14 maart 2024
@Rudie: Bedankt! Dat zullen ze 'leuk' vinden bij de Gasunie.
14 maart 2024
Ik had deze vraag ook gesteld, bij dit artikel: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/straks/straks-nieuwe-vrijheidsplein-verbetert-aansluiting/ Antwoord daar is dat het een eis/wens vanuit de gemeente is om het Stadspark zoveel mogelijk autoluw te houden
14 maart 2024
Het eindresultaat geeft voetgangers een heel onveilig gevoel. De onderdoorgang is donker en somber. De graffiti geven een bedreigend en deprimerend gevoel. Het viaduct maakt een afgesloten indruk, er zijn nu ook nog bomen voor de ingang geplaatst die het zicht op wat zich in het viaduct afspeelt nog meer ontneemt, nu zijn ze nog klein maar hoe groter ze worden hoe groter het probleem. Maak het viaduct licht van kleur, verwijder de graffiti, maak het zicht op de onderdoorgang op afstand ruim en open zodat je als voetganger er veilig en plezierig onderdoor kan lopen. Het zijn de simpele basisregels die hier niet zijn toegepast.
13 maart 2024
Als fietsers hebben we veel en vaak om moeten rijden ten behoeve van dit project dat hoofdzakelijk voor de auto is. Waarom wordt de fietsverbinding onder de zuidelijke ringweg door, tussen de Laan van de Vrede en de Expositielaan (rode lijn) nou pas weer als laatste in dit gebied afgerond?
13 maart 2024
Als Oosterpoorter ben ik erg gecharmeerd van deze tijdelijke oprit. Ik ben echter wel benieuwd hoe dit nieuwe kruispunt zal samengaan met het fietsverkeer van en naar het zuiden van de stad. Het lijkt me best een "spannend" kruispunt te worden. Krijgen fietsers voorrang? Of gaat de onderdoorgang bij het Winschoterdiep weer open, zodat een deel van de fietsers daar weer langs kan en het bij de tijdelijke oprit iets minder druk wordt?
13 maart 2024
Als ik het goed zie op de webcam-beelden, lijkt het er op dat je vanaf de A7/N7 straks alleen rechtsaf kunt slaan op de Leonard Springerlaan. Oftewel: enkel richting Martiniplaza. Klopt dit? Zo ja, waarom kun je niet (ook) linksaf richting de Gasunie?
13 maart 2024
Erwin, de haakse bocht heeft te maken met de maximumsnelheid in de straat die je inrijdt, de Rivierenhof. Hier mag je niet harder dan 30 km per uur. De haakse bocht voorkomt dat auto’s met hoge snelheid de straat in rijden. De bocht is overigens niet heel erg anders dan in het verleden, maar omdat je nu vanaf de rotonde naar beneden rijdt, is de snelheid van het verkeer misschien wel wat hoger. We gaan de situatie even bekijken.
13 maart 2024
Rudie, het beleid van de gemeente is erop gericht dat het Stadspark autoluw wordt/blijft. Daarom creëren we in ons project geen nieuwe autoroutes van en naar het Stadspark. De situatie blijft daarmee gelijk aan de situatie bij aanvang van het project.
13 maart 2024
Geïnformeerd blijven omtrent verkeers situaties.
13 maart 2024
Ik ben heel blij met de nieuwe afrit van de Brailleweg naar de Rivierenbuurt, het is momenteel ook de enige directe toegang tot de buurt. Maar zou de afslag naar de Rivierenhof iets geleidelijker aangepast kunnen worden zodat de bocht iets makkelijk kan worden gemaakt, ipv nu haaks op de weg. Groeten Erwin