10 november 2023
De aanpak van de noordzijde heeft veel langer geduurd dan was gepland. Lukt het dan wel om de zuidzijde uiterlijk 22 december klaar te hebben? En zou het niet handiger zijn om eerst tot de PC Hooftlaan te werken en daarna het andere deel? We kunnen nu bijna niet meer thuiskomen in De Wijert nu ook de Van Ketwich en afrit Helpman en Vondellaan en Brailleweg tegelijk worden aangepakt...
9 november 2023
Omdat Groningen Bereikbaar geen plek heeft om te reageren (over bereikbaarheid gesproken!) hier een reactie: Waarom moet het lezen van de digitale krant zo lastig gemaakt worden? Cookies, reclame, kleine weergave. Kan er niet 'gewoon' een pdf versie geplaats worden? En 't zelf even lokaal opslaan voor later lijkt ook niet te kunnen...
9 november 2023
De rotonde is geopend maar nog helemaal niet klaar. Borden, belijning en slijtslagen ontbreken nog wat een gevaar vormt voor (zwakkere) verkeersdeelnemers. Ook liggen er losse asfaltbrokken op de weg welke voor een lekke band of valpartij kunnen zorgen. Tot slot staan op fietspaden werkvoertuigen geparkeerd waardoor fietsers de rijbaan op gedrukt worden. Een oudere meneer voor mij reed daardoor op de oude manier, over het autogedeelte, de rotonde op. Het is ongelofelijk dat deze weg op deze manier geopend is en niemand hier wat aan lijkt te doen. Let dus op als je deze rotonde (in het donker) passeert!
9 november 2023
John schrijft: "De vraag over voorwerpen die in de verdiepte ligging kunnen vallen, is door ons beantwoord in dit webartikel: aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-bewaken-we-veiligheid-openingen" Het enige "antwoord" wat er in die link staat is dat er betonnen wanden om de openingen heen staan. Betonnen wanden beschermen NIET tegen voorwerpen die eroverheen gaan, zo hoog zijn ze niet, dus de vraag m.b.t. veiligheid blijft onbeantwoord.
9 november 2023
Mooi hoe het ontwerp zo in beeld wordt gebracht. Als er nog ruimte is voor opmerkingen dan zou ik vooral willen zeggen dat er weinig 'te doen' in het park. Het is niet echt een ontmoetingsplek: geen speeltuintjes voor de kleinsten, geen panna / cruijfcourt, tennisbaan, stadsstrand bij het water, bankjes om te zitten, een kiosk, etc. Ik hoop dat daar in het definitieve plan wel aandacht voor is. Verder lijkt het alsof fietsen en lopen samengaan in het park. Met de ontwikkeling van snellere fietsen, lijkt me dat niet wenselijk. Een mooie wandelroute voor ouders met kinderen en werkende bij de duo zou niet misstaan. Wel mooi dat een deel van de oude ring als monument blijft. De grapjes van de aannemer zijn ook erg leuk.
8 november 2023
@Anja: dat heeft er vooral mee te maken dat het Emmaviaduct nu nauwelijks aansluitingen heeft. Straks kan je rechtstreeks vanuit Drachten en Hoogezand op de ovonde uitkomen en komt ook het verkeer van de Hereweg (waar het nu wel degelijk zeer druk is) noodzakelijkerwijs langs de ovonde, omdat de op- en afritten bij de Hereweg komen te vervallen.
8 november 2023
De ovonde verwerkt toch enkel verkeer van/naar Emmaviaduct en Hereweg? Het Emmaviaduct is voor mijn gevoel echt enorm rustig. Ik rij daar 4 keer in de week tijdens de spits langs en dat gaat op een enkele uitzondering na vlekkeloos. Waarom verwachten jullie hier nu zo'n chaos dan?
7 november 2023
Hallo, alle trappen krijgen armleuningen. Ik heb begrepen dat er geen speciale voorzieningen zijn voor minder validen en mensen met kinderwagen. Maar ik heb deze vraag voor de zekerheid nog even bij de ontwerpers neergelegd.
7 november 2023
We hebben dit even gecheckt. Er is een andere partij hier aan het werk. Onze afdeling verkeer zoekt contact met deze partij/de gemeente voor een oplossing.
7 november 2023
Gerrit Jan, ja, het viaduct is aan de noordzijde open. Daar kun je als voetganger onder de A28 door.