20 juli 2023
Maarten, deze vraag hebben we in het artikel hierboven al beantwoord. Op de plek van de ovonde leggen we eerst een tijdelijke weg aan. Zo kan het verkeer tijdens de werkzaamheden doorrijden. Pas als de procedures zijn afgerond, kunnen we de definitieve inrichting maken. Bij het inrichten van de tijdelijke weg houden we al wel rekening met de plek van de weg in het ontwerp, zodat we kosten kunnen besparen en geen dubbel werk hoeven te doen.
19 juli 2023
Als ik op de webcam Julianaplein kijk naar de plek waar het verkeersplein moet komen, zie ik volgens mij duidelijke contouren van de nieuwe Ovonde. En dat verbaast mij, want voor zover ik weet is de vergunningaanvraag voor dit verkeersplein nog in behandeling bij de gemeente en kan deze alsnog afgewezen worden. Als de vergunning wel wordt verleend, is er in ieder geval nog een periode van 6 weken waarin bezwaar kan worden gemaakt. Kunt u dit verklaren? Zie ook https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-256828.html
19 juli 2023
Facebook? Zie: https://www.facebook.com/groups/2270483986506401
18 juli 2023
Maarten, het verkeersplein bij de Brailleweg is geen rijksweg. Daarom hoefde er bij de aanpassing van het plan geen verkeersveiligheidsaudit te worden gedaan.
18 juli 2023
Pieter, de brugdelen komen vandaag (dinsdag) per schip aan in Groningen. De brugdelen worden donderdag ingehesen. Hier komt geen webcam bij omdat de kosten hiervan erg hoog zijn. Wel laten we een filmpje maken.
18 juli 2023
Corry, dat klopt. Dat had een praktische reden. We begrijpen dat het verwarrend is. Ik heb het toegevoegd aan het bijschrift.
18 juli 2023
Wat onder anderen onbeantwoord is gebleven is of er voor het nieuwe plan een Verkeersveiligheidsaudit is uitgevoerd. Zie https://verkeersveiligheidsaudits.nl/ik-wil-meer-weten/meer-weten-verkeersveiligheidsaudits/ Eerder is dit namelijk wel gedaan door Royal Haskoning/DHV en het lijk me, mede gezien de uitspraak van de Raad van State van oktober 2014, dat dit opnieuw had moeten gebeuren. De vraag blijft dus of deze audit opnieuw is uitgevoerd. - Zo ja, wat zijn de resultaten? - Zo nee, waarom niet?
18 juli 2023
Kees, je eerste vraag gaat over het steeds opnieuw aanbrengen van asfalt op de nieuwe verbindingsboog van Julianaplein naar Ring West. Wat je hebt gezien, zijn kleine aanpassingen die we hebben gedaan om te zorgen dat de aansluitingen en overgangen zo vloeiend mogelijk worden. Zo kunnen de automobilisten straks zo prettig mogelijk door die bocht rijden. De ‘zwarte smurrie’ die je op de wanden van de verdiepte ligging hebt gezien, zijn geluidsdempende panelen. Deze zijn volgens het ontwerp van de architect aangebracht. Hier komt niets meer overheen, anders is het geluidsdempende effect weg. De laag asfalt die we in de verdiepte ligging hebben aangebracht is een onderlaag. We kunnen nu vervolgwerkzaamheden uitvoeren, zoals het aanbrengen van detectielussen. Volgend zomer vóór de opening van de verdiepte ligging brengen we de deklaag aan.
18 juli 2023
Peter, de laag asfalt die is aangebracht is een onderlaag. We kunnen nu vervolgwerkzaamheden uitvoeren, zoals het aanbrengen van detectielussen. Volgende zomer vóór de opening van de verdiepte ligging brengen we de deklaag aan.
17 juli 2023
Goedendag, Wat is de reden dat de afslag naar Bornholmstraat vanaf de afrit N7 dicht is?