20 december 2018
Het blijft een raadsel dat de Hereweg in de toekomst geen verbinding meer heeft met de ringweg. Het was een snelle verbinding om direct de stad uit te komen. Alle omwonenden en woon-werk verkeer wordt door de Oosterpoort gejaagd of langs het Hoofdstation met alle overlast van dien....... wellicht wordt het tijd om ons historisch pand te verlaten en iets buiten de stad of provincie voor ons bedrijf te zoeken. De reden? Haren en Groningen weer visueel verbonden? Jammer bestuurders, ik had meer visie verwacht!
12 december 2018
@Anton, het klopt dat de zuidkant uiteindelijk gesloopt wordt en de tijdelijke weg op en naast de noordbaan komt. De ‘doosconstructie’ zit deels onder de huidige zuidbaan en deels onder de oude noordbaan. Het deel onder de oude noordbaan halen we nu alvast weg. De rest van de doosconstructie wordt op een later moment gesloopt.
12 december 2018
@a, dat is deze website. Het is niet helemaal duidelijk geformuleerd. We hebben het aangepast. Wat we bedoelen, is dat we het op deze pagina melden als er 's nachts puin wordt afgevoerd. In welke nachten dat gebeurt, hangt af van de voortgang van de werkzaamheden en is nu dus nog niet te zeggen. We kunnen het ongeveer één dag van tevoren bekend maken.
11 december 2018
"zetten we vanaf 3 december dagelijks op onze website" welke website is dat?
10 december 2018
@Bert, in de MER is met dezelfde cijfers gerekend.
9 december 2018
Nog een aanvullende vraag: Is er in de MER (milieu effect rapportage) ook met deze cijfers gerekend? Dus met de toename vh verkeer door bouw op Europapark?
7 december 2018
@DJ, toch nog even ter toelichting: op deze website is inderdaad van alles te lezen over de uitvoering van de werkzaamheden, maar wat we bedoelen is dat we geen oordeel uitspreken over de wijze waarop de aannemer het contract uitvoert.
6 december 2018
Maar, wat ik nou niet snap, dit is toch het gedeelte waar de weg vanaf Drachten/richting Hoogezand zou komen? Ik dacht altijd dat de zuidkant gesloopt zou worden om plaats te maken voor de verdiepte ligging, en de tijdelijke weg op en naast de noordkant zou komen. Maar als ik naar de presentatie kijk wordt nu toch de noordkant gesloopt?
4 december 2018
Eddy, voorafgaand aan het maken van het plan voor de ombouw van de zuidelijke ringweg is verkennend onderzoek gedaan naar alternatieven. Ook dit idee, om een ‘zuidtangent’ onder de stad langs te maken, is onderzocht. Uit het onderzoek bleek onder andere dat het merendeel van het verkeer (ongeveer 80%) dat nu gebruik maakt van de zuidelijke ringweg, in de stad moet zijn of daar vandaan komt. Dit betekent dat een zuidelijke tangent de verkeersproblemen op de zuidelijke ringweg niet oplost. Doordat het verkeer in en rond Groningen naar verwachting blijft groeien, zou de zuidelijke ringweg ook na de aanleg van een tracé buiten de stad nog steeds veel verkeer trekken. Daarom is besloten de zuidelijke ringweg op het bestaande tracé te vernieuwen.
3 december 2018
Waarom wordt de ringweg niet aangelegd zoals een echte ringweg betaamd?, rondom de stad bivoorbeeld. A7 aansluiten op de A28 en vervolgens doortrekken naar het vervolg A7 richting Duitsland. Veel ruimte, weinig overlast slechts de aansluitingen realiseren. Of is dit te simpel gedacht misschien.....