14 januari 2022
Rob, het is inderdaad niet leuk als je moet omfietsen terwijl je het gevoel hebt dat het voor niets is. Ik kan nu niet meer checken wat de precieze reden is geweest. Misschien heb je gelijk, maar in het algemeen kan ik zeggen dat we een afsluiting opheffen zodra dat kan. Dat is onlangs bijvoorbeeld nog gebeurd bij de onderdoorgang bij Gyas. Ik had het over afval en bouwmateriaal omdat je vroeg of de tunnel 's nachts open kan als er alleen overdag wordt gewerkt. Ik bedoelde dat we tussen twee werkdagen een tunnel niet 's nachts kunnen openen. Als werkzaamheden zijn afgerond, halen we bouwmaterialen en eventueel afval natuurlijk zo snel mogelijk weg.
14 januari 2022
Kees, je bent ons net voor, vandaag hebben we de webcam van de Brailleweg verplaatst naar het Julianaplein. Daarop is eerst de bouw van de tijdelijke brug te volgen en daarna Operatie Julianaplein.
14 januari 2022
Marjo en Canadalaan, jullie worden op jullie wenken bediend. Vandaag hebben we de webcam van de Brailleweg verplaatst naar het Julianaplein. Veel kijkplezier!
14 januari 2022
Saljem: het idee achter deze afsluiting is dat het verkeer dat van de A28-afrit komt, snel moet kunnen doorrijden richting de Brailleweg. Als er geen auto's meer vanaf links komen, stroomt dit verkeer beter door. Dat verkleint de kans op gevaarlijke files op de afrit en de A28.
14 januari 2022
DJ en Embo: het klopt dat er geen fysieke afsluiting is voor het verkeer vanaf de Brailleweg naar de Vondellaan. Dat dit verboden is, staat alleen met borden aangegeven. De reden hiervoor is dat bussen en bouwverkeer deze route wel mogen gebruiken. Een fysieke ingreep zoals het aanbrengen van een bussluis zou een hindernis voor het bouwverkeer betekenen. Als Aanpak Ring Zuid hebben wij geen mogelijkheden om de situatie te handhaven. We hebben zelf ook gezien dat autoverkeer het verbod negeert, en hebben de politie hierover geïnformeerd. We houden de situatie wel in de gaten. Als wij vinden dat er onacceptabele situaties ontstaan, zullen we nadenken over maatregelen.
12 januari 2022
Bos, wat u vermoedelijk heeft gehoord waren andere werkzaamheden daar vlakbij, namelijk het intrillen van damwandplanken en het heien van palen aan de noordzijde van het Europaplein. Dit was nodig voor de bouw van het nieuwe viaduct over de Europaweg. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd in de nacht van 10/11 januari en in de reservenacht van 11/12 januari. De reservenacht moest worden gebruikt vanwege de mist in de eerste nacht. Daardoor kon de benodigde afsluiting van de ringweg niet doorgaan en konden we slechts een deel van de palen heien. In de reservenacht was het weer beter. Toen konden we de ringweg wel afsluiten en de laatste palen heien. In beide nachten is tot ongeveer middernacht gewerkt. Deze werkzaamheden zijn nog niet klaar, maar we werken hier nu voornamelijk overdag. Dat gebeurt op werkdagen tot en met 11 februari. We moeten nog één keer in de nacht palen heien, dit doen we in de nacht van 7 op 8 februari (reservenacht 8 op 9 februari).
12 januari 2022
Wat u vermoedelijk heeft gehoord waren andere werkzaamheden daar vlakbij, namelijk het intrillen van damwandplanken en het heien van palen aan de noordzijde van het Europaplein. Dit was nodig voor de bouw van het nieuwe viaduct over de Europaweg. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd in de nacht van 10/11 januari en in de reservenacht van 11/12 januari. Deze werkzaamheden zijn nog niet klaar, maar we werken hier nu voornamelijk overdag. Dat gebeurt op werkdagen tot en met 11 februari. We moeten nog één keer in de nacht palen heien, dit doen we in de nacht van 7 op 8 februari (reservenacht 8 op 9 februari).
12 januari 2022
Bij werkzaamheden die overlast kunnen opleveren voor de omgeving, sturen we de directe omwonenden altijd tijdig een brief. In dit geval is er iets misgegaan door een probleem bij de verspreider van de brieven. Excuses daarvoor. De bewoners van de Barkmolenstraat hebben maandag een brief gekregen. De meeste bedrijven hebben de brief vorige week digitaal ontvangen.
3 januari 2022
Benjamin, onze clustermanager geeft aan dat gewapend beton ongeveer 2.500 kg per m3 weegt. Als je het aantal m3 uitrekent (ongeveer 2.109) en dit vermenigvuldigt met 2.500, kom je op ruim 5 miljoen kg uit.
23 december 2021
We hebben meer vragen gekregen over hoe de Rivierenbuurt nog per auto te bereiken is. Daarom hebben we er een artikel over geschreven: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-kom-auto-rivierenbuurt