5 oktober 2016
Jammer dat ik hier moet lezen dat de noordzijde voor december gesloopt gaat worden. Wanneer wordt de zuidzijde hierover ingelicht? Betekent dit dat we volgende maand in de lawaai en rotzooi zitten? Ik zou het zeer op prijs stellen dat we als direct betrokkenen op de hoogte gehouden worden door jullie of de aannemer of Lefier
5 oktober 2016
Van Lefier hebben we begrepen dat je aan de noordzijde woont en een tijdelijk huurcontract hebt via Carex. Carex verhuurt deze woningen in afwachting van sloop. Voor meer informatie kun je het beste met Carex contact opnemen.
5 oktober 2016
Het is natuurlijk heel fijn dat de directe omgeving van scholen veiliger wordt gemaakt. Iets verderop zal er echter fors meer verkeer gaan rijden over o.m. de Helperzoom (50km/u), de Goeman Borgesiuslaan (50km/u) en de Savornin Lomanlaan (30km/u). Tijdens de ombouw van de zuidelijke ringweg zal dat volgens verkeerskundigen gemakkelijk de 5000-10000 motorvoertuigen gaan halen. Het is te hopen dat dit tot lange files leidt, zodat de kinderen die vanuit Klein Martijn of de Villabuurt naar school moeten komen nog op een veilige manier kunnen oversteken. We hopen dat wethouder De Rook ook over een paar jaar tijdens de ombouw nog even met een ijsje op een stepje komt kijken in deze wijk.
4 oktober 2016
heel erg naar dit, zit je er net een maand in, we waren totaal niet op de hoogte :(
2 oktober 2016
Weet niet precies hoe de situatie eerst was, maar de huidige situatie is niet bepaald ideaal. Komende vanaf de Hereweg kun je door de rechts geparkeerde auto's en de flauwe bocht naar rechts niet goed zien of er tegemoet komend verkeer is en 2 auto's kunnen elkaar ook niet goed passeren.
23 september 2016
Is het de bedoeling om over de stoep tegaan van uit helperoostingel naar wagnersingel ? Heb gezien politie wagen en vanmorgen veeg auto gemeente. Lijkt mij niet de bedoeling Tevens wijs ik U er op dat bezoekers Mammamini vaak de verkeerde richting nemen naar de hereweg . Misschien bord plaatsen tegenover Mamamini .afwachten wat Uw reactie wordt
22 september 2016
Het gaat natuurlijk vooral om de bottleneck het gebied vanaf het Vrijheidsplein ( na de afrit Corpus die er nu ook al is) tot aan het Europaplein, dwars door/langs woonwijken waar duizenden gedupeerde omwonenden de dupe worden. U bent concreet over straten. Ik geef ook een paar voorbeelden. Ik kom nu vanuit Assen en wil naar huis in de Rivierenbuurt. Ik sorteer voor en ga via een uitstekende onderdoorgang moeiteloos naar huis. Hoe straks? Ik rij via een soort Kleinpolderplein eerst naar het zuiden, dan naar het noorden en pas via de Emmaviaduct doorrijden, afslaan richting huis. ( De verbindingsweg gaat langs de Rivierenbuurt en kan ik niet gebruiken). Evenzo wanneer ik op de Vondellaan woon en naar Drachten wil. En dan op de fiets. Door de ombouw verdwijnen er drie (!!) zeer veilige doorgangen ( Vondellaan, Hoornsediep en Papiermolenlaan) en wat komt er voor terug? Een voor velen onneembare barrière in de vorm van een hoge, gevaarlijke loop/fietsbrug als men zijn zin krijgt. En dan praat ik niet over de enorme toename van het verkeer langs de Rivierenbuurt, waar de bewoners dus geen gebruik van kunnen maken om hun huis te bereiken, en de onvoorstelbare toename op de Vondellaan,( één van de toevoer wegen naar de Ringweg) van 3.000 > 12.000 auto's per dag langs scholen met alle milieu gevolgen van dien. De afrit naar en vanaf de Hereweg van/naar het Europaplein verdwijnt etc. etc. Ik kan wel doorgaan. Oversteek bij de Hereweg vanaf de Verbindingsweg... Dit plan is een ramp voor de stad.
22 september 2016
We begrijpen uit uw reactie dat u zich zorgen maakt over de gevolgen van de ombouw van de zuidelijke ringweg voor het verkeer in de stadswijken. Uw opmerking dat het verkeer de ringweg slechts op twee plekken kan verlaten, klopt echter niet. De zuidelijke ringweg heeft na de ombouw meerdere – nieuwe of verbeterde – aansluitingen. Van west naar oost: Hoogkerk (P+R), Laan Corpus den Hoorn (Martiniziekenhuis en Corpus en Hoorn), Ring West (Martini Plaza en binnenstad-west), Emmaviaduct (binnenstad/Stationsgebied), verbindingsweg naast de Maaslaan (binnenstad en Helpman), A28 (met aansluiting Groningen-Zuid), Vondellaan (De Wijert), Europaweg/Bornholmstraat (binnenstad-oost en Ikea), Driebond/Eemspoort, Ring Oost, Westerbroek. Het verkeer kan dus op meerdere punten van en naar de ringweg. Deze aansluitingen zijn van groot belang omdat 80% van het verkeer dat gebruik maakt van de ringweg, in de stad moet zijn of daar vandaan komt. Bovendien wordt door het wegnemen van een aantal knelpunten de doorstroming op de ringweg zelf verbeterd, vooral rond het Julianaplein. Automobilisten zijn daardoor minder geneigd routes door woonwijken te kiezen. De route over de ringweg is immers vaak sneller. Uit de verkeersprognoses blijkt dan ook dat er gemiddeld niet meer verkeer in de wijken komt, maar dat het verkeer juist meer gebruik gaat maken van de ringwegen. Zie hiervoor bijlage H bij het Tracébesluit van 2014: http://aanpakringzuid.sites.kirra.nl/uploads/fckconnector/0c62194a-9061-49f7-93d4-2d0d62958ed0/2923058274 (Verschillenrapportage milieueffecten), tabel 2.6, op pagina 20.
21 september 2016
@ Ria ter Veen-Keijzer, we proberen de directe omgeving vooraf te informeren over werkzaamheden en eventuele overlast. In de uitvoering lopen werkzaamheden soms net iets anders. De omgevingsmanager van A. Hak neemt contact met u op voor een toelichting.
20 september 2016
Trap niet in deze leugen. Nadat de Ringweg is omgebouwd tuft zo'n 20% van de weggebruikers lekker door en de rest 80% komt , nadat ze op slechts 2 plekken de ringweg konden verlaten, in enorme fuiken terecht op het onderliggende wegennet. Maar dat kan Rijkswaterstaat niets schelen war daar zijn ze niet verantwoordelijk voor. De plaatselijke politiek wel maar die heeft het schandelijk af laten weten, evenals de provincie. En alle bewoners van de zuidelijke woonwijken zijn de dupe.