3 november 2019
Je hebt het over een cruciale route voor auto's. De Hereweg is een verkeersader voor al het verkeer. De fietsers zijn al eerder via de overkant omgeleid, prima oplossing, minder gevaarlijk dat de omleiding die er nu is(als het donker is).
3 november 2019
Er wordt geprobeerd de overlast voor iedere weggebruiker zoveel mogelijk te beperken. Er wordt alleen niet aan de veiligheid van fietsers gedacht. Fietsers bewust door zo'n stil, onveilig gebied te laten fietsen is vragen om moeilijkheden. Een camera plaatsen maakt het gebied niet veiliger. Deze omleiding moet wel bedacht zijn door iemand die zelf nooit uit de auto komt.
2 november 2019
Inderdaad! met camera’s wordt dat stuk er echt niet veiliger erop. Ik fiets dus, vooral in het donker, tegen het verkeer in, wat overigens (bijna) iedereen doet. Het zou beter zijn als dat stuk fietspad voor de duur van deze omleiding twee richtingen wordt.
1 november 2019
Helemaal eens!
1 november 2019
De nieuwe gedwongen rijrichting in de Sterrebosstraat naar rechts richting Waterloolaan/Hereweg wordt door automobilisten massaal genegeerd. Handhaving?
1 november 2019
Kan het zijn dat door de nu stilgelegde heiwerkzaamheden iets veranderd is aan de riolering? Ik heb sinds een paar dagen plotseling last van een rioollucht in mijn toilet. Ik woon aan de Hereweg bij de Waterloolaa.
31 oktober 2019
Judith, dank voor je antwoord
31 oktober 2019
Marco, we realiseren ons dat het intrillen van de damwandplanken veel hinder veroorzaakt. Dat kunnen we helaas niet voorkomen. Er blijkt echter dat er intern iets fout is gegaan met het maken van de planning. De planning die bij dit artikel en in de Monitoringsrapportage staat is niet juist. Dat is vervelend en daarvoor bieden we onze excuses aan. Combinatie Herepoort werkt op dit moment aan een nieuwe versie waarop de planning juist is weergegeven. Deze planning verwachten wij volgende week te kunnen publiceren. In juli hebben we een https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/veilige-en-beheerste-bouwwijze-bouwkuip-verdiepte-ligging (artikel geplaatst op onze website waarin we een toelichting hebben gegeven op de aanleg van de bouwkuip van de verdiepte ligging). Daarin is ook gemeld dat er bemalingsproeven gedaan zullen worden.
31 oktober 2019
Kess, PAS heeft geen effect op de uitvoering van het project. Het Tracébesluit ARZ is in 2014 genomen. Uit het Milieueffectonderzoek (MER) dat is uitgevoerd blijkt dat het project niet leidt tot stikstofeffecten in Natura2000-gebieden. Voor PFAS geldt dat het project hier ook mee te maken zal krijgen. In welke mate en wat de consequenties hiervan zijn is op dit moment nog niet exact aan te geven. Rijkswaterstaat inventariseert op dit moment bij alle projecten (ook de zuidelijke ringweg) wat eventuele knelpunten zijn. Het is op dit moment nog niet mogelijk om een concrete inschatting te maken van de gevolgen.
31 oktober 2019
Pim, helaas is er intern iets fout gegaan met het maken van de planning. De planning die bij dit artikel is geplaatst en in de Monitoringsrapportage staat is niet juist. Dat is vervelend en we bieden onze excuses hiervoor aan. Combinatie Herepoort werkt op dit moment aan een nieuwe versie waarop de planning juist is weergegeven. Deze planning verwachten wij volgende week te kunnen publiceren.