meer zorgen te maken over de route van Ringweg West naar A28 richting Assen. Dus over de nieuwe boog bij het Vrijheidsplein (Noord > Oost), over de Julianabrug en dan over de nieuwe boog bij het Julianaplein (West > Zuid). Nu staat het op de Westerlijke Ring in de (avond) spits al vaak vast en ik ben benieuwd wat dat wordt als de Zuidelijke ring weer helemaal open is. Ik denk alleen maar meer verkeer dus meer opstopping, maar misschien vergeet ik iets...
19 juni 2024
Ik ben bang dat de gemeente straks geen geld meer heeft om een nieuwe tunnel te bouwen.... Het ravijnjaar komt eraan, en het lijkt nu al of het ene gat met het andere gedicht wordt.... Er zal naar mijn vermoeden eerst een ernstig ongeval moeten gebeuren voordat men zich er van bewust wordt dat het laten verdwijnen van de tunnel toch wel een heel erg grote fout was van dit project.
19 juni 2024
Het zal niet zolang duren dat men de noodzaak van een fietstunnel inziet, binnen 50 meter van de ovonde verkeerslichten plaatsen vraagt in de ochtendspits om problemen. Zodra de ovonde volledig in gebruik is genomen ontstaan files van en naar de Hereweg en richting het centrum. Een verkeerslicht mag niet langer dan 2 minuten op rood staan, kun je nagaan hoevaak fietsers binnen een uur oversteken. Maar misschien vergis ik me in het aantal fietsers, we gaan het zien.
18 juni 2024
Ohohoh, wat kunnen jullie weer lekker jokken. 1) "Ter hoogte van de fietsoversteek heeft de Brailleweg in beide richtingen twee rijstroken. Tot nu toe gebruikt het autoverkeer in beide richtingen één rijstrook. Daarom was het nog niet nodig de verkeerslichten aan te sluiten." Dat dingen fout gaan kan gebeuren. Dat een aannemer iets niet voor elkaar krijgt, kan ook nog. Maar de werkelijke reden compleet omdraaien vind ik echt te ver gaan... VERTEL NOU EENS EERLIJK WAT ER AAN DE HAND WAS! 2) "... kunnen fietsers en voetgangers vanaf de Rivierenbuurt veilig oversteken richting het kanaal..." Echt niet! Zeer onveilige verkeerssituatie waar hopelijk snel een tunnel voor in de plaats komt. Deze is in ieder geval al toegezegd en begroot door de gemeente, en dat is niet zomaar. 3) "De oude fietstunnel, de Amaliatunnel...", de oude tunnel had geen naam. Deze is een waarschijnlijk door ARZ verzonnen naam. De tunnel werd door de buurt ook wel "Walvistunnel" of "FCG-tunnel" genoemd.
18 juni 2024
Bij de oostelijke in/uitgang van de nieuwe ring word op dit moment een behoorlijk "bassin" gegraven. Word dit een toekomstige wateropvangbak oid?
17 juni 2024
Beste M, Dat klopt. Vanaf 1 juli gaat de tijdelijke fietsverbinding open omdat de Verlengde Lodewijkstraat dan wordt afgesloten.
16 juni 2024
Help ons in Coendersborg asjeblieft! De Savornin Lohmanlaan is een racebaan mensen scheuren er 50 ipv 30. Geven geen voorrang aan verkeer van rechts. Mensen volgen niet de route via de Goeman Bourgesiuslaan. Wij komen amper thuis of rijden constant in de file en rijden flink om en dragen daar weer bij aan de file. Maak het mogelijk om vanaf de haydnlaan door te rijden naar Troelstralaan! Tot dusver duurt deze ellende al even en er is nog niks aan gedaan. Voor Helpman doen jullie van alles, voor de Oosterpoort buurt doen jullie van alles. Voor Coendersborg doen jullie tot dusver niks. Ik heb alle respect voor het project en dat het er bij kan horen maar deze situatie is onveilig, onacceptabel en een grote last.
13 juni 2024
Maas, dank voor je melding. We hebben dit zelf ook gezien. Op werkdagen overdag staan er verkeersregelaars, om andere dit tegen te gaan. Ook zijn er extra borden geplaatst om aan te geven dat het een eenrichtingsweg betreft. De gemeente heeft hier kortgeleden gecontroleerd en ook boetes uitgeschreven. Opmerkelijk was dat de meeste bonnen terecht kwamen bij automobilisten die in de wijk Helpman wonen.
13 juni 2024
Drukte lijkt vooral rond piekmomenten, dus schooltijden. Het lekker weer zal zeker niet helpen. Maar een andere favoriete route is inmiddels vanaf de Helperzoom de Helper Brink op (tegen de rijrichting in). Dat zou dus ook iets voor handhaving zijn.
13 juni 2024
Peter, bedankt voor je melding. Met de verkeersmaatregelen die we genomen hebben in Helpman, moet het volgens ons voor iedere weggebruiker duidelijk zijn wat de gewenste route richting de Hereweg is. De borden en de rood-witte blokken op de weg geven duidelijk aan dat de Haydnlaan enkel bedoeld is voor bestemmingsverkeer. Daarom plaatsen we geen verkeersregelaar. Hij of zij kan de situatie niet duidelijker maken en ook geen onderscheid maken welke weggebruiker wel of niet een bestemming heeft in Helpman. Wij hebben geen bevoegdheid om te handhaven, dat is aan de politie. We blijven de verkeerssituatie in Helpman nauwlettend volgen. We hebben verschillende telpunten in de wijk. Met de aanvullende maatregelen bij de Haydnlaan is het gemiddelde aantal auto’s op de Helper Brink richting de Hereweg gedaald van 4.900 naar 3.100 voertuigen per werkdag. Dit beeld is de afgelopen weken vrij stabiel gebleven. We vinden dit acceptabel en gaan daarom geen aanvullende maatregelen nemen. Inderdaad kan het druk zijn op de tijdelijke weg voor DUO langs. Vooral in de avondspits, op het drukste moment van de dag. Dan kunnen de wachtrijen flink oplopen. De verkeerslichten staan hier zo afgesteld dat het verkeer vanaf de Kempkensberg richting de Hereweg veel groen licht krijgt.