24 februari 2020
Dat vind ik een goed idee! De tunnel naar de stationperrons heeft namelijk een hele onprettige scherpe bocht waardoor fietsers en bromsnorfietsen cq scooters tegen de muur kunnen fietsen, vooral mensen op ebikes. Met alle calamiteiten die dat met zich mee brengt.
22 februari 2020
dit verhaal slaat echt helemaal nergens op, deze afrit ligt er al, en waarom weghalen als dit het algemeen gemak dient en geen gevaar oplevert.
22 februari 2020
Het spoor gaat in mei enkele weken dicht voor allerlei werkzaamheden, is dat niet het moment om de damwanden vlakbij het spoor te plaatsen waarvoor het treinverkeer moer worden stilgelegd? Op die manier heb je geen extra stremming nodig met alle hinder voor reizigers van dien.
22 februari 2020
Wordt hiervoor niet het zand gebruikt wat vrijkomt bij het uitgraven van het verdiepte tracé van de ringweg? Indien dit zand niet gebruikt wordt, waarom niet, en waar wordt dit na het uitgraven naartoe gebracht (zand en zwarte grond)?
21 februari 2020
Vraagje, er worden damwanden ingetrild bij en in het winschoterdiep. Wordt het winschoterdiep dan tijdelijk of langere tijd gestremd? Dit aangezien hier aardig wat (fiets) verkeer langs gaat richting kantoren en Euroborg...
18 februari 2020
John, Bedankt voor je antwoorden!
18 februari 2020
J.D., langs de Bornholmstraat ligt al een vrijliggend fietspad voor fietsers in beide richtingen. Deze fietsverbinding blijft intact. Het fietspad langs de Europaweg wordt een extra verbinding.
17 februari 2020
Beste Bewoner Oosterpoort, hieronder onze antwoorden. 1. Nee, rondom de Esperantokruising zijn nog niet alle damwandplanken ingetrild. Dit voorjaar gaan we aan de slag bij de toegangsweg van DUO/Belastingdienst. Een deel van de damwandplanken bij De Frontier/Verlengde Meeuwerderweg zit ook nog niet op z’n plek. Onder het spoor zijn de damwandplanken al wel ingetrild. In de omgeving van de Meeuwerderbaan, de H.L. Wichersstraat en (Oude) Winschoterdiep zitten de meeste damwandplanken al in de grond. Nadat we een deel van het Oude Winschoterdiep hebben gedempt, kunnen we het laatste stukje van de oude ringweg afbreken en op deze plek de damwandplanken intrillen. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/voortgang-damwandplanken-intrillen-tussenwanden-kempkensberg (voorgangsartikel). 2. Op 3 april 2020 gaat de spoorwegovergang bij de Esperantostraat om veiligheidsredenen voorgoed dicht. Doordat hier een vierde spoor wordt aangelegd, gaan er meer treinen rijden. Daarom mag deze overgang niet open blijven. Het exacte tijdstip van sluiten van de Esperantokruising kunnen we nu nog niet aangeven, dat hangt samen met de planning van de werkzaamheden die dag. Fietsers, auto’s en bussen kunnen vanaf 3 april gebruik maken van de Helperzoomtunnel. 3. Ja, we gaan na 3 april het verkeer monitoren, samen met Groningen Bereikbaar. 4. Op welke wijze bedrijven en werknemers worden geïnformeerd, bespreken we met Groningen Bereikbaar.
16 februari 2020
Ik zie dat alleen gedacht is aan een feitspad naar en van Euroborg. Ik zie geen enkele oplossing voor fietsers op de bornholmstraat waar al het verkeer ringting sondplein en sondweg geleid gaat worden. Ik zou graag willen weten wat het plan voor de fietsers gaat worden.
13 februari 2020
Beste Aanpak Ring Zuid, Mooi dat er geen extra zaterdag overlast zal zijn, dat is goed nieuws! Ik heb nog een aantal vragen over de aankomende periode: 1. Zitten nu alle (!) damwanden erin rondom de Esperantokruising en meeuwerdebaan? Het plaatje lijkt dat namelijk niet aan te geven, terwijl de nieuwsberichten dat wel doen vermoeden.. 2. Kunnen jullie ( of de heer Kramer) met 100% zekerheid zeggen dat per 3 april de spoorwegovergang bij de esperantkruising gesloten wordt? Is er een scenario mogelijk dat de overgang toch nog later zal worden gesloten? Vanuit veiligheid lijkt me dit zeer onwenselijk. Het is nu het wilde westen aldaar gedurende de spits... 3. Worden na afsluiting van de spoorwegovergang ook de verkeersbewegingen in omliggende straten gemonitord en eventuele maatregelen getroffen? Als je namelijk ziet wat er nu dagelijks gebeurd rondom het kruispunt, zal dit gaan verplaatsen naar andere wegen. TIP: houdt de meeuwerdebaan (vanuit TKP), boumaboulevard (kruispunt bij Gemeente Groningen gaat nieuwe grote (ongevallen)kruispunt worden), Helper Brink, Helperzoom, Goeman Borgesiuslaan en Haydenlaan goed in de gaten. Ik wens de bewoners langs deze straten bij deze alvast veel sterkte toe de komende tijd... 4. Gaan jullie de bedrijven (TKP, Menzis, Enexis, Ziggo, DAS , GITP, Noordhoff etc. ) nog aanschrijven en hun personeel, die met de auto komen, vragen/verzoeken de ringweg te gebruiken i.p.v. de sluiproutes door de woonwijken? Vanuit de verantwoordelijkheid vanuit deze bedrijven richting de (bewoonde) omgeving zou dit een betrokken gebaar zijn! Alvast bedankt voor de beantwoording van de vragen, samen komen we er wel!