29 april 2020
Interessant onderwerp en weer een leermoment. Maar ben nu ook nieuwsgierig geworden waar de grote bult grond tegen over het dagblad v/h noorden gebouw voor wordt gebruikt / toegepast.
29 april 2020
Volgens mij dempt men het nu om de werkzaamheden uit te kunnen voeren.
29 april 2020
Dag, is het nog steeds het geval dat de vaste brug zo blijft en open blijft voor bootjes? Zonet zag ik dat er een hoop zand in het oude Winschoterdiep verwerkt wordt, wat erop lijkt dat het helemaal wordt afgesloten.
28 april 2020
Beste ARZ, Ik vind de vraag hierboven terecht, de herewegbuurt heeft na alle wijzingen veel verkeer door de smalle straten (ook nog eens vaak tegen de richting in). Een van de redenen hiervoor is dat mensen niet vanaf de hereweg linksaf mogen naar de waterloolaan waardoor ze genoodzaakt zijn door de wijk te rijden. Mijns inziens is dit een gevaarlijke situatie aangezien er veel kinderen spelen op de straten (dit was voor het project overigens niet een probleem). De "oplossing" die in deze nieuwsbrief wordt aangehaald (afsluiten sterrebos) kan weer leiden tot meer verkeer door de 2e willemstraat of tegen de richting in rijden van andere straten. Gaat hier actief op gecontroleerd worden? De reden om de waterloolaan 2-baans te maken is vooral voor de DUO medewerkers (bron ARZ), maar wat je nu ziet is dat ook veel mensen het als sluiproute gebruiken. Mijns inziens is een echte oplossing de waterloolaan 1-richting te maken (bijvoorbeeld alleen voor naar het DUO gebouw te rijden) en de helperzoom te gebruiken als mensen van DUO naar huis willen rijden. Dit zal er voor zorgen dat er geen sluipverkeer van beiden kanten meer mogelijk is waardoor het verkeer zowel in de herewegbuurt als op de Helperzoom vermindert. Een alternatief zou kunnen zijn om de hele herewegbuurt doodlopend te maken met uitzondering van de waterloolaan (dit zou betekenen dat mensen uit de buurt altijd eerst de hereweg op moeten rijden voor verplaatsing naar buiten de wijk). Dit lijkt mij de enige methode om echt de verkeersproblematiek op te lossen in de hereweg buurt (incluis sluipverkeer). De oplossingen die nu telkens worden aangedragen pakken het probleem niet bij de wortels aan maar zijn meer kleine pleisters die het probleem verplaatsen, mvg, Erik
23 april 2020
Maar waarom kun je niet uit richting centrum naar de Waterloolaan afslaan?
23 april 2020
Eindelijk, die had er al veel eerder moeten zijn.
23 april 2020
HenkL, de halte wordt verplaatst tot net ten zuiden van de Papiermolenlaan (de halte lag net ten noorden van de Papiermolenlaan).
22 april 2020
Fijn die webcams. Ik volg bijna dagelijks de werkzaamheden op de webcam uit belangstelling.
21 april 2020
Dat is heel vervelend, GJ. Kun je via info@aanpakringzuid.nl je adres doorgeven, dan kan ik uitzoeken wat dat geluid kan zijn geweest. We hebben in elk geval vannacht geen damwanden ingetrild.
21 april 2020
Ja, dat bord staat er maar ik vraag me wel af wie dat daar plaatst. Is dat qbuzz zelf of is dat aan de gemeente. Iedereen kan wel een bord plaatsen als dat toevallig goed uitkomt voor hem of haar. Ik zal me tot qbuzz wenden voor mijn vraag.