13 augustus 2018
Bij het overzicht Lübeckweg is de render van de situatie in 2030 hetzelfde als de huidige situatie. Daar is dus een foutje in geslopen.
10 augustus 2018
Ze maken ook een verbinding tussen het park en de Lekstraat. Ze gaan de situatie zo goed als mogelijk in oude staat herstellen.
10 augustus 2018
Zorgen ze dan ook voor de verbinding tussen het park en de Lekstraat?
10 augustus 2018
@Ria, tijdens de bouwvak werken er twee stratenmakers door om de stoep verder te bestraten.
9 augustus 2018
Waarschuwing voor voetgangers: Er ligt geen trottoir en ook geen verbinding naar het park en de Lekstraat. Dus wordt vervolgd!! Wanneer?
8 augustus 2018
@A. Ensing Na de bouwvak (27 augustus 2018) gaan we van start met het aanbrengen van het doek langs de gehele tijdelijke ringweg, waaronder ook de Meeuwerderbaan.
8 augustus 2018
@Mr. Khader Meer impressies van de op- en afritten Osloweg en Kielerbocht kunt u vinden op onze website https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/oost/plan-oost#Europaweg_-_Boumaboulevard/Nieuwe_zuidelijke_ringweg/ ( door op deze link te klikken).
8 augustus 2018
Wanneer wordt het doek gespannen langs de tijdelijke ringweg Meeuwerderbaan?
7 augustus 2018
Zijn er nog meer ontwerpen want ik krijg niet echt een beeld van wat het later wordt
6 augustus 2018
Hoi Martin, bedankt voor je vraag. Vragen mag altijd! Het onder water zetten van de complete bouwkuip is nogal een kunstje. De beschikbare tijd die we krijgen van ProRail om in een week of weekend de tunnel op zijn plek te zetten is daar simpelweg te kort voor. Niet alleen de bouwkuip waar de tunnel nu staat moet onder water worden gezet maar ook de locatie waar deze naar toe moet. Daarnaast is het technisch zeer uitdagend. De tunnel weegt in totaal circa 6.175.000 kg. Het totale volume van de tunnel is circa 6.000m3. Met een waterdichtheid van 1000kg/m3 betekend dit dat er 6.000.000 kg omhoog geduwd wordt door het water. De tunnel zal dus zonder hulpmiddelen niet gaan drijven. Dit kan eventueel worden opgelost door luchtzakken aan de buitenzijde toe te voegen. Daarnaast is het volledig waterdicht krijgen van de tunnel een risicovolle onderneming. Het gewicht vs. het opdrijvend vermogen is zoals gezegd al niet in ons voordeel waardoor de gevolgen van dit risico direct invloed hebben op het drijfvermogen. Deze oplossing is dus zowel in tijd als in technisch opzicht te risicovol en niet robuust genoeg.