3 maart 2020
Mee eens, fietsen tegen verkeer in gaat zelfs tot aan kruispunt met Helperbrink. Echter ook op te lossen door te handhaven, dit laatste is taak van gemeente/politie.
3 maart 2020
Zijn de wegbeheerders met vakantie? Het plan voor de bebording ligt dus al erg lang op hun bordje, het asfalt ligt er al sinds december in , het laatste zand sinds een paar weken. Waarom de weggebruikers zo lang onnodig laten wachten op het volledig openstellen? Waarom zijn er nu nog steeds gesprekken? Wat vertraagt hierin? Dit wordt bijna lachwekkend :( Het groene vinkje bij de afgeronde werkzaamheden lees ik maar tussen haakjes.
3 maart 2020
Hallo, Het begint echt de spuigaten uit te lopen met fietsers, e-bikes, scooters en zelfs speed peddelacs die tegen het verkeer in fietsen. Dit begint al bij de Anna Palownastraat, en gaat door tot de Van Mesdag kliniek. En jullie doen helemaal niets, ondanks herhaaldelijke berichten op jullie twitter account en op deze site. Jullie lijken de fietsveiligheid volkomen te minachten. Overigens staat er 's ochtends wel een verkeersregelaar bij de uitrit van de oude Kempkensberg, maar die houdt zich niet bezig met de spookfietsers die en masse voor zijn/haar neus langsfietsen. Jullie maken hier echt een heel erg slechte beurt. Het argument dat jullie geen programmeur voor de stoplichten kunnen vinden houdt ook geen steek. Het is simpelweg een kwestie van prioriteiten stellen, en de fietsers zijn kennelijk jullie sluitpost. Ontluisterend. Maar jullie reactie op twitter spreekt boekdelen:"De omleiding voldoet aan de afspraken die gemaakt zijn met de gemeente." Al jullie eerdere reacties waarin jullie zeggen dat je best te doen om van de busbaan een fietspad te gaan maken (dd 4 maanden geleden!) zijn dus loze woorden geweest.
28 februari 2020
Ja goed idee, of middels luchtkastelen?
28 februari 2020
waarom wordt het zand niet via transportbanden verplaatst? dit scheelt er veel verkeersbewegingen hetgeen beter is voor de veiligheid van andere weggebruikers en voorkomt veel uitstoot van roet door de dieselvoertuigen waarmee het zand nu wordt verplaatst.
27 februari 2020
Hoi Lau, het zand aanvoeren via het water hebben wij bij deze locatie inderdaad wel overwogen. Maar binnen het hele project willen wij zo veel mogelijk zand hergebruiken. Zo komt het zand voor de Brailleweg grotendeels bij de verdiepte ligging vandaan. Dat kunnen we niet per schip verplaatsen. Daarnaast moet je voor het aanvoeren van zand via het water aparte kades aanleggen voor het laden en lossen. Omdat het zand vanaf verschillende locaties komt en alleen bij de Brailleweg gelost kan worden, is dit logistiek niet efficiënt in te passen.
27 februari 2020
Dennis, het klopt dat er bij het Winschoterdiep (rijbaan) ook damwandplanken ingetrild moeten worden voor de verdiepte ligging. Voor het fietsverkeer heeft de aanleg van de bouwkuip op deze plek weinig gevolgen. Het Oude Winschoterdiep wordt op deze plek tijdelijk gedempt. Over deze grond bouwen we tijdelijke fietspaden. Fietsers kunnen dan gewoon van De Linie richting Enexis (en terug) en van het zuiden naar het noorden onder de ringweg door (en terug). Autoverkeer kan hier niet langs. Zij kunnen nog wel gebruikmaken van de Europaweg/Meeuwerderbaan ten noorden van de ringweg (oost-westverbinding). Verder kan het wel voorkomen dat er kortdurende afsluitingen zijn om deze tijdelijke fietspaden te realiseren, zoals een avond- of weekendstremming.
27 februari 2020
Is hier geen schip voor te gebruiken? Is hier over nagedacht? Het deelproject ligt prachtig aan het kanaal, zeker vanuit Assen! Zou een boel vrachtwagens schelen!
26 februari 2020
Beste John/Nancy, De situatie met de omleiding begint echt belachelijk te worden. Fietsers gaan massaal tegen het verkeer in (want het is wel degelijk sneller om 3 keer over te steken, ik ben ervaringsdeskundige). Het is gevaarlijk, en jullie zitten te wachten tot iemand een verkeerslicht kan programmeren. DOE IETS!!!! Maar dan schrik ik pas echt van jullie reactie op twitter: "De omleiding voldoet aan de afspraken die gemaakt zijn met de gemeente." Wat raar: de gemeente is een onderdeel van ARZ. Maken jullie afspraken met jezelf? Dat is makkelijk, dan kom je er altijd uit. Het klinkt ook niet alsof jullie ook maar iets van plan zijn te veranderen aan de situatie en dat de hele discussie over het gebruik van de busbaan en het gebrek aan programmeurs een zoethoudertje is voor degenen die hier een reactie plaatsen. Dit geeft geen vertrouwen.
25 februari 2020
@Roelf, de huidige afrit van de zuidelijke ringweg (voor verkeer vanaf Julianaplein) naar de Europaweg kan de hoeveelheid verkeer nu al niet goed aan. Voor de verkeerslichten staan regelmatig lange rijen wachtende auto’s, waardoor files ontstaan tot op de ringweg. Dit is een onveilige situatie. In de toekomst komt er alleen maar meer verkeer, is de verwachting. Daarom wordt de afrit aangepast. In de nieuwe situatie is de afrit veel langer. Ook de Europaweg wordt steeds drukker. In de nieuwe situatie wordt dit verkeer gesplitst. Het verkeer richting Sontweg en Sontplein (zoals klanten van Ikea en Bauhaus) kunnen dan direct naar de Bornholmstraat. De positie en vormgeving van de nieuwe afrit hangt ook samen met de verdiepte ligging. Het is onveilig om kort na een deksel het verkeer te laten splitsen. Dor dit nieuwe ontwerp ligt de splitsing pas enkele honderden meters na het uitrijden van de verdiepte ligging.