27 augustus 2019
Ik volg deze site op de voet en steeds is er gecommuniceerd dat eind 2019 alle damwandplanken aangebracht zouden zijn. Nu staat er ineens bij twee locaties 'voorjaar 2020' en gaat het eind 2019 niet langer om 'alle', maar om 'het merendeel' van de planken. Dit wordt gebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld is en er wordt geen aanleiding voor gegeven, terwijl het toch ietwat opmerkelijk is dat er nu ineens - vanuit het niets - over voorjaar 2020 wordt gerept. Vanwaar deze verschuiving in de planning?
27 augustus 2019
Frank, het toepassen van de rubberen matten is maar kort en op enkele plekken gebeurd. De matten zijn ingezet vanwege de weerkaatsing van het geluid ter hoogte van het gebouw van DUO/Belastingdienst. Deze weerkaatsing zorgde ervoor dat het geluid werd versterkt. De omgeving ervoer hierdoor meer overlast. Inmiddels staan de stellingen op het onderliggend wegennet en aan de H.L. Wichersstraat. Hier is nauwelijks sprake van weerkaatsing en de zijn de rubberen matten dus daarvoor niet meer nodig.
26 augustus 2019
Ontzettend jammer dat jullie geen rekening kunnen houden met de bewoners van de Herewegbuurt. Ik woon hier al 17 jaar en nog nooit iets gehoord over het zebrapad waarvan alle bewoners van de Herewegbuurt vinden dat die ontzettend nodig moet komen op de Hereweg. En nu dit. Twee nieuwe zebrapaden in de Waterloolaan, tweerichtingsverkeer en tot slot een nieuw stoplicht aan het eind vd Waterloolaan bij de Hereweg. Wat overigens de enige straat was waarmee je vanaf de Hereweg de buurt in kan rijden, nu wordt het dus elke keer omrijden. De Waterloolaan is nu levensgevaarlijk geworden, de gemeente heeft zeer bewust alle snelheidsdrempels verwijderd zodat het nieuwe verkeer lekker hard erdoorheen kan scheuren. Tot zover dus rustig ‘s ochtends naar het Sterrebos lopen met de hond, dat wordt nu uitlaatgassen snuiven. Bedankt gemeente Groningen, voor de zoveelste debiele zet die nul resultaat zal leveren.
26 augustus 2019
Onzin, twee verschillende potjes. En dat ijsje gun ik ze van harte hoor.
26 augustus 2019
Ja, ook de afslag naar de Hereweg is weer open. De afslag is ietsje verlegd.
26 augustus 2019
Tim, het klopt dat de damwandplanken die na de zomerstremming worden ingetrild korter zijn. Dit komt doordat de verhoging van het talud van de (oude) ringweg hier niet aanwezig is. De grond op deze locaties is op enkele plekken minder compact, maar op andere plekken verwachten we wel de stugheid die ook de afgelopen zes weken is ervaren. De werktijden voor het vervolg van het intrillen zijn in principe doordeweekse dagen tussen 07.00 en 19.00 uur. In de praktijk zal er niet dagelijks tot 19.00 uur ingetrild worden, maar bijvoorbeeld tot 17.00 uur. Dit is echter niet altijd vooraf aan te geven.
26 augustus 2019
Ben benieuwd of de afslag van ringweg naar Hereweg ook weer open is. Voor bewoners van Helpman een belangrijke afslag.
25 augustus 2019
Op de website van 112Groningen (http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/36507/zuidelijke-ringweg-na-zes-weken-morgen-weer-open.html#) staat een foto waarop mij opvalt dat de auto's die over de Waterloolaan moeten uitwijken naar het fietspad omdat er een tegenligger aankomt. Nou zie je dat soort praktijken wel vaker, maar persoonlijk vind ik dat een vrij linke situatie en zeker waar je straks verkeer hebt met mensen die onder tijdsdruk richting huis- of werk willen. Ook ben ik benieuwd of de timing van het stoplicht voor de fietsers die afkomstig zijn van / naar de kant Maaslaan/Zuiderlijke begraafplaats richting de Waterloolaan nog is aangepast, want de wachttijd met bijna 3 minuten is al vrij fors te noemen.
24 augustus 2019
Ik kwam vanmorgen langs de werkzaamheden bij de kruising Waterloolaan en Hereweg, en zag dat op de Hereweg verkeerslichten geplaatst zijn voor de kruising. Komende vanaf stadszijde viel het mij op dat de verkeerslichten die even verderop boven de kruising hangen (net voor oprit/afrit), optisch vanaf een afstandje (ter hoogte van voormalig Fongersfabriek) de indruk geven dat het een en dezelfde kruising is. Terwijl het er 2 kort na elkaar zijn. Vooral bij weinig verkeer kan dat gevaarlijke situaties opleveren.
23 augustus 2019
En bedankt voor de vlotte reactie overigens.