20 juni 2023
"Tot 2023 kon je bijna ongestoord door fietstunnel van het Hoornsediep OZ naar de Muntingbrug (ca 180m omrijden)" Ongestoord? 2 keer een rijbaan oversteken met snel autoverkeer in de situatie met de Amaliatunnel. Daar liet ik mijn kinderen niet langsrijden. Dan heb ik toch liever de situatie van 2024, gecontroleerd met stoplichten. Jammer dat voor een deel van mijn mede wijkbewoners het glas steeds half leeg is.
20 juni 2023
Wat daar op tegen is, is dat je fietsers (én voetgangers) steeds weer verder laat omrijden. Tot 2008 kon je ongestoord vanuit de Maaslaan bijna rechtdoor naar de Muntingbrug (en vise versa). Tot 2023 kon je bijna ongestoord door fietstunnel van het Hoornsediep OZ naar de Muntingbrug (ca 180m omrijden). Na 2024 via Emmaviaducttunnel bij IJsselstraat ruim 700 meter omrijden met twee oversteken van op/afritten auto's. Er komt nog een afrit bij van Brailleweg naar Parkweg.
18 juni 2023
Vorige week leek het probleem met de bereikbaarheid van de ondergrondse afvalcontainers aan de Maaslaan opgelost. Als bewoners zouden we de containers in de buurt ook kunnen gebruiken, tenminste, volgens briefjes(!) aan de bouwhekken. Helaas blijkt dit niet het geval. Melding: 'huisvuilpas niet geschikt' of iets dergelijks. Alweer iets waarbij ARZ / CHP iets beweert dat gewoon NIET klopt...
18 juni 2023
Helaas is op mijn vraag van 18 april nog steeds geen antwoord gekomen. Twee maand!
16 juni 2023
Mooi! Heel fijn!
13 juni 2023
Het is een artikel uit 2020, geen problemen dus
13 juni 2023
Ik ben heel blij met de tunnel en het werk dat er (tot nu toe) te zien is. Ik loop er al weer regelmatig door en er heerst een prettige open sfeer. Misschien wat vertekend door het mooie weer van de laatste tijd, maar toch, fijn! Wel één vraagje: het komt mij wat vreemd over dat de panelen, als ik ze zo mag noemen, middenboven niet op elkaar aansluiten. Is dit wel de bedoeling?
13 juni 2023
Helemaal mee eens Anton, ik begrijp nog steeds niet hoe de Gemeente Groningen aangeeft lopen en fietsen voorop wil zetten binnen de ring ten kostte van de Auto, maar tegelijkertijd wel met dit project komt waardoor er vele male meer autobewegingen richting de binnenstad mogelijk zijn... Hoe rijmt dit?
13 juni 2023
Graag zou ik vernemen of ik mijn werkgever aan de Kielerbocht 5 nog goed kan bereiken.
13 juni 2023
Ik mis de afweging voor de optie om de oversteek onder het Emmaviaduct door (t.h.v. de IJsselstraat) te behouden. Waarom wordt deze niet permanent gemaakt? Aan weerszijden van het Emmaviaduct lijkt wel wat ruimte om het fietspad te verbreden zodat het tweerichtingsverkeer toelaat (aan de Brailleweg is dat wat lastig in te schatten aan de kaartjes, maar er ligt momenteel een megabrede strook asfalt en aan de kant van de Hoornsediep zijn de trottoirs zo breed dat er wel een stukje kan worden opgeofferd aan een breder fietspad tot de IJsselstraat). Dan steken fietsers alleen de oprit Brailleweg ri. Emmaviaduct over (die vanwege de verkeerslichten genoeg rustige momenten kent) en de (m.i. best rustige straat) Hoornsediep. Wie van centrum naar Zuid fietst of andersom fietst geen meter om als de oversteek op deze manier wat meer naar het Noorden komt te liggen. Wie van de Muntingbrug naar de Papiermolentunnel fietst moet ±500 meter omrijden (dat is nog geen 2 minuten) en wint die tijd misschien wel terug omdat die niet een weg hoeft over te steken waar elke 4 seconden (!!) een auto passeert. En auto's die vanaf de ovonde naar het Emmaviaduct willen kunnen lekker doorrijden. Win-win?